וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפרס א.מ.ת לשנת 2022

סיגל בן דוד ואלן רוזנבאום

1.4.2022 / 9:47

נציגי ועדת השיפוט הכריזו על הזוכים לשנת 2022 בפרס א.מ.ת, המכונה "הנובל הישראלי", ומוענק על מצויינות והישגים אקדמיים ומקצועיים אשר הובילו לתרומה משמעותית לחברה הישראלית

פרס א.מ.ת, כנס הג'רוזלם פוסט בלונדון. יח"צ,
פרס א.מ.ת, כנס הג'רוזלם פוסט בלונדון/יח"צ

פרס א.מ.ת, המכונה "הנובל הישראלי", מוענק על מצויינות והישגים אקדמיים ומקצועיים אשר הובילו לתרומה משמעותית לחברה הישראלית. נציגי ועדת השיפוט הכריזו על הזוכים לשנת 2022 בשלוש קטגוריות: מדעי החברה, מדעי החיים, ומדעי הרוח.

בתחום מדעי החברה, הזוכים הם פרופסור רות לפידות מהאוניברסיטה העברית ופרופסור אמנון רובינשטיין מאוניברסיטת רייכמן, על פועלם האקדמי ותורמתם המקצועית לעולם המשפט הישראלי.
פרופסור רובינשטיין נחשב לאבי המשפט החוקתי בישראל וכיהן במספר תפקידים כשר וחבר כנסת.
פרופסור לפידות נחשבת למייסדת המשפט הבינלאומי - ציבורי במדינת ישראל.

בקטגוריית מדעי החיים, זכו פרופסור חרמונה שורק מהאוניברסיטה העברית, המתמחה בתחום מדעי המוח המולקולריים, על הישגיה בתחום חקר המוח, וכן, פרופסור רפאל מלאך החוקר את תחום חקר המוח במחלקה לנוירוביולוגיה במכון ויצמן, על הישגיו בתחום הנוירולוגיה.

פרופסור שורק מוערכת וידועה בשל מחקריה על המסלולים המולקלוריים של ויסות נוירוטרנסמיטרים חשובים במוח האדם ושפכה אור על תפקידם במצבי בריאות וחולי.

פרופסור מלאך זוכה להערכה רבה על הישגיו בחקר הבנת תהליכים במוח ותגליותיו על קשרי מבנה- פונקציה במוח האנושי ותגליותיו לגבי מנגנונים עצביים בתפיסה החושית והחשיבתית.

בתחום מדעי הרוח, זוכי פרס א.מ.ת הם פרופסור עודד ליפשיץ מאוניברסיטת תל אביב, ופרופסור שלח-לביא מהאוניברסיטה העברית, על הישגיהם ותורמתם לעולם הארכיאולוגיה.

פרופסור ליפשיץ נחשב לשם דבר ובעל מוניטין בינלאומי בחקר ההיסטוריה והארכיאולוגיה של ארץ ישראל בתקופת האלף הראשון לפני הספירה.

פרופסור שלח-לביא ערך מחקר ארכיאולוגי נרחב בצפון סין ובמונגוליה ותרם לידע האקדמי והארכיאולוגי הישראלי על ידי חקר תרבויות ואזורים שהיו זרים לעולם המחקר הישראלי, והביא בכך להרחבת אופקי האקדמיה הישראלית בתחום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully