וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבינה מלאכותית, כל השאר טבעי. הפי האוור במשרדי "אטרה"

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 14:20

לו הייתי בשדרות רוטשילד: פסל של כלב לבן ובודקי קורונה מקבלים את פניהם של 165 עובדי "אטרה" בישראל. בילינו שעה שמחה במשרדי החברה שפיתחה פלטפורמה מבוסס AI לחיזוי, מניעה וניהול של תקלות במערכות מחשב, שמענו סיפורים - וחזרנו למערכת להגיש התפטרות

מה עושים: אטרה מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לניהול, חיזוי ומניעת תקלות במערכות מחשוב, נותנת מענה לספקי שירות וכן לצוותי IT פנים ארגוניים, מנתחת יותר מ-40,000 נתונים בשנייה ומאפשרת לאנשי ה-IT למנוע באופן יזום תקלות בארגון.

משתתפים:

אייזק אליהו, בן 32, רווק, גר בתל אביב. תפקיד: מנהל צוות מכירות, שנתיים וחצי בחברה.

יסמין סימונס, בת 26, רווקה גרה בתל אביב. תפקיד: מנהלת מוצר, שנתיים בחברה.

מאיה גרון, בת 29, נשואה, גרה ברמת גן. תפקיד: Full Stack Developer, שנה בחברה.

אטרה 1. ראובן קסטרו
מימין: יסמין סימונס, מאיה גרון ואיציק אליהו/ראובן קסטרו

לוקיישן: שלוש קומות בבניין בשדרות רוטשילד שיפצה אטרה מהיסוד עבור 165 עובדיה בישראל (עשרים נוספים נמצאים ברומניה). ליד המעליות בכניסה הראשית עומד פסל דמוי כלב לבן, ובודקי קורונה מקבלים את פני הנכנסים פנימה. הרצפה בהירה, רוב הריהוט עשוי מעץ ויש ספות אפורות שאפשר להיזרק עליהן לצ'יל אאוט כשרוצים קצת מנוחה מהעבודה, או לצאת למרפסת לנשום אוויר.

האופן ספייס שולט על רוב השטח, אבל יש גם לא מעט חדרי ישיבות בגדלים שונים ולכולם מכנה משותף מרהיב - הנוף שנשקף מהחלונות, ומקיף את החלל מכל הצדדים. מדרגות פנימיות כהות מחברות בין הקומות. חדר הכושר מאובזר בשני הליכונים, אופני ספינינג, מכשירי כושר, TRX ומשקולות חופשיות והמקלחות מזכירות ספא נעים בבית מלון עם קיטים של מכשירי טיפוח. מי שמגיע עם אופניים חשמליים או קורקינט יכול להחנות אותם בקומה שמונה, שם גם יש שולחן פינג פונג וכדורגל שולחן.

אטרה 3. ראובן קסטרו
המקלחות מזכירות ספא נעים בבית מלון/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: לכל קומה יש מטבחון משלה, ומטבח המרכזי, עם ארונות בצבע עץ ושיש אפור, צמוד לאולם גדול, עם שולחנות בכל מיני גדלים וספסלי ישיבה שצמודים לאורך החלונות הענקיים. יש שם גם מקרן ורמקולים גדולים לאירועי חברה. התקרה חשופה ובין הצינורות תלויים עציצים כדי לזרוק קצת ירוק פנימה.

מתחת למכונת הקפה עם הקפסולות יש מגרה עם תבלינים, סויה, נוטלה, טחינה, קטשופ, מיונז, חמאת בוטנים, שמן זית, ויטמניצ'ק וחומץ בשביל הסלט. יש גם תה בכמה טעמים, מקלות קינמון כדי להוסיף טעם, קפה מגורען משני סוגים. יש גם כמה מכשירי מיקרוגל, טוסטרים ומכשיר נינג'ה לשייקים. מי שרוצה להכין ביצים קשות לא צריך להרתיח אותן בסיר, אלא יכול להשתמש במכשיר שבלעדיו אין לחבר'ה מאטרה חיים, שמכין ביצים קשות מעולות תוך עשר דקות.

על האי יש סלסלת פירות, ירקות, וסל גדול עם חלבה, קיט קט, פסק זמן, כיף כף, מקופלת, טוויסט ועוגיות עבדי. יש גם גרנולה באריזה אישית, פתי בר ולוטוס. במקררים אפשר למצוא חלב מכל סוג שאפשר לדמיין, סודה בכמויות מסחריות, קולה וזירו, יוגורטים פרו, עם פירות וחלקים, אריזות של גבנ"צ לטוסטים, לחמים, גבינות שמנת עם תוספות, גבינות טבעוניות, קוטג' שרץ כאן בשגעון וכמובן - ביצים בכמות של לול, בשביל הביצים הקשות.

אטרה 4. ראובן קסטרו
הקוטג' רץ בשיגעון וכמות הביצים לא תבייש לול/ראובן קסטרו

CV: יסמין, באת לאב בריטי ואמא ישראלית, עלתה לארץ מלונדון כשהיתה בת ארבע. בתיכון היתה במגמת פיסיקה ומתימטיקה והתגייסה ליחידה 9900, יחידת הלוויינים והמודיעין החזותי, ושירתה המחלקת אבטחת מידע בסייבר. היא יצאה לקצונה, התחילה ללמוד מדעי המחשב במכללה למנהל ואחרי ארבע שנים בצבא החליטה לחוות את העולם האמיתי.

היא עבדה באבטחת מידע וסייבר ב"אי טורו" ובאיזשהו שלב הבינה שהיא רוצה לעבור לניהול מוצר. כשסיימה את התואר התפטרה וטסה למזרח עם בן הזוג ההיטקיסט וכשחזרו אחרי ארבעה וחצי חודשים, קידמה את פניהם הקורונה. היא התחילה לחפש עבודה והגיעה לראיון ב"אטרה" למשרה של מנהלת לקוחות.

"הייתי אמורה להחליף מישהי שיצאה לחופשת לידה באופן זמני", היא אומרת, "ולמזלי קיבלתי משרה קבועה. את כל תהליך הגיוס עשיתי מרחוק, לא פגשתי אף אחד פיסית חודשיים - שלושה, לא ראיתי את המשרדים ובכל זאת יצרנו קשרי חברות בזום. אחרי שנה שאלו אותי מה אני רוצה לעשות והציעו לי לעבור לניהול מוצר בתחום התשלומים און ליין לשירותים שהחברה נותנת דרך המוצר.

מכיוון שהנבחרת שלנו קוסמופוליטית, אנחנו עוברים מלונדון לניו יורק, שם נולד אייזיק שעשה עלייה לפני שלוש שנים בגלל איכות החיים. אמא לבנונית, אבא עיראקי הכירו בארץ והחליטו להגר לארה"ב ודיברו עם הילדים בעברית, מכאן השליטה היפה של אייזיק בשפה וגם בזכות חמש השנים שבהן עבד בסניף של לאומי בניו יורק.

"למדתי חשבונאות ומנהל עסקים כדי לשמח את ההורים", הוא מודה, "כי מאוד רציתי ללמוד בישול. עשיתי התמחות בארנסט אנד יאנג, קיבלתי הצעות עבודה והעדפתי לעבוד בחנות של אבא ומשם עברתי לבנק לאומי. התקופה בבנק הכינה אותי לעליה לישראל. ההורים ידעו שזה יגיע, ולמרות הקושי הם עודדו אותי. יצאתי אז מהארון, היה לי חשוב להכיר בחור יהודי ולחיות בארץ.

"כולם הזהירו שקשה פה ואני לא יודע איך להסביר, אני לא מרגיש קושי, אלא איכות חיים גבוהה, של לשבת על בירה, להיות עם חברים, וגם לעבוד. בניו יורק הייתי אוכל צהריים ליד המחשב, כי צריך לעבוד. פה, ובמיוחד באטרה, יש שולחן ארוך עם 'זמן משפחה' וכולם יושבים לאכול ביחד, מעלים רעיונות ומכירים אחד את השני טוב יותר.

"בלאומי הציעו לי להמשיך לעבוד איתם בארץ ואני רציתי להשתלב בהיי טק, כי חברים אמרו שהתחום בנסיקה. ניהלתי לקוחות במשך שנה בחברה שלא שאפה לגדול. אני רציתי להתפתח, ומנהלת שלי לשעבר שלחה את קורות החיים שלי לאטרה והגעתי כמנהל לקוחות. מאז עברתי שני תפקידים כששיקפתי להנהלה שאני רוצה תפקיד ניהולי, מינו אותי, כשהתאפשר, למנהל צוות עם שישה אנשים תחתי. לפני חודשיים ביקשו ממני להקים צוות מכירות".

מאיה למדה מחשבים וכימיה בתיכון ושם לראשונה נחשפה לעולם התכנה. שהתגייסה רצתה לחוות את צה"ל עד הסוף והיתה קצינת תצפיות באיסוף קרבי בעוטף עזה, אחר כך מפקדת צוות בבה"ד 4, ואז יצאה לטיול גדול לחול והתלבטה מה ללמוד.

"רציתי לשלב ריאליות ויצירתיות", מסבירה מאיה, "ובמדעי המחשב מצאתי את זה. לקראת סוף הלימודים התחלתי לעבוד ב'מקס' כמפתחת תכנה. הייתי שם שנתיים וחצי וחיפשתי אתגר חדש בחברה קטנה קטנה ומשפחתית. הגעתי לאטרה דרך חברת השמה, גיוס בזום וגם דרך המסך הרגשתי את רוח החברה והערכים שלה. אחוז הנשים הגבוה של נשים במחלקת הפיתוח והשקיפות בתהליך קנו אותי.

אני מפתחת בצוות מפתחים ואנחנו עובדים על מוצר חדש למחלקת IT ששונה מהמוצר הגדול שלנו.
בשביל הנשמה: אייזיק אוהב לבשל ולאפות ובגלל שאמא לבנונית ואבא עיראקי, התפריט שזורם לו בדם הוא מגוון ומתובל.

בכל הזדמנות שיש הוא מתקשר לאמא כדי שתיתן לו מתכון גולש, סופריטו לבנוני, מעודה, והוא מזמין אנשים ופותח שולחן. יסמין בעלת המבטא הבריטי, מתרגלת יוגה, שהחזיקה אותה שפויה בסגרים. בזכות אטרה נכנסה חזק לפילאטיס ויחד עם כמה חבר'ה מהמשרד היא עושה פילאטיס מכשירים. מאיה אוהבת לטייל. "אחרי הצבא טיילתי שמונה חודשים וכשאפשר היה לצאת לחו"ל, הייתי בטראק באיטליה. חוץ מזה אני עושה מקרמה".

אטרה 5. ראובן קסטרו
תראו, יסמין הביאה כלב!/ראובן קסטרו

קורונה: כל שבוע קבלו העובדים של אטרה משלוח. בימי שישי קיבלו חלה עם ממרחים, פרחים, קוקטיילים לסופ"ש, וגם בקבוק שמפניה ואיירפודס, מארז לעבודות בעץ, תמונות אישיות מודפסות. אייזיק התפעל מהסדנאות שעשו בזום כדי להעסיק את הילדים למרות שהוא עוד לא הורה והוא מספר שהעובדים קיבלו חבילה עם מוצרי אפיה ועלו איתם לסדנת אפייה עם אלון שאבו והילדים קיבלו כובע שף ממותג ובחנוכה הביאו להם הפעלה וירטואלית עם קוסם.

יסמין: "היה חדר בריחה וירטואלי עם פרסים וכל מי שחלה קיבל מארז של אוכל חם ומנחם, כדי שירגיש שדואגים לו ואם כל המשפחה חלתה דאגו להם לערכות של משחקים". "המארזים היו כל כך שווים", צוחקת מאיה, "שאנשים שקלו להדבק בכוונה".

ערך מוסף: לכל מי שנכנס לחברה מצמידים "באדי", מלווה, לא מהצוות אלא מהחברה, מה שמהדק את הקשרים החברתיים. מאיה: "ההתנדבות בקהילה מאוד חזקה אצלנו. היינו בניקוי חופים, היתה מכירת ריהוט שההכנסות ממנה הלכו ל'עמותה לשלום הילד'". "משתדלים פה שכל המתנות ואריזות יגיעו ממקומות התנדבותיים", מוסיפה יסמין.

את ארוחת הבוקר מכינים לעובדים במשרד עם כל הפינוקים, "התן ביס" של הצהריים הומר לכסף במשכורת ובימי חמישי ובכל מועד ראוי לציון חוגגים ושותים דרינקים יחד. מי שרוצה להתאמן יכול להיכנס לחדר הכושר ובסוף האימון לעשות מקלחת טובה בחדר הסמוך. יש מנוי לסטודיו פלאטיס מכשירים ולאימונים פונקציונאליים.

אחרי סבב הגיוס השני חגגו ב"סלון" של אייל שני, בדצמבר, כשחשבו שהקורונה אוטוטו מאחורינו ואחרי תקופת לחץ בעבודה, יצאו לטיול בדרום ברוח אטרה. הם התחילו בהתנדבות עם ילדים מפנימיה בגן יבנה, עזרו להם להרכיב אופניים ונתנו להם אותה במתנה. משם המשיכו למלון קדמא. בלילה היתה הפקה ענקית במדבר, עם עברי לידר, די.ג'יי. וקייטרינג ולמחרת ג'יפים, סדנת קדרות, מסאז'ים ועוד אוכל ושתיה.

אטרה 6. ראובן קסטרו
אחרי הגיוס השני חגגו ב"סלון" של אייל שני. אז מה אמרנו על הקוטג' והביצים הקשות?/ראובן קסטרו

מאיפה עובדים: בעקרון שלושה ימים במשרד ויומיים בבית, אבל בגלל האומיקרון והווריאנט החדש, מי שמרגיש יותר נוח יכול לעבוד רק מרחוק. יש כאלה כמו אייזיק שמתייצבים כל יום.

שכר: מאיה אומרת שהשכר תחרותי, "יש אופציות, בונוסים על חבר מביא חבר שיכולים להגיע גם ל - 15,000 שקל". אייזיק: "בתקופת הצמיחה שלנו העלו את התגמול על חבר מביא חבר ועשינו עבודה עם הצוות בלינקדאין כדי ללוודא שאנחנו מביאים את האנשים הכי טובים. יש תכנית הוקרה לעובדים שבה נותנים צ'ופרים מתוך מאגר מתנות מנהלים לעובדים ועובדים לעובדים, כדי להראות הערכה והוקרה. ימין: "יש המון מקום לקידום עובדים והמון הזדמנויות נפתחות ויש גם העלאות שנתיות".

מה הלאה: אייזיק מודיע שהוא לא עוזב את אטרה בזמן הקרוב כי, כאמור, הוא בדיוק מקים צוות חדש וגם בגלל שבשנתיים הוא כבר הספיק לעבור שני תפקידים אז יש לו עוד לאן לצמוח. מאיה חותמת על כל מילה ומוסיפה את האתגר הטכנולוגי והאנשים המדהימים ויסמין רוצה פשוט לתת לעצמה את ההזדמנות לצמוח פה.

אטרה 7. ראובן קסטרו
לא מתכננים לעזוב בקרוב. אפשר להבין/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully