וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השקעות בצל המלחמה: כך ניצלנו בזכות הקריפטו

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 9:00

סל ההשקעות הווירטואלי שלנו שחטף מכה בחודשיים הראשונים של השנה, חזר לעלות בזכות התקדמות השיחות בין רוסיה לאוקראינה והעלייה במטבעות הקריפטו וברבית בארה"ב, מה שאומר שהחזרנו לעצמנו חצי מההפסד של החודשיים הקודמים. עכשיו נותר רק לשקם את האגו

התקדמות המשא ומתן להשגת הסכם לסיום המלחמה בין אוקראינה לרוסיה הובילה לאנחת רווחה בשווקי ההון המערביים, ועימה חזרה גם הודאות לבורסות אירופה וארה"ב, שהגיבו מאז בעליות שערים.

ענקיות הטכנולוגיה האמריקאיות הובילו את העליות בשווקי ההון ומדד נאסד"ק 100, המייצג אותן, עלה ב-6.3% במהלך חודש מרץ (עד ה-29 לחודש - ראו טבלה), ולצידו גם מדד S&P 500 עלה ב-5.35% לאותה תקופה.

סל ההשקעות שלנו, מרץ 2022. ללא, מערכת וואלה!
ההפסדים נחתכו בחצי - השווקים ואנחנו חזרנו לעניינים/מערכת וואלה!, ללא

אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות, הסביר לוואלה! כסף ומעריב עסקים, כי "הדיווחים השונים על התקדמות השיחות בין אוקראינה לרוסיה, והתכנסות ציפיות המשקיעים לתרחיש שאינו תרחיש קיצון, הובילו את האחרונים לנצל את ירידות החודשיים הראשונים של השנה כדי לחזור לשוק ההון.

חזרת המשקיעים לבורסות המערב נעשתה בעיקר במחצית השנייה של חודש מרץ, וזאת למרות, יש לציין, שהמלחמה ברוסיה עדיין נמשכת".

ההתמתנות שחלה בעליית מחירי הנפט והסחורות לקראת סוף החודש הצליחה גם היא להוריד את מד הפחד, וגרינפלד מציין ש"המשקיעים חששו ממשבר אנרגיה עולמי כתוצאה מעליית מחירי הנפט.

שני אלה יחד הובילו את מדדי המניות בארה"ב, אירופה, וישראל, לסיים בעליות שערים, נכון לתאריך שנבדק על ידי וואלה! כסף ומעריב עסקים.

עם זאת, לא כל שווקי המניות עלו בבחינת התקופה המתוארת, וכדאי לציין את שוק המניות הסיני, שסבל במהלך חודש מרץ מירידות חדות, בעיקר בשל מדיניות הממשל הסיני להתמודדות עם מגפת הקורונה שממשיכה להיות קשיחה, כך שהתפרצות מחודשת של מקרים מאומתים באזור שנחאי, לדוגמא, הביאה לסגרים ופגיעה בפעילות הכלכלית במדינה".

מדד שנגחאי הסיני ירד ב-7.46% לתקופה שנבחנה על ידנו בטבלת המרוץ לתשואה, והוביל את הירידות במפת ההשקעות שלנו כמדד המנייתי השלילי היחידי במהלך החודש.

בעוד שהמגמה בשווקי המניות הבינלאומיים הייתה מעורבת, בשווקי האג"ח (איגרות החוב) הממשלתיות הבינלאומיים - המגמה הייתה שלילית מאוד.

אורי גרינפלד פסגות. רמי זרנגר,
אורי גרינפלד, האסטרטג הראשי של בית ההשקעות פסגות/רמי זרנגר

"התגברות האינפלציה הביאה את הבנקים המרכזיים ברחבי העולם להעלות ריבית או לאותת על העלאות קרובות" אומר גרינפלד "והדבר הוביל לעליית תשואות חדה. הבנק הפדראלי בארה"ב העלה את הריבית במהלך מרץ, כצפוי, ואותת שהוא ימשיך להעלות את הריבית גם בזמן הקרוב, ואפילו בקצב מהיר יותר מכפי שהיה נדמה קודם לכן.

ההערכות בישראל הן שהריבית גם תועלה, והתחזקו בעקבות אמירות ניציות יחסית של נגיד בנק ישראל וסגנו. בהתאם, נדמה שבחודשים הקרובים יצטרכו המשקיעים להתרגל לסביבת ריבית אחרת לגמרי מזו של השנים האחרונות, כך שעל אף הרגיעה היחסית בחודש מרץ, קשה לומר שהתנודתיות בשווקים מאחורינו.

עם זאת, סימנים ראשונים להאטה כלכלית כתוצאה מהאינפלציה הגבוהה החלו כבר להופיע בנתונים השונים, בעיקר בארה"ב, כך שייתכן שמהלך העלאות הריבית אולי יהיה חד, אך גם קצר מהצפוי, כך שבטווח הבינוני-ארוך צפוי הלחץ על השווקים להירגע.

הזינוק בריביות בארה"ב חיזקו את הדולר אל מול השקל, אך בימים שלקראת בחינת התשואות הוא נחלש, וגם האירו היה חלש יותר אל מול השקל, על רקע ההערכות שהריבית המקומית תעלה לפני הריבית בגוש האירו".

הדולר והאירו ספגו ירידות ראשונות אל מול השקל השנה, וירדו 0.4% ו-1.49% בהתאמה, כאשר בינואר היוו את העליות היחידות שנחוו בתיק ההשקעות שלנו.

המטבעות הוירטואליים, עם זאת, המשיכו את מגמת העלייה שהחלו לחוות בפברואר, והיוו את התוספת הגדולה ביותר לתשואת תיק ההשקעות שלנו, עם עלייה של 9.43% במטבע הביטקוין לתקופה שנבחנה, ושל 16.45% במטבע האיתריום, שהוסיפו יחד כ-64% מכ-594 השקלים שהרווחנו במהלך חודש מרץ.

העלייה שחווה מטבע הביטקוין בחודש השלישי של השנה החזיר את הרווחיות להשקעתנו בו, אך לעומתו, העלייה החדה שחווה מטבע האיתריום לא הצליחה לכסות על הירידות החדות שלו בחודשים הקודמים, והוא מסכם את ההפסד הגדול ביותר בתיק ההשקעות שלנו עד עתה - 531.8 שקל, המהווים כ-80% מההפסד.

"הביטקוין עלה במחצית השנייה של מרץ במתאם גבוה עם שוקי המניות" מתאר גרינפלד "וזו נקודה מעניינת, שכן במהלך החודשים האחרונים היה מי שחשב שהמטבעות הקריפטוגרפיים מאפשרים גידור של הסיכון בשווקי המניות, וחשיבה זו כנראה מוטעית, שכן המתאם בין השווקים הללו גבוה".

למרות העליות החדות ברוב אפיקי ההשקעה שלנו התיק הכולל עדיין נושא הפסד, שהצטמצם לכ-655 שקל, לעומת כ-1257.2 שקל הפסד שנשא התיק עד סוף פברואר האחרון.

המשקיעים, כמו שאר האנושות, מקווים כי השיחות בין אוקראינה לרוסיה יניבו את פירות סיום המלחמה וחזרת הוודאות המלאה לשווקים, ומתפללים להפסקת נחיתת ברבורים שחורים באגם הכלכלה העולמית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully