וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור המוזר על יצרני הקנאביס והתאחדות האיכרים

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 13:06

יצרני הקנאביס תוקפים את יו"ר התאחדות האיכרים, דובי אמיתי על שאינו פועל נגד ייבוא הקנאביס: "יש חקלאות שעדיפה, ויש כזו שאתה מעוניין להשמיד". התאחדות האיכרים מגיבה: "בין פעילותו הציבורית לבין החלטות BOL על רכש כזה או אחר, אין ומעולם לא היה כל קשר"

מגדלי ויצרני הקנאביס הרפואי תוקפים את דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים ונשיא המגזר העסקי: "יד אחת שלו נלחמת ברפורמה החקלאית" הם אומרים "בעוד האחרת מחזיקה באחת מיבואניות הקנאביס הרפואי הגדולות בישראל".

טענות מגדלי ויצרני הקנאביס צצו על רקע התחזקות ייבוא הקנאביס הרפואי לישראל, אשר גורע מאפשרות המכירה של מגדלות ויצרניות הקנאביס הרפואי המקומיות, המחזיקות יחד במאות דונמים של גידול חקלאי.

במסגרת תפקידו הציבורי אמיתי הוא אחד המתנגדים הבולטים לרפורמת החקלאות, שיצאה לדרך לאחרונה בהובלת שרי האוצר והחקלאות, ומקלה על ייבוא פירות וירקות לישראל באמצעות הפחתה של מכסי מגן על תוצרת מקומית. הוא גם משמש כיו"ר חברת עמיר שיווק הציבורית, העוסקת בחקלאות, ומחזיק בכ-1% ממניותיה.

עם זאת, זו האחרונה מחזיקה ב-36% מחברת הקנאביס הרפואי BOL, במסגרת תאגיד שהוקם על ידה ועל ידי ליאון קופלר, בעלי סופרפארם, שעימו הם מחזיקים בקרוב למחצית ממניות BOL.

ההערכות הן כי חברת הקנאביס הרפואי ייבאה כ-4-5 טון קנאביס רפואי לישראל, וטענות חלק ממגדלי ויצרני הקנאביס הן כי ביכולת עמיר שיווק לשנות את מדיניות BOL בנושא, במיוחד לאור המאבק הציבורי שמנהל יו"ר החברה הציבורית המחזיקה בחלק נכבד ממניותיה.

בעלי המניות ב-BOL כבר הוכיחו בעבר את יכולתם לשינוי בחברה כאשר לחצו וקידמו התייעלות בה, לצד הפעלת לחץ להזזת המנכ"ל הקודם מתפקידו.

הכנת מוצרי קנביס בזלת פארמה. תיאה הפקות ועיצוב,
הכנת מוצרי קנאביס רפואי במפעל בזלת פארמה/תיאה הפקות ועיצוב

"מנעת פרנסה מחקלאי ישראל"

במכתב ששלח מאיר אריאל, בעלים ומנכ"ל של קבוצת הקנאביס הרפואי בזלת, לאמיתי, נכתב בשם המגדלים והיצרנים, כי "לא יכולתי שלא לתהות כיצד אתה מרשה לעצמך ביד אחת לנהל מלחמת חורמה כחקלאי על זכותם של החקלאים בישראל להתקיים.

בעוד בידך השנייה, כיו"ר חברת עמיר שיווק המחזיקה בגרעין השליטה בחברה יצרנית בתחום הקנאביס הרפואי בישראל, אתה מנהל מלחמת חורמה בכל חקלאי הקנאביס הרפואי בישראל.

בשנה האחרונה, לא רק שהחברה בשליטתך (BOL) ייבאה טונות של תפרחות צמח הקנאביס תוך מניעת פרנסה מחקלאי הקנאביס בישראל, רכשת את אותן תפרחות במחיר שווה אם לא גבוה יותר ממה שהיית רוכש מחקלאי ישראל, ובמו ידיך תרמת לערעור שוק הקנאביס הישראלי.

ראוי שבעלי המניות של עמיר שיווק ידעו כי פיך וליבך אינם שווים, וכי יש חקלאים (וחקלאות)
שעדיפה בעינך, ויש כזו שאתה מעוניין פשוט להשמיד. האם זו הדרך היחידה להפיק רווחים בעוד הערכיות נשמטת ונמוגה, וחזון הפרחת השממה וחיזוק חקלאות בר- קיימא, הולכת ומתפוגגת?".

מאיר אריאל, מנכ"ל ובעלים בזלת פארמה. תיאה הפקות ועיצוב,
מאיר אריאל, מייסד ומנכ"ל קבוצת הקנאביס הרפואי "בזלת". שיגר מכתב תקיף לאמיתי/תיאה הפקות ועיצוב

עברו לרווחיות ב-2021

יש לציין, כי BOL ספגה בעבר תלונות על איכות תוצרת הקנאביס הרפואי שלה, בהשוואה לזו של המגדלים הישראלים שהתחרו בה.

בקרב המגדלים יש הטוענים כי התוצרת המיובאת טובה ואיכותית יותר מהתוצרת הגדלה בחממות בישראל, ובעיקר זו הנקצרת בחודשי החורף.

BOL הייתה מבין הראשונות להנות מייבוא הקנאביס הרפואי, ואת שנת 2021 היא סיימה עם הכנסות בגובה 43.7 מיליון דולר - עלייה של 72% לעומת הכנסותיה בשנת 2020. כאשר כ-3.4 מיליון דולר מהכנסותיה נבעו מייצוא.

החברה גם עברה לראשונה לרווחיות, עם רווח תפעולי שעמד על כ-6.8 מיליון דולר, לעומת הפסד תפעולי של 11.7 מיליון דולר בשנת 2020, ורווח נקי שעמד על כ-3.2 מיליון דולר, לעומת הפסד נקי של כ-22.3 מיליון דולר שנה קודם לכן.

בדוחותיה ציינה BOL כי הרווח נוצר, בין היתר, כתוצאה מסעיפים שאינם במזומן, כדוגמת תגמול מבוסס מניות והתאמות שווי הוגן של מלאי ונכסים ביולוגיים.

אריאל אמר לוואלה! כסף, כי "דובי אמיתי צוטט בעבר כמי שאמר לשרי האוצר והחקלאות שהם הכריזו על גזר דין מוות על החקלאות, בעוד הוא עצמו מכריז גזר דין מוות על חקלאות הקנאביס שנאבקת על קיומה.

יד אחת שלו נלחמת ברפורמה החקלאית, בעוד יד אחרת מחזיקה באחת מיבואניות הקנאביס הרפואי הגדולות בישראל".

יו"ר נשיאות המגזר העסקי דובי אמיתי. יחצ,
דובי אמיתי, יו"ר התאחדות האיכרים ונשיא המגזר העסקי. יצרני הקנאביס טוענים שיש לו אינטרס כפול. התאחדות האיכרים טוענת שלא./יחצ

"דובי אמיתי פועל ללא לאות להגנת חקלאי ישראל"

פנינו לדובי אמיתי לתגובה - ומהתאחדות האיכרים הגיבו: "עמיר שיווק היא חברה ציבורית המתנהלת על פי דין, והינה בעלת מניות בחברת BOL, חברה נפרדת העוסקת בקנאביס רפואי.

עמיר שיווק איננה מחזיקה בגרעין השליטה ב-BOL, שמתנהלת כחברה סוברנית העוסקת באופן ישיר בגידולי קנאביס בעשרות דונמים בישראל, רוכשת מחקלאים בישראל וכן מייבאת קנאביס רפואי על פי דין ובהתאם לצרכי המטופלים בישראל.

דובי אמיתי, מכהן כנשיא התאחדות האיכרים ובתפקידו זה הוא פועל כל העת, במרץ וללא לאות להגנת האינטרסים של החקלאות בישראל ושל חקלאי ישראל. בין פעילותו הציבורית לבין החלטות BOL על רכש כזה או אחר, אין, ומעולם לא היה, כל קשר."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully