וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני קרפור: שת"פ קמעונאות אונליין מפתיע

עודכן לאחרונה: 2.6.2023 / 0:51

חברת אלקטרה מוצרי צריכה (אמ"צ) וקוויק במהלך אסטרטגי להכפלת מכירות האונליין: השתיים מקימות פלטפורמה לקמעונאות שתגביר את התחרותיות בתחום. במסגרת ההסכם, פעילות האונליין של השתיים בתחום המזון והצריכה, תמוזג לחברה משותפת שתוחזק על-ידי אמ"צ (51%) וקוויק (49%)

קוויק ואלקטרה מדווחות כי התקשרו בהסכם להקמת חברה משותפת בשליטת (51%) קבוצת יינות ביתן וקוויק (49%), אשר תפעל באונליין ותמכור מוצרי מזון וצריכה. פעילות האונליין המשותפת תפעל תחת המותג קוויק ועם השלמת העסקה, יעברו לשותפות כל המכירות המקוונות של קוויק מצד אחד, ושל קבוצת יינות ביתן מהצד השני.

העסקה צפויה להביא להכפלת מכירות האונליין של יינות ביתן ותעניק לה יתרון טכנולוגי ותפעולי מול המתחרים בשוק.

הצעד מעניין במיוחד לאור כניסתה הצפויה של רשת המרכולים הצרפתית "קרפור" לפעילות בישראל בקרוב, כשהיא צפויה לפעול על בסיס התשתית של סניפי יינות ביתן הפרושים ברחבי הארץ.

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר: "השותפות החדשה מאפשרת לנו לקצר הליכים בדרך להרחבה משמעותית של מכירות האונליין ומעניקה לנו יתרון מול המתחרים. זהו מהלך משלים לשני ההסכמים שחתמנו עם הענקיות הבינלאומיות קרפור וסבן אילבן, שנועדו להשביח את פעילותה של קבוצת יינות ביתן ולייצר לה מובילות ובידול בשוק".

מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר. יח"צ,
מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, צביקה שוימר/יח"צ

הון ראשוני על סך 30 מיליון שקל מהחברות

הפעילות המשותפת תבוסס על הפלטפורמה הטכנולוגית שפיתחה קוויק שנחשבת לפלטפורמה המתקדמת בשוק למכירות מזון וצריכה באונליין, וכן מהתשתית התפעולית של קוויק.

בנוסף, תיהנה השותפות מהיתרונות שתביא יינות ביתן לשותפות ועיקרן שיפור תנאי הסחר ופריסה ארצית של סניפים שתאפשר את הרחבת הפעילות לאזורים גיאוגרפיים נוספים. הפעילות המשותפת צפויה להתרחב לתחומים נוספים פוטנציאליים. הצדדים יזרימו לשותפות החדשה הון ראשוני של 30 מיליון שקל על פי חלקם היחסי. השלמת העסקה כפופה לקבלת אישור רשות התחרות.

מנכ"ל קוויק, אבירם גנות: "קוויק הפכה בתוך שלוש שנים לקמעונאית האונליין השלישית בגודלה בישראל עם טכנולוגיה מבוססת וחזקה ורמת שירות גבוהה. השילוב בין שני הגופים יוצר פלטפורמה שמביאה בשורה משמעותית לצרכן בהיבטים של חווית שירות, מגוון רחב, איכות מוצרים ונגישות. אין ספק ששותפות זו מהווה את תחילת הדרך לצמיחה משותפת לתחומים נוספים"

הזמנה באתר קוויק. מנחם רייס,
קוויק סופר אונליין היא השחקנית השלישית בגודלה בתחום קמעונאות המזון באונליין בישראל/מנחם רייס

"תשתית יציבה להכפלת מכירות האונליין"

מנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב: "מיזוג פעילות האונליין עם קוויק הוא מהלך אסטרטגי נוסף בשורת המהלכים שדיווחנו עליהם לאחרונה. השילוב של המובילות הטכנולוגית של קוויק עם תנאי הסחר והפריסה של רשת יינות ביתן, מעניקים לחברה המשותפת את התשתית היציבה והמתקדמת להכפלת מכירות האונליין ולהרחבת הפעילות לאזורים גיאוגרפיים נוספים. קוויק מובילה היום בשביעות הרצון מבין כל אתרי מכירות המזון בישראל ועדיפות זו צפויה לתמוך גם היא בהרחבת הפעילות".

עמית זאב. טל פלינט,
מנכ"ל יינות ביתן, עמית זאב/טל פלינט

קוויק סופר אונליין היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה לניירות ערך בת"א (סימול: קוויק). בין בעלי מניותיה נמנים החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה), קבוצת סופר פארם וקבוצת יוניון. קוויק הוקמה בשנת 2017 והיא השחקנית השלישית בגודלה בתחום קמעונאות המזון באונליין בישראל. פלטפורמת המסחר המקוון הייחודית של קוויק, המבוססת על טכנולוגיה שפיתחה החברה, מאפשרת לה לפעול במודל ייחודי של מכירה ישירה לצרכן, ללא נכסים פיזיים או מלאי, אלא באמצעות התקשרות עם קמעונאים, בפריסה ארצית.

אלקטרה מוצרי צריכה מקבוצת אלקו נמצאת בשליטת האחים זלקינד. בשנתיים האחרונות ביצעה החברה, בהובלת המנכ"ל צביקה שוימר, מספר מהלכים אסטרטגיים שמיצבו אותה כקבוצת צריכה וקמעונאות מובילה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully