וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"לית הסוכנות היהודית: "נוודא שהעולים יקבלו את הדרוש להם"

סיגל בן דוד ואלן רוזנבאום

1.4.2022 / 9:47

אמירה אהרונוביץ אמרה את הדברים בכנס הג'רוזלם פוסט: "המבצע הזה לא דומה למבצעי עבר מבחינת ההיקף והמורכבות שלו"

אמירה אהרונוביץ, כנס הג'רוזלם פוסט בלונדון. יח"צ,
אמירה אהרונוביץ, כנס הג'רוזלם פוסט בלונדון/יח"צ

מנכ"לית הסוכנות היהודית, אמירה אהרונוביץ אמרה את הדברים בכנס הג'רוזלם פוסט באמצעות מסר מוקלט ששודר למשתתפים. בנוסף פירטה על המבצע שמנהלת בימים אלה הסוכנות היהודית למען הצלת חיי יהודים באוקראינה. לדבריה, קיים הבדל אחד מהותי בין משבר הפליטים הנוכחי לבין משברים אחרים בהיסטוריה של העם היהודי. "ההבדל העיקרי הוא שכיום יש לנו מדינת ישראל חזקה שמסוגלת להעניק מקום מפלט חזק ובטוח, בסיוע וגיבוי של העם היהודי בעולם כולו".

אנשי מקצוע בסוכנות היהודית נערכו למשבר מבעוד מועד, הסבירה אהרונוביץ, ופרשו רשת סיוע רחבה ונוכחות גבוהה להגשת סיוע מיידי. "מיומה הראשון של המלחמה באוקראינה צוותי היערכות פעלו בו זמנית במדינות הגובלות - הונגריה, רומניה, מולדובה ופולין והגישו סיוע לאלפי פליטים יהודים" אמרה אהרונוביץ. "נפתח קו חירום ליהודים אליו זרמו למעלה מ 28,000 שיחות. ועד כה המבצע הזה לא דומה למבצעי עבר מבחינת ההיקף והמורכבות שלו".

אלפי עולים כבר הגיעו לישראל, ואהרונוביץ צופה כי מספרם יגדל לכ-15 אלף בחודש הקרוב, רובם חסרי כל. "ברור לנו שנדרש מאמץ לאומי עצום כדי לשלבם בישראל לטווח ארוך, ונשלב כוחות ביחד עם משרד העלייה והקליטה וגורמים נוספים, על מנת לוודא שהעולים יקבלו את כל הדרוש להם להתאקלמות רכה. דיור, סיוע כלכלי, תעסוקה, לימודי עברית ועוד. הכל על מנת להבטיח שיוכלו להתחיל חיים חדשים ומוצלחים בישראל." ציינה אהרונוביץ. "בנוסף, אנו מודעים גם לפן הנפשי ולהשפעות הפוסט טראומה שעברו, ונעניק לעולים תמיכה וסיוע פסיכולוגי שילווה אותם בתקופה ההרסנית והמטלטלת הזו בחייהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully