וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגה סלע שלו מונתה למנכ"לית חממת הפודטק FRESH START

29.3.2022 / 10:30

חממת הפודטק מקריית שמונה השקיעה מעל 30 מיליון שקלים ב-8 סטרטאפים מאז הקמתה לפני כשנתיים

רשות החדשנות אישרה את מינוי נגה סלע שלו למנכ"לית חממת הפודטק 'Fresh start' שבקרית שמונה, הפועלת כחלק מאשכול האגרו-פוד המתהווה בגליל המזרחי. החממה, הפועלת במסגרת תוכנית החממות של הרשות לחדשנות השלימה תוך שנתיים השקעות ב 8 סטארט-אפים פורצי דרך בתחומי הפודטק. החממה מופעלת על-ידי קונסורציום הכולל ארבעה שותפים מובילים: תנובה, קבוצת המזון הגדולה בישראל, טמפו, חברת המשקאות המובילה, פלטפורמת ההשקעות OurCrowd וקרן ההשקעותFinistere Ventures . סלע-שלו, אשר שימשה עד כה כסמנכ"לית הפיתוח העסקי של החממה, תחליף את היזם רוני ברק, אשר שימש כמנכ"ל החממה מאז אוגוסט 2020 וביקש לאחרונה לפרוש לטובת ניהול יוזמותיו בתחום פיתוח הציוד הרפואי.

לדברי ג'ון מדבד, מייסד ומנכ"ל פלטפורמת ההשקעות :OurCrowd "Fresh start מצויה בתנופת עשיה פנומנלית בשנתיים האחרונות והרחיבה מאוד את פעילותה. אנו נחושים לעמוד ביעד השאפתני שהציבה לעצמה החממה, להשקיע בעוד עשרות מיזמים במהלך 8 שנות הזיכיון, להיות שותפים פעילים בתעשיית הפודטק הישראלית ובמימוש חזון הפודטק בצפון. נגה היא אחת מנשות המקצוע המובילות בתחום הפודטק כיום, ולה היכרות עמוקה עם התעשיה ותשוקה לעשיה ולקידום התחום. אנו סמוכים ובטוחים שלצד CTO החממה ד"ר תמי מירון, מחלוצות הפודטק בישראל, נגה תמשיך ותוביל את החממה להצלחות נוספות, ככל שזו תרחיב את פעילותה. אנו מודים לרוני ברק על תרומתו להישגים המשמעותיים של החממה בתקופה זו ומאחלים לו הצלחה רבה בהמשך דרכו".

לסלע שלו מעל 15 שנות ניסיון בתעשיית המזון והיכרות עמוקה עם תעשיית הפודטק המקומית והגלובלית. מאז הקמתה, שמשה כסמנכ"לית הפיתוח העסקי של חממת Fresh start, והובילה עם צוות ההנהלה את צמיחת החממה, ביסוס מעמדה כשחקן מרכזי בתעשיית הפודטק המקומית, ואת השקעות החממה עד כה ב-8 מיזמי פודטק במגוון תחומים וטכנולוגיות- רבים מהם מבוססים על שיתופי פעולה עם מוסדות האקדמיה המובילים בישראל. בין החברות: פרופיוז וסי טו סל, לקידום תעשיית הבשר והדגים המתורבתים; פיגמנטום הממנפת גנטיקה של צמחים לרכיבים ברי קיימא; בלוטרי שפיתחה טכנולוגיה להפחתת סוכר, לצד חברות המפתחות חלבונים פונקציונאליים ומשמרים טבעים בפרמנטציה, פורמולציות להפחתת סוכר, וניהול אנרגטי ממוקד לתעשיית המזון. סלע שלו שמשה בעברה במגוון תפקידי שיווק ועסקים בתעשיית המזון, ואף כיהנה כראש מטה קבוצת תנובה ומנהלת יחידת החדשנות הקונצרנית של החברה.

נגה סלע-שלו. רמי זרנגר,
נגה סלע-שלו/רמי זרנגר

נגה סלע שלו, מנכ"לית Fresh start הנכנסת: "אני מודה לשותפי החממה על הבעת האמון בי, ועל תמיכתם השוטפת בהצלחת החממה. בשנתיים האחרונות ביססנו את החממה כגוף השקעות מוביל למיזמים טכנולוגיים בתחום הפודטק, מהתחומים החדשניים ובעלי האימפקט המשמעותי ביותר באקו-סיסטם של ההייטק הישראלי. תחת תוכנית החממות המעודכנת, המאפשרת השקעות בהיקף של כ-5-6.5 מיליון שקל בכל חברה, נמשיך לפעול להרחבת הפורטפוליו, לקידום החברות ולהבטחת גיוסי ההמשך שלהן. אנחנו במשימה מתמשכת לאתר פיתוחים טכנולוגיים שיתרמו ליצירת תעשיית מזון ברת קיימא המספקת מזון בריא, וכמובן טעים, לאוכלוסיית העולם ההולכת וגדלה".

רוני ברק מנכ"ל החממה היוצא: "אני מסיים את תפקידי בסיפוק ובגאווה על עשיה משמעותית ורבת הישגים ופונה לניהול מיזמי. אין לי ספק בהמשך הצלחתה של החממה בידיהן המקצועיות של נגה ותמי ובתמיכת השותפים".

בתוך כך, החברה מודיעה על הסטארט-אפ השמיני, בו היא משקיעה 1.2 מיליון דולר, Eggmented Reality. את החברה ייסדו ד"ר איתמר ידיד וד"ר איתי בלוך ממכון המחקר מיגל (מחקר מדעי יישומי בגליל), על בסיס יוזמה של ד"ר תמי מירון. החברה פיתחה פלטפורמה טכנולוגית לתסיסה מדויקת המבוססת על חלבונים פונקציונליים לתעשיית המזון אשר אינם מהונדסים גנטית. החברה הוקמה על בסיס מחקר משותף של החממה עם המכון בהובלת ד"ר מירון והחוקרים. זהו שיתוף פעולה ראשון מסוגו בין הגופים הממחיש את הפוטנציאל הקיים באקו-סיסטם הצפוני וממנף את יתרונותיו.

  • עוד באותו נושא:
  • מינוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully