וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו התעשיין ואיש העסקים איתן ורטהיימר

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 9:44

הלך לעולמו התעשיין ואיש העסקים איתן ורטהיימר, מעשירי ישראל, בנו של סטף ורטהיימר ומי שנחשב לאדריכל המכירה של קבוצת IMC לוורן באפט תמורת יותר מ-6 מיליארד דולר

איתן ורטהיימר, 71, מבכירי התעשיינים בישראל, הלך לעולמו לאחר התמודדות עם מחלה ממושכת. ורטהיימר, בנו של סטף ורטהיימר, שימש כמנהל בחברות המשפחתיות "וכנולוגיית להבי" ו"ישקר" והקים ביחד עם אביו את קבוצת IMC אותה מכרו למשקיע האגדי וורן באפט וחברת ברקשייר האת'ווי תמורת יותר מ-6 מיליארד דולר, באחת העסקאות הגדולות ביותר (והגדולה לשעתה) בתולדות המשק הישראלי.

עסקה זו הייתה, בין היתר, זו שהפכה את משפחת ורטהיימר לאחת העשירות בישראל עם הון משפחתי המוערך בלמעלה מ-30 מיליארד שקל.

למרות הייחוס המשפחתי, ורטהיימר חווה קשיים בילדותו שנהריה, לאחר שלקה בפוליו ואיבד אחת מעיניו. הוא סיים את לימודיו בבית הספר התיכוני-מקצועי בסמ"ת ושירת בחיל החימוש.

ורטהיימר השתלב תחילה במפעל ישקר שבבעלות אביו, אך עזב כדי להקים מפעל משלו. ב-1977 לאחר שהות קצרה בארה":ב, החל לפתח את עסקיו בישראל ורק בשנת 1982 חבר שוב לאביו בישקר, אותה ניהל עת נפצע אביו בתאונת דרכים קשה, עד לשנת 1995.

בהמשך דרכו העסקית רכש, ביחד עם איש העסקים מוטי זיסר, מניות ב"אפריקה ישראל" - אותן מכרו תוך זמן קצר בעסקה בה גרפו הון.

ורטהיימר התרחק מאז מניהול עסקי המשפחה, אך שב לנהל את המכירה לוורן באפט, במסגרתה גרפה המשפחה, בשני שלבים, מעל ל-6 מיליארד דולר.

איתן ורטהיימר, סיון טלמור ובנה, אריאלה ומאיה ורטהיימר. שוקה כהן, מערכת וואלה! NEWS
משפחת ורטהיימר. מימין: איתן ז"ל, סיון טלמור (בתה של אשתו, אריאלה) מחזיקה את בנה הפעוט, אריאלה ומאיה/מערכת וואלה! NEWS, שוקה כהן

ורטהיימר היה נשוי לאריאלה ולזוג חמישה ילדים (נוסף על בתה של ארילאה מנישואים קודמים, המוזיקאית סיון טלמור), הידועה שבהן היא השחקנית והדוגמנית מאיה ורטהיימר. המשפחה התגוררה בכפר ורדים, סמוך לפארק התעשיות תפן שם רוכזו עסקי המשפחה, ובהמשך גם בקיסריה. בעשור האחרון לחייו, התגוררה המשפחה בתל אביב.

מלבד עסקיו, שהניבו לא מעט כותרות (למשל כאשר רכש עם חתנו את מתחם השעון ביפו), היה ורטהיימר ידוע באוסף נדיר של מאות מכוניות, חלקן עתיקות ונדירות, מספר יאכטות, מטוסים פרטיים ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully