וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המתמחים עתרו לבג"ץ כדי שיכפה על המדינה את קיצור התורנויות

עודכן לאחרונה: 31.3.2022 / 15:20

יו"ר ארגון הרופאים המתמחים "מרשם", ד"ר ריי ביטון: "המתמחים והמתמחות יחזירו מלחמה. בימים ובשבועות הקרובים אנחנו ננקוט פעולות ארגוניות רחבות ומשמעותיות. אנחנו כאן כדי להיאבק ולהילחם עד טיפת הדם האחרונה. בכל האמצעים העומדים לרשותנו"

הבוקר הגיש ארגון הרופאים המתמחים 'מרשם' את "בג"צ המתמחים" בבקשה להוצאת צו ביניים המורה למדינה לפעול לאלתר וללא על דיחוי בהתאם להוראות היתר העסקה הקובע כי החל מה-1.4 (מחר) יקוצרו התורנויות למתמחים בביה"ח בפריפריה מ-26 שעות ל-18 שעות.

בהצהרה מיוחדת של ארגון 'מרשם' הבוקר הבהירה ד"ר ריי ביטון: תורנויות של 26 שעות הן פשע לנו ולמטופלים שלנו! שיטת העסקה הזו צריכה לחלוף מן העולם ויפה שעה אחת קודם.

נאבקנו, נלחמנו, שטפנו את הרחובות, הרמנו קול זעקה של שנים של עייפות, שנים של כאב וזעם. ואנחנו לא נפסיק עכשיו. משרד האוצר מחזיק אותנו בני ערובה, במשחקי האגו והכוח שהוא מנהל עם משרד הבריאות. ומי משלם את המחיר? אנחנו, ואתם".

"המתמחים והמתמחות יחזירו מלחמה! בימים ובשבועות הקרובים אנחנו ננקוט פעולות ארגוניות רחבות ומשמעותיות. נעשה הכל כדי לא לפגוע במטופלים שלנו, כפי שעשינו עד עכשיו, ואנחנו מקווים מאוד שלא ימסמסו אותנו ולא ינסו לבחון את הנחישות שלנו.

המתמחים והמתמחות של היום וגם אלה של המחר- לא מוכנים יותר לעבוד בתורנויות של 26 שעות. נקודה!"

עוד הוסיפה ביטון: "הגשנו הבוקר עתירה לבג"צ נגד המדינה, על הפרת כל ההתחייבויות השלטוניות שלה כלפינו ועל אי עמידה בתנאי ההיתר. היתר ההעסקה הוא חוק! ואנחנו מצפים מהממשלה לעמוד מאחורי החוקים שהיא עצמה קובעת! אבל אם המסמוס הזה ימשך וכמו שכבר הבהרנו, אנחנו לא נהסס. וכמו שכבר הגענו לפני מספר חודשים למצב שבו מתמחים נאלצו להגיש מכתבי התפטרות, לא נהסס לעשות את זה גם הפעם.

פגישה בין שר הבריאות, ניצן הורביץ לבין יו"ר ארגון הרופאים המתמחים ד"ר ריי ביטון 20 באוקטבור 2021. ללא, מערכת וואלה!
ד"ר ריי ביטון עם שר הבריאות, ניצן הורוביץ, רגע לפני גיבוש המתווה שהיה אמור להיכנס לתוקף מחר, 1.4/מערכת וואלה!, ללא

"קיצור התורנויות הוא עובדה מוגמרת"

ביטון התייחסה לביקורת שנשמעה בעת האחרונה לפיה המתווה שנחתם בין 'מרשם' לשר הבריאות, ניצן הורוביץ, אינו ניתן ליישום: "הקולות של הימים האחרונים כאילו מדובר במתווה קיצור תורנויות שאינו ישים- הם הבל הבלים. הוא ישים! ואנחנו פשוט עדים לניסיונות של הרגע האחרון לסכל את המהלך הזה. כל מי שהתעורר בזעקות שבר בשבועיים האחרונים, עושה זאת כי הוא מזהה את ההזדמנות לנסות ולפגוע במהלך.

ולכל אלה, בעיקר לאוצר ולהסתדרות הרפואית אני אומרת בצורה ברורה: קיצור התורנויות היא עובדה מוגמרת! נלחמנו עד עכשיו ונילחם גם בכם אם צריך אבל דבר אחד בטוח: המתמחים והמתמחות לא יעבדו עוד בתורנויות של 26 שעות.

האם המתווה של משרד הבריאות הוא מושלם? רחוק מלהיות מושלם! חייבים לעשות בו תיקונים ושיפורים שיבטיחו שהמתמחים לא יפגעו, לעגן את השכר וסוגית סופי השבוע, ושיבטיחו שקיצור התורנויות יתרחב גם לביה"ח במרכז.

אנחנו ניאבק ככל שצריך גם בזה, כדי לשפר את המתווה. אבל חייבים לצאת לדרך - נתקן תוך כדי תנועה. לנו זה ברור שאם קיצור התורנויות לא יתחיל עכשיו - הוא לא יתחיל לעולם ולכן אנחנו נחושים! לעשות כל מה שצריך כדי שזה יקרה". סיכמה ד"ר ביטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully