וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השנה החזקה של אלביט מערכות: הכנסות של מעל ל-5 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 29.3.2022 / 9:30

אלביט מסכמת את שנת 2021: חוצה לראשונה את סף 5 מיליארד דולר הכנסות ומציגה שיא של 13.7 מיליארד דולר בצבר ההזמנות. נשיא ומנכ"ל החברה: "אלביט מערכות ממוצבת היטב להפיק תועלת מההאצה בצמיחת תקציבי הביטחון על רקע המצב הביטחוני במזרח אירופה"

חברת אלביט מערכות, המוגדרת כ"הייטק ביטחוני", בניהולו של בצלאל מכליס פרסמה הבוקר את הדוחות הכספיים שלה לשנת 2021 והציגה שיאים חדשים - מכירות שיא בהיקף של כ-5.3 מיליארד דולר, צבר הזמנות בהיקף של 13.7 מיליארד דולר (הגדול ביותר שהציגה אי פעם), שיפור חד בתזרים המזומנים שהגיע לסך של 417 מיליון דולר, רווח תפעולי (Non- GAAP) בסך של כ- 450.8 מיליון דולר (שיפור קל בשיעור הרווח התפעולי בהשוואה לאשתקד) והשקעה נרחבת במחקר ופיתוח בסך 395 מיליון דולר.

בצלאל (בוצי) מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות, ציין: "שנת 2021 הייתה שנה איתנה עבורנו והביצועים הפיננסיים מצביעים על ביקוש מתמשך למוצרים והמערכות שלנו מצד לקוחותינו ברחבי העולם. הגידול של 13% בהכנסות, וצבר הזמנות ברמת שיא מספקים לנו בהירות טובה באשר להמשך הצמיחה".

אלביט היא כבר מזה מספר שנים הגדולה ביותר מבין החברות הביטחוניות בישראל ומצליחה בשוק הבינלאומי עם קרוב ל-80% מהמכירות בשוק הגלובלי, בעיקר בארה"ב, אירופה ואסיה-פסיפיק. התוצאות העסקיות של 2021 משקפות טרנספורמציה מוצלחת שהחברה עוברת בשנים האחרונות במהלכן החברה עלתה מעלה בשרשרת הערך והפכה מספקית של מערכות טכנולוגיות לספקית של פתרונות מקיפים דוגמת העסקה בהיקף 1.6 מיליארד דולר להקים ולהפעיל בית ספר לטיסה ביוון.

"ביצועי החברה בשנת 2021 הן תוצאה של ההשקעות המשמעותיות שעשינו בשנים האחרונות בפיתוח יכולות טכנולוגיות מובילות, ובהרחבת פוזיציות בשווקי מפתח בינלאומיים על מנת לאפשר מגמה צמיחה רציפה. אני מאמין שאלביט מערכות ממוצבת היטב להפיק תועלת מההאצה בצמיחת תקציבי הביטחון על רקע המצב הביטחוני במזרח אירופה", הוסיף מכליס

בצלאלא מכליס, נשיא אלביט. ישראל סאן,
בצלאל מכליס, נשיא ומנכ"ל אלביט מערכות/ישראל סאן

מסכמים שנה מצוינת

אלביט רשמה כמה הישגים במהלך שנת 2021, בין ההישגים הבולטים של החברה בשנה החולפת ניתן למנות את עסקת הענק להקמת בית הספר לטיסה ביוון, את רכישת חברת ספרטון האמריקנית שהיא אחת משתי החברות היחידות בעולם שמפתחות ומספקות לצי האמריקני סונרים מוצנחים לאיתור צוללות אויב.

כן ניתן למנות בין ההישגים גם חתימה על חוזה לספק את פתרונות הלוחמה האלקטרוניות לכל ספינות הקרב של חיל הים הבריטי, את הפריצה לשוק הבינלאומי עם כלי שיט אוטונומי נגד צוללות ולטיפול במיקוש ימי, זכייה בחוזה בינלאומי ראשון לתותח האוטומטי החדש שפיתחה, עסקה ראשונה באיחוד האמירויות, ניסוי מוצלח של מערכת לייזר רב-עוצמה אווירית, קבלת רישוי תעופה אזרחי למל"ט סטארליינר, מסירת להקות רחפנים לצה"ל, וחשיפת מל"ט בעל הנעה היברידית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully