וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רווחי מלחמה: אלביט מערכות עם עסקאות חדשות

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 10:05

הפלישה הרוסית לאקראינה השפיעה לרעה על הכלכלה העולמית, אבל יש גם מרוויחים: אלביט מערכות מדווחת היון על שני חוזים חדשים בסך 130 מיליון דולר להקמת מפעל תחמושת מתקדם באחת ממדינות אסיה, זאת בהמשך לחוזה עם צבא שבדיה

מאז רכשה את תע"ש לפני למעלה משלוש שנים מיצבה את עצמה אלביט כשחקן מרכזי בתחום החימוש, אבל הפלישה הרוסית לאוקראינה העניקה רוח גבית לעסקי החברה, כך התבשרנו על מספר חוזים חדשים שחתמה אלביט מערכות עם מדינות חדשות, חלקן מפתיעות.

אלביט מערכות, בניהולו של בצלאל (בוצי) מכליס דיווחה הבוקר, על עסקה ייחודית הכוללת שני חוזים בהיקף כולל של 130 מיליון דולר להקמת מתחם ייצור מוכן לפעולה turn-key - לייצור סדרתי של תחמושת ארטילרית מתקדמת במדינה באסיה-פסיפיק.

כאמור, מאז רכישת תעש בסוף 2018 - אלביט הפכה לשחקן משמעותי בתחום החימוש המדויק וכבר פרסמה עסקאות למכירת חימוש מתקדם בהיקף של למעלה ממיליארד וחצי דולר בהן עסקאות למכירת חימוש אווירי מדויק, רקטות מדויקות, פצצות מרגמה מונחות וכן פגזי טנקים. האחרונה שבהן - תחמושת מסוג חצב לטנקים של צבא שבדיה - פורסמה בשבוע שעבר.

בצלאלא מכליס, נשיא אלביט. ישראל סאן,
בצלאל (בוצי) מכליס נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות/ישראל סאן

קשה בקרב, קל בבורסה

מניית אלביט השלימה בחודשים האחרונים עלייה בשיעור של עשרות אחוזים בשוויה. מאז פרוץ המלחמה באוקראינה שורה של מדינות באירופה, הודיעו על הגדלה משמעותית בתקציבי הביטחון, בראשן ממשלת גרמניה שהודיעה על הוספה של יותר ממאה מיליון דולר לתקציב ההתעצמות של צבא גרמניה.

הפעילות של אלביט באירופה מתבססת על תשתיות ההנדסה והייצור ואלפי עובדים של חברות בת בשורה של מדינות בהן גרמניה, אנגליה, רומניה, אוסטריה בלגיה ואחרות.

בצלאל (בוצי) מכליס נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות: "הזכייה בחוזים אלו מעידה על איכות המוצרים שלנו ועל היכולת המוכחת שלנו לבצע שיתופי פעולה טכנולוגיים במדינות שותפות".

טנק רוסי סמוך לקייב, אוקראינה. 11 במרץ 2022. רויטרס
טנק רוסי בסמוך לקייב: הפלישה לאוקראינה גרמה למדינות רבות לעדכן את תקציבי ההתחמשות שלהן. המנייה של אלביט מערכות מזנקת/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully