וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-2.6% על רקע נאום בליקס באו"ם

עידו אלון

14.2.2003 / 23:56

השלים עלייה שבועית של 1%; הדאו ג'ונס עלה ב-2% לרמה של 7,908 נקודות והשלים אף הוא טיפוס שבועי של 1%; טבע תיקנה מעלה - הוסיפה 4% במחזור גבוה

וול סטריט רשמה עליות חדות בסוף השבוע, לאחר פתיחה מהוססת. המסחר הושפע מהנעשה במועצת הביטחון של האו"ם, ובתוך המתנה להבהרות לגבי הסכסוך בין ארה"ב לעיראק. מדד נאסד"ק הוסיף 2.6% לרמה של 1,310 נקודות ובכך השלים עלייה שבועית של 1%. דאו ג'ונס עלה ב-2% לרמה של 7,908 נקודות והשלים אף הוא טיפוס שבועי של 1%. בכך ביצעו המדדים קפיצה שבועית ראשונה זה חמישה שבועות.

העליות הושפעו מהצהרות פוליטיות לגבי המשבר עם עיראק אך גם מתוצאות נאות של יצרנית המחשבים דל. הכנסותיה של החברה ברבעון הרביעי בשנה הפיסקלית שלה קפצו ב-21% וגם רווחיה נסקו ב-25%. החברה גם מסרה תחזיות נאות להמשך צמיחתה ברבעון הראשון, שבעקבותיהן מטפסת המניה בתוך מתן רוח גבית חיובית למגזר הטכנולוגיה. בנוסף, נתוני מאקרו טובים תרמו לעליות הקלות, עם עלייה של 0.7% בתפוקה התעשייתית בארה"ב בינואר, לעומת ממוצע תחזיות האנליסטים לעלייה של 0.4%. לעומת זאת, מדד סנטימנט הצרכנים ירד בסוף השבוע לשפל של תשע שנים וחצי. המדד של אוניברסיטת מישיגן נפל במחצית הראשונה של פברואר ל-79.2 נקודות לעומת 82.4 נקודות בינואר.

המשקיעים קיבלו מידע מעט ברור יותר על ההסתברות ללחימה במפרץ הפרסי בעקבות נאומו של ראש צוות הפקחים הנס בליקס בפני מועצת הביטחון של האו"ם. בליקס אמר כי עיראק הגבירה את שיתוף הפעולה עם הפקחים, ובירך את החלטת סדאם חוסיין לפרסם צו נשיאותי האוסר על שימוש בנשק להשמדה המונית. לדבריו, לא מצאו פקחיו כל עדות לקיומו של נשק להשמדה המונית, להוציא מספר ראשי נפץ ריקים שהושמדו. נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש אמר בתגובה כי סדאם חוסיין מהווה סכנה וכי יש לפרק אותו מנשקו.

המניות הישראליות רשמו עליות, במחזורים נמוכים המאפיינים את המסחר בימי שישי. מניית טבע (TEVA: NASDAQ) תיקנה בחדות מעלה עם טיפוס של 4% במחזור גבוה לרמה של 36.2 דולר. המניה איבדה 10% מתחילת פברואר - דעיכה של 950 מיליון דולר בשווי השוק שלה, לקראת פרסום דו"חותיה ב-18 בפברואר. המניה ידעה גם בעבר ירידות לפני פרסום התוצאות, שאחריהן היא התמידה לתקן לאחר הצגת דו"חות נאים, ואולם הנפילות האחרונות חדות מ"אפקט הדו"חות" הרגיל.

המניה טיפסה בסוף השבוע לאחר סקירה חיובית שפורסמה ביום חמישי בסוכנות הידיעות "דאו ג'ונס". בסקירה נכתב כי טבע נהנתה מהשקה ראשונית טובה מהצפוי של גרסת טבע לתרופת האוגמנטין שעשויה לתרום הכנסות של 70 מיליון דולר ברבעון הרביעי. מכירות אלו עשויות לסייע לחברה לעמוד בממוצע תחזיות האנליסטים, העומד על 45 סנט, לעומת הערכות החברה לרווח של 44-47 סנט. בבית ההשקעות UBS ורבורג העריכו כי החברה השתלטה על 28% מהשוק לאוגמנטין.

האנליסטים מעריכים כי הקופקסון לטיפול בטרשת נפוצה שמר על 27%-28% מהשוק, על אף מכירות חדות מהצפוי של תרופת הרביף של סרונו. בבנק ההשקעות מריל לינץ' העריכו כי המכירות באירופה יסייעו לקופקסון לרשום הכנסות של 700 מיליון דולר ב-2003, לעומת 528 מיליון דולר הצפויים ל-2002. מניית תרופות אחרת, תרו (TARO: NASDAQ) , הוסיפה כ-1%.

מניה נוספת שאיבדה גובה באחרונה היא גיוון אימג'ינג (GIVN: NASDAQ), שירדה ב-10% מתחילת השבוע. נראה כי המשקיעים קיוו להפתעות חיוביות בתוצאות הרבעון הרביעי, או להגעה לרף מכירות של 60 מיליון דולר ב-2003. לעומת ציפיות אלו, החברה הציגה עמידה מדויקת בתחזיות המוקדמות ותחזית למכירות של כ-58 מיליון דולר ב-2003. גם גיוון תיקנה בסוף השבוע עם עלייה של 1%, לרמה של 8.3 דולרים.

מניית צ'ק פוינט (CHKP: NASDAQ) הוסיפה 3% ל-14.5 דולר, ומרקורי (MERQ: NASDAQ) רשמה עלייה של 2% ל-34.2 דולר. ביוטכנולוגיה כללית ממשיכה לשפר עמדות בעקבות סקירה חיובית שפירסם אודותיה האנליסט פול וודהאוס בשבוע שעבר, והמניה הוסיפה 3% ל-3.1 דולרים.

השלמת המיזוג של אקוויטי1 ו-IRT הביאה לעלייה של 1% במניה במחזור כפול מהממוצע בה. העסקה הפכה את אקוויטי לקרן ההשקעות בנדל"ן התשיעית בגודלה, בתחום המרכזים המסחריים הפתוחים מעוגני המרכולים. אקוויטי, שבשליטת גזית גלוב, רכשה את IRT בעסקת מזומן ומניות בהיקף של 417 מיליון דולר. באמצעות העסקה גדל מספר המרכזים של אקוויטי ב-90. אתמול הותירה סוכנות הדירוג סטאנדרד אנד פורס את הדירוג לאקוויטי על BBB-.

מניית אם סיסטמס (FLSH: NASDAQ) תיקנה מעלה עם עלייה נאה של 5% לרמה של 5.9 דולרים. המניה איבדה כ-20% מפברואר בעקבות תחזיותיה הפושרות להמשך השנה. פארתוסיבה, שנוסדה מאיחוד של חטיבת הקניין הרוחני של DSPG עם פארתוס האירית, ממשיכה לדעוך, והידרדרה למחיר של 3 דולרים לאחר ירידה של 1%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully