וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי הגרלה: באתר "דירה בהנחה" מוצעות 177 דירות

עודכן לאחרונה: 27.3.2022 / 16:14

חוששים שלא תספיקו בזמן להגרלה? הנה דירות שנמצאות על המדף וניתן להתחיל את הליך הרכש שלהן באמצעות שליחת מייל. אז מדוע הדירות האלה לא נחטפו? בדקנו

המרוץ אחרי דירה בהנחה מתחמם, אמש נודע לוואלה! כי במשרד השיכון שוקלים להאריך את מועד הרישום להגרלות השונות. ואכן שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין אמר היום דברים ברוח דומה.

עם זאת, למי שטרם נרשם ולא רוצה להתמודד בהגרלה נותרה הזדמנות קטנה לרכוש דירה בהנחה גם ללא הגרלה. לפי משרד הבינוי והשיכון בפרויקטים מסוימים נותרו דירות שהוגרלו בעבר אך לא מצאו רוכשים שירצו לקנות אותם. הדירות מוצעות לרכישה ללא הגרלה לזכאים חסרי דירה ולמשפרי דיור בתוכניות דירה בהנחה - מחיר למשתכן, משתכן צעיר ומחיר מופחת.

וכאן כדאי להיות דרוכים ולקרוא את האותיות היטב שכן במסגרת משתכן צעיר ומתוקף החלטת מועצת רשות מקרקעי ישראל יוכלו להשתתף במסלול "משתכן צעיר" צעירים יחידים חסרי דירה בני 26 עד 35, בעוד שצעירים יחידים יכולים להשתתף בהגרלות במסגרת דירה בהנחה רק אם הם חצו את גיל 35

ומה בקשר לכמות הדירות, מדובר ב-177 דירות בישובים הבאים: קרית טבעון, חריש, נהריה, ירוחם, עכו, דימונה, קרית מוצקין ומעלות-תרשיחא.


אבי (ביקש להזדהות רק בשמו הפרטי) הסביר בשיחה עם וואלה! שהוא מחפש דירה להשקעה ולא למגורים ולכן הוא צפוי לנסות לרכוש דירה ללא הגרלה. "ככה אני מגדיל את הסיכוי שלי ולא מאבד את ההזדמנות לרכוש דירה ולמכור אותה ברווח לאחר מכן". אמר.

גם ורד (כנ"ל) ציינה שבשל עומס הנתונים ומספר ההגרלות, היא מתקשה לקבל החלטה מושכלת באשר למקום המגורים אליו היא רוצה להירשם: "מי יודע אולי עדיף לקנות דירה ללא הגרלה ולחסוך את כל כאב הראש הזה". היא אומרת.

אילוסטרציה. ShutterStock
בחלק מהדירות שנותרו המיקום פחות אטרקטיבי ובחלק המחיר אינו מבשר על הנחה גדולה, עדיין - אם הדירה מתאימה לצרכיכם, מדובר בעסקה משתלמת - ובלי הגרלה/ShutterStock

למה דווקא הדירות האלה נותרו ללא זוכה?

אלא שאליה וקוץ בה: יש סיבה מדוע חלק מהדירות האלו לא נרכשו על ידי מי שהגריל אותם. בין אם מדובר במקומות שלא נחשבים לאזורי ביקוש ובין אם מדובר במחיר גובה יחסית למטר.

כך למשל בדירות המוצעות בדימונה שנמצאת גם ככה בתחתית טבלת הביקושים בהגרלות, תדרשו לשלם כ-7,000 שקל למטר, מחיר גבוה למדי. כך גם לגבי הדירות בירוחם. בקרית מוצקין תדרשו לשלם כ-9,000 שקל למטר.

המחירים האלה עשויים לספר מדוע הדירות האלה נותרו על המדף: יתכן שהנרשמים להגרלות מחשפים עסקה אטרקטיבית יותר, הגם שגם במחירים הללו מדובר על הנחה נאה ממחיר השוק באותם היישובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully