וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלב מתייקר? המלצה לייקר את מוצרי החלב ב-6.49%

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 11:04

האם הצרכן הישראלי יספוג מכה נוספת, הפעם בתחום מוצרי החלב? ועדת המחירים פרסמה את המלצתה לייקר את מוצרי החלב וכעת יש להמתין להחלטת השרים, שלא ימהרו לחתום. למרות זאת, יש להזכיר כי בעבר בג"ץ הכריח את כחלון לחתום בניגוד לרצונו על צו על עליית מחירי החלב

גל התייקרות נוסף בדרך? ועדת המחירים המשותפת של משרד האוצר ומשרד החקלאות ופיתוח הכפר ממליצה לשר האוצר, אביגדור ליברמן, ולשר החקלאות, דוד פורר, לייקר את מוצרי החלב שבפקוח בשיעור של 6.49% הסיבה המרכזית להמלצה היא התייקרות של 6.82% במחירי חומרי הגלם.

החלטת הועדה התפרסמה אתמול (רביעי) וכעת היא תעלה על שולחנם של שני השרים.

ועדת הפיקוח על המחירים הינה ועדה בין משרדית שפועלת מכוח חוק פיקוח על מחירי מצרכים ושירותים בוועדה חברים ארבעה חברים. למשרד האוצר שני חברים בוועדה כולל יו"ר הוועדה ולמשרד החקלאות שני חברים נוספים. תפקיד הועדה הוא לדון בקביעת מחיר מפוקח או שינויו, הטלה או הסרה של פיקוח מחירים וכן קביעה או שינוי של אופן הפיקוח על מוצר או שירות.

ילד עם שפם לבן של חלב יושב ליד שולחן ומחזיק ספל. ShutterStock
בתמונה: מוצר צריכה בסיסי שמחירו עומד לעלות/ShutterStock

פיקוח מחירים הוא כלי שהממשלה משתמשת עוד מלפני ימי ראשית המדינה והוא נמצא במחלוקת בין כלכלנים. הפיקוח מוטל על פי צו שנחתם על ידי שר האוצר ועל ידי השר מהמשרד הממשלתי הרלבנטי לתחום הפיקוח. החוק קובע למי ניתנת נסמכות להטיל פיקוח מחירים, מה הן העילות להטלת פיקוח, ואת אופן הפעלת מנגנון הפיקוח.

החלטות הוועדה מוגשות לשרים הרלבנטיים כהמלצות. חתימת השרים על הצו מעניקה להחלטת הועדה תוקף חוקי. פעילויות הפיקוח והאכיפה הכוללות את אכיפת מנגנון הפיקוח וקיום קשר שוטף עם גורמים מפוקחים מבוצעות על ידי מפקחי המחירים במשרדים הרלבנטיים, ולא על ידי ועדת המחירים.

השאלהה עתה היא האם שני השרים יחליטו לאמץ את החלטת הוועדה, בזמן ששניהם התבטאו נגד עליית מחירים ובעודם עמלים על יישום הרפורמה בחקלאות? יש לזכור שבג"ץ הכריח בשנת 2019 את שר האוצר דאז, משה כחלון, לחתום על צו שמעלה את מחירי החלב, לאחר עתירה שהגישה תנובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully