וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דירוג מעריב-וואלה: בתי ההשקעות המצטיינים בישראל, פברואר 2022

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 10:54

בחודש שבו הכתה המלחמה באוקראינה בשוקי ההון, הבורסה המקומית המשיכה לספק תשואות עודפות ביחס לעולם ובתי השקעות שהיו חשופים אליה יותר מובילים את הדירוג

מגמת הירידות בשוקי ההון מתחילת 2022 נמשכה בפברואר במלוא עוזה, כשגם שוקי המניות הגלובליים וגם שוקי האג"ח נסחרו במגמה שלילית בחודש החולף. על רקע הסערה בשווקים העולמיים, שוק המניות הישראלי המשיך להפגין ביצועים עודפים ביחס לעולם. את התוצאות ניתן לראות באופן מובהק בדירוג בתי ההשקעות של מעריב-וואלה בשיתוף קלריטי קפיטל לחודש פברואר, שמציג יתרון מובהק לבתי השקעות שחשופים יותר לשוק המקומי.

הגורמים שהעיבו על המסחר בבורסות בחודש ינואר - החשש מהתפרצות אינפלציונית, הציפיות לעליית ריבית בעולם והמימושים במניות הטכנולוגיה - המשיכו להכתיב את המגמה בשווקים גם בפברואר. אליהם הצטרפה בחודש החולף גם המלחמה באוקראינה: שוקי המניות הגלובליים הגיבו למצב הגיאו-פוליטי החדש והעמיקו את ירידותיהם ככל שהמלחמה הסלימה, ובעקבותיה גם הוחרפו צעדי התגובה הכלכליים.

דירוג בתי השקעות מעריב וואלה פברואר. ללא, מעריב
הדירוג שלנו לחודש פברואר 2022/מעריב, ללא

ירידות באג"ח

במקביל, שוקי האג"ח, הנחשבים למקלט בעיתות משבר, לא סיפקו הפעם את מקום המבטחים המצופה והגיבו בירידות לעליית הריבית הצפויה בארצות הברית (שאכן, הגיעה בחודש מרץ, בתוספת צפי ל-6 העלאות נוספות).

לפי נתוני הבורסה, בשוק איגרות החוב בישראל נרשמו בפברואר ירידות שערים במרבית מדדי איגרות החוב. כך, למשל, איגרות החוב הממשלתיות צמודות המדד ירדו בכ-3%, בהובלת איגרות החוב ל-10 שנים שירדו בכ-7%. התשואה לפדיון של אג"ח ממשלתי שקלי ל-10 שנים המשיכה לעלות והגיעה לכ-1.9% בסוף פברואר, לעומת כ-1.6% בסוף ינואר.

זאת, בדומה לתשואה לפדיון של אג"ח ממשלת ארה"ב ל-10 שנים, שהגיעה לכ-2% בסוף פברואר, לעומת כ-1.8% בסוף ינואר. עלייה בתשואות האג"ח לפדיון של אג"ח אלה, משקפת את ציפיות המשקיעים למספר העלאות ריבית השנה.

למעשה, כמעט שלא היו נכסים שהציגו עליות במהלך החודש החולף, למעט השקעה בזהב ובסחורות כמו הנפט והחיטה, שהגיבו בעליות באופן ישיר למלחמה ולחששות ממחסור בהם.

רוסיה היא ספקית נפט גדולה, ובעקבות המלחמה חלה ירידה משמעותית ברכישת נפט ממנה, כאשר מדינות כמו ארה"ב ובריטניה אף אסרו על כך. הנפט מסוג ברנט הגיב בעלייה של כ-10% בפברואר, ל-99 דולר לחבית. במקביל, אוקראינה ורוסיה אחראיות יחד ל-30% מאספקת החיטה העולמית, ל-20% מאספקת התירס והשעורה ול-80% מאספקת שמן החמניות.

יוסי לוי, מנכ"ל משותף "מור" בית השקעות. יח"צ,
יוסי לוי, מנכ"ל משותף בבית ההשקעות "מור"/יח"צ

מור ואנליסט ממשיכים להצטיין

כמו בדירוג של חודש ינואר, בתי ההשקעות המצטיינים החודש הם אלה שהציגו חשיפה נמוכה-בינונית למניות וחשיפה נמוכה-בינונית לחו"ל באופן כללי.

מור, בניהולם המשותף של יוסי ואלי לוי, ואנליסט, בניהולו של איציק שנידובסקי, המשיכו לקצור את פירות חשיפת היתר לשוק המקומי ושמרו על המקומות 1 ו-2 בדירוג. אנליסט גם ממשיך לבלוט בהצטיינות שלו לרוחב קטגוריות רבות, כשהוא דורג באחד משלושת המקומות הראשונים ב-8 מתוך 11 קטגוריות.

איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט השקעות. יח"צ,
איציק שנידובסקי, מנכ"ל אנליסט השקעות/יח"צ

זה שעולה וזה שיורד

למקום השלישי טיפס החודש הפניקס, בניהולו של אייל בן סימון, עלייה של שלב אחד לעומת המקום ה-4 בחודש הקודם. הפניקס ממשיך להשתפר זה החודש השני, לאחר שגם בחודש הקודם רשם עלייה למקום ה-4, לעומת המקום ה-7 בחודש דצמבר. זאת, בין היתר, בזכות החשיפה הנמוכה-בינונית שלו למניות ולנכסים בחו"ל.

מי שעשה את הדרך ההפוכה הוא מיטב (שמו החדש-ישן של בית ההשקעות, שנקרא עד כה מיטב-דש), שירד מהמקום השלישי בחודש שעבר למקום הרביעי החודש. זהו החודש השני ברציפות שמיטב יורד בדירוג, אחרי שבחודש הקודם ירד מהמקום ה-1 לשלישי. מיטב, שהחודש גייס את החבר דיוויד שווימר (רוס גלר מ"חברים") להוביל את קמפיין הפרסום שלו, אמנם יצא מהשלישייה המובילה אך נותר בחלק העליון של הדירוג.

במקום החמישי נמצא משתפר נוסף - כלל, בניהולו של יורם נווה, שעלה מהמקום השמיני בחודש הקודם. ניתן להעריך כי השיפור של כלל נרשם, בין היתר, על רקע האחזקה שלו במניות חברת טאואר, שנמכרה לאינטל בחודש שעבר. גם הפניקס, על פי הערכות, יצא מורווח מהמכירה.
את הטבלה סוגרים גם החודש, בדומה לחודש שעבר, מנורה ואלטשולר שחם, שהתברגו במקומות ה-9 וה-10 בהתאמה. ייתכן מאוד שהבשורה עבורם תגיע בחודש מרץ, שהיה שונה משני החודשים הראשונים של השנה.

ערן פלג - אסטרטג ראשי ומאור לוי - מנהל השיווק של בית ההשקעות Clarity Capital. אריק סולטן, מעריב
ערן פלג - אסטרטג ראשי ומאור לוי - מנהל השיווק של בית ההשקעות Clarity Capital/מעריב, אריק סולטן

מה צפוי במרץ?

לדברי ערן פלג, האסטרטג הראשי של קלריטי קפיטל, "חודש מרץ התאפיין בירידות חדות באפיק האג"ח הגלובלי אך שוקי המניות הציגו תיקון חד כלפי מעלה. יהיה מעניין לראות האם מור, אנליסט והפניקס יצליחו לשמור על מקומותיהם גם בדירוג חודש מרץ או שנראה בתי השקעות עם חשיפה גבוהה יותר לחו"ל משפרים את מעמדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully