וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצילים מזהירים: "אל תגיעו לכנרת, יקרה פה אסון"

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 15:02

הכינרת סוערת: המצילים מאיימים להשבית את פתיחת עונת הרחצה בחופי אגם בעוד כשבועיים, במחאה על העסקתם כעובדי קבלן. איגוד ערים כנרת" מתכוון להעסיק במקומם מצילי בריכות. דוד קואז, מציל ים בכיר בכנרת, אמר בראיון לרדיו צפון 104.5 FM: "לא להגיע לכנרת, יקרה פה אסון"

מאז הקמתה של "איגוד ערים כנרת" ב- 2009, מועסקים המצילים בכנרת דרך חברת קבלן, למרות, שלטענתם, על פי חוק אמורה הרשות להעסיק אותם בהעסקה ישירה ולשלם להם את הזכויות הפנסיוניות.

"המצילים בים התיכון מועסקים על ידי הרשויות", אומר קואז, "והשנה התאגדנו בהסתדרות 50 מצילים ותיקים ומבוגרים, שכל חייהם עובדים כאן, ואנחנו דורשים את התנאים שמגיעים לנו. 13 שנה לא קיבלנו פנסיות. אנחנו לא מוכנים לעלות לתחנות עד שלא נתקבל להעסקה ישירה.

זריחה על הכנרת ממלון גלי כנרת. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה!
זריחה מעל לכנרת. המצילים מזהירים: הכנרת עלולה להפוך לים המוות/מערכת וואלה!, זיו ריינשטיין

"צריך לשאול את מר עידן גרינבאום, יו"ר האיגוד, למה זה לא קורה. במכתבים שהעביר להסתדרות הוא אמר שאין לו בעיה לקלוט אותנו, וטוענים שמשרד הפנים צריך לאשר תקנים בשביל זה. לראש האיגוד יש אפשרות לפתוח את העונה עם מצילי בריכות. הם מנצלים סעיף קטן שמאפשר להשתמש במצילי בריכה עד 21 יום".

גם מצילי בריכות הם מצילים.
"אבל לא בים. מציל בריכה מוכשר להציל רק בבריכה ומציל ים יכול לעבוד גם בים וגם בבריכה. שלושים שנה לא דרכו מצילי בריכות בכנרת ואין סיבה שדווקא עכשיו, כשאנחנו בסכסוך עבודה, זה יקרה. אנחנו מתריעים בפני הציבור לא להגיע לכנרת, כדי לא לקחת סיכון, שלא יגידו שלא אמרנו ולא הזהרנו. אנחנו בדרך לבית הדין לעבודה להוציא צווי מניעה נגד העסקת מצילי הבריכות.

"דווקא בכנרת חשוב שיהיו מצילי ים מנוסים שיודעים לעבוד עם חסקה ואופנועי ים. זה כמו שתקחי שוטר ונהג אמבולנס. שניהם מגישים עזרה ראשונה. שוטר לא יכול לשבת באמבולנס וההפך. גם מציל בריכה לא יכול להחליף מציל ים. יהיה פה אסון לאומי".

באיגוד ערים כנרת מסרו שמשרד הפנים אחראי על התקנים וממשרד הפנים עדיין לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully