וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכחול הגדול: העמותה שהשתתפה בכנס לשימור האוקיינוסים

29.3.2022 / 17:41

עמותת "אקואושן" הישראלית לקחה חלק בכנס Better world fund השנתי והבינלאומי שהתקיים בדובאי, בהשתתפות בכירי התעשייה והכלכלה העולמית ובסימן העלאת המודעות לשימור האוקיינוסים

פירות השלום הניבו גם שיתוף פעולה סביבתי אזורי, כאשר עמותת "אקואושן" הפועלת לשימור הסביבה הימית של ישראל, השתתפה בסוף השבוע האחרון בכנס Better world fund הבינלאומי והשנתי שנערך הפעם במתחם EXPO 2020 בדובאי. הכנס עסק השנה בנושא משבר האקלים ושם דגש על העלאת המודעות העולמית לשמירה על המערכת האקולוגית הימית והאוקיינוסים. מי שייצג את העמותה הוא אריק רוזנבלום מנכ"ל אקואושן, זאת לאחר שהוזמן על ידי המארגנים לנאום במסגרת האירוע.

במהלך נאומו, שזכה להתעניינות רבה ושכותרתו הייתה "לנצח את בלוז שינויי האקלים", דיבר רוזנבלום על הדרכים הקיימות לגרום לשינוי סביבתי תודעתי בקרב אנשים ולהביא אותם לפעול לטובת הנושא הלכה למעשה. עמותת אקואושן לקחה חלק בכנס מתוך מחויבות ואחריות לתרום למאבק הגלובלי, כמו כן על מנת ללמוד ולשתף ידע מקצועי שיסייע לטובת זאת.

אריק רוזנבלום. אקואושן,
אריק רוזנבלום נואם בכנס/אקואושן

קרן Better world fund ,עורכת אירועים יוקרתיים בינלאומיים בשיתוף סלבריטאים, יוצרי קולנוע, מנהיגים, חברות ומחוללי שינוי. מטרת פעילותה, היא לעודד מחויבות בינלאומית לפעול למען פיתוח יעדי בר קיימא. להגדיל מודעות לבעיות שניצבות בפני העולם בנושאים שונים ומגוונים כדוגמת בעיית ההגירה, אקלים, עוני, חוסר שיוון ועוד. הקרן פועלת לעשות זאת באמצעות כנסים, סרטים דוקומנטריים ומופעים לקידום ותמיכה בכל המחויבים גלובלית לשינוי. בארגון מאמינים כי יש בכוחם של סרטים לגרום להתפשטות רחבה של מסרים ואג'נדות חברתיות, אשר מגיעים בדרך זו למיליוני אנשים בעולם. בקרן מבקשים להדגיש את הייחודיות של הפלטפורמות האלו ככלים לגישור בין תרבות וטבע, אמנות ומדע וכדומה.

האירוע השנה, שכאמור התקיים בסימן המחויבות לשמירה ארוכת טווח על החופים והאוקיינוסים, בדגש על העלאת המודעות לצורך בהפחתת הזיהום והשימוש בפלסטיק, נערך בהשתתפות עמותות סביבתיות ימיות רבות מרחבי העולם ואפשר מפגש של נציגי מדינות, יוצרים וחוקרים בעלי שם עולמי, תאגידי ענק ונציגי הבנק העולמי. אלו דנו באתגרים הגלובליים השונים ובחשיבות של יצירת שיתופי פעולה הדדיים. כמו כן, הועלו הצעות לפתרונות אפשריים לטובת קידום פעולות אקטיביות.

המשתתפים זכו להתארח אצל אחד מתומכי הקרן הידועים סר ד"ר סואן רועי, כמו כן לקחת חלק בארוחת ערב גאלה משותפת במהלכה הופיענו אומנים מפורסמים וכן התקיימה תצוגת אופנה של המעצב הסיני הנודע הפרופסור ג'ימי צ'ו ((Jimmy Choo. מדובר באחד המעצבים המפורסמים ביותר בעולם אשר מבין לקוחותיו נמנים גם הנסיכה הבריטית המנוחה דיאנה לצד שורה של מפורסמים אחרים. האירוע המשיך עם הקרנת הסרט "BIGGER THEN US" בקניון דובאי המרשים, מדובר בסרטה של היוצרת הצרפתיה פלור ואסיור אשר כתבה וביימה אותו והוא הוצג גם בפסטיבל קאן בשנה שעברה. הסרט עוסק במאבקם של צעירים מרחבי העולם לטובת העלאת המודעות לצמצום הזיהום על ידי שימוש בפלסטיק.

כנס אקואושן. יחצ,
משתתפי הכנס/יחצ

הקרן הכריזה על תמיכה כלכלית בפרויקטים ובפעילות של עמותות הפועלות לטובת שימור וניקיון חופים בדמות ארגון SEA Cleaners הפועל ללא מטרות רווח בשיתוף האו"ם. עבור כך נאספו תרומות לטובת קידום פרוייקטים משותפים של הארגון עם ילדים ובני נוער מאיחוד האמירויות. הפרויקט האייקוני של SEA Cleaners הוא MANTA, מדובר בפתרון חלוצי לאיסוף ושחזור פסולת מיקרו מפלסטיק צפה.
אריק רוזנבלום מנכ"ל אקואושן: "היום ברור יותר מתמיד, שבכדי להתמודד עם משבר האקלים והאיומים המסכנים את הסביבה הימית, צריך לא רק להסתפק בפעילות מקומית ומגזרית, אלא לשלב במקביל כוחות עם ארגונים אזוריים ובינלאומיים נוספים. כמו כן, לזהות ממשקים בין העמותות הסביבתיות וגופים כגון הבנק העולמי, האקדמיה, חברות, יוצרים וגורמים רבים אחרים. תהליך שכזה, התקיים בכנס המיוחד של Better world fund, וכולי תקווה שמתוך החיבור הזה יצמחו מיזמים משמעותיים".

  • עוד באותו נושא:
  • עמותות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully