וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההייטק של ההנדסאים: רשת מכללות אורט פועלת להכשרת דור העתיד

בשיתוף מכללת אורט

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 11:29

חולמים להשתלב בהייטק? רשת מכללות אורט הגדולה והמובילה שרושמת נתוני הישגיות גבוהים ואחוזי דיפלום גבוהים מהממוצע הארצי, מציעה מגוון מסלולי לימוד, מעבדות חדשניות, מרצים מעולים ותכניות לימוד ייחודיות. לא סתם הבוגרים משתלבים בתפקידים נחשקים בחברות מובילות במשק

רשת מכללות אורט. יח"צ,
רשת מכללות אורט/יח"צ

הידעתם?

• רשת מכללות אורט פועלת משנת 1961 אז הוקמה המכללה הראשונה - מכללת אורט סינגאלובסקי תל אביב.
• לרשת מכללות אורט עשרות מכללות טכנולוגיות בפריסה ארצית.
• ברשת מכללות אורט לומדים מעל ל-10,000 סטודנטים במסלולי לימוד לתואר הנדסאי של מה"ט, מסלולי העתודה הטכנולוגית של צה"ל ומסלולי הכשרות ללימודי תעודה.
• רשת מכללות אורט היא המכשירה הגדולה ביותר של הנדסאים עבור היחידות הטכנולוגיות של צה"ל.
• לרשת מכללות אורט עשרות אלפי בוגרים שהוסמכו לתואר הנדסאי, טכנאי והכשרות מקצועיות.

מדובר ברשת המכללות המובילה ללימודי הנדסאים, הפועלת להכשרת דור העתיד הטכנולוגי של התעשיות המובילות בישראל. הלימודים במכללות אורט מהווים את כרטיס הכניסה להשתלבות בתפקידים נחשקים בחברות מובילות במשק בכלל ובחברות ההייטק בפרט. מכללות הרשת, בפריסה ארצית רחבה, מציעות מגוון רחב של מסלולי לימוד לתואר הנדסאי, לימודי תעודה ומכינות טכנולוגיות .

אז איך זה מרגיש להיות חלק ממשפחת מכללות אורט, מה כוללות תכניות הלימוד ומה לגבי המרצים? דיברנו עם ארבעה בוגרים של הרשת שהשתלבו בתפקידים נחשקים במשק על החוויות, מסלולי הלימודים והכלים החשובים שקיבלו בדרך.

רשת מכללות אורט. יח"צ,
רשת מכללות אורט/יח"צ

"כשאני אומר שלמדתי במכללות אורט, מסתכלים עליי באור שונה לגמרי"

אושר שטרית, הנדסאי חשמל ובוגר המכללה הטכנולוגית להנדסאים אורט בראודה בכרמיאל, עובד כיום בחברת הייטק מצליחה. "החלטתי ללמוד לתואר הנדסאי כי ידעתי שמדובר במקצוע חיוני", הוא אומר. "המכללה נתנה לי את האפשרות להגשים את השאיפות שלי. סיימתי עם ממוצע 97 בעיקר בזכות צוות המרצים האיכותי וכל הכלים שנתנו לי. המרצים ברמה הכי גבוהה שיש, אני מתייעץ איתם עד היום. בנוסף ללימודים קיבלנו כלים להשתלבות בעבודה, ממש כלים לחיים ואני נעזר בהם כל הזמן. אם לא המכללה, היה לי קשה הרבה יותר להגיע לתחום ההייטק ואין ספק שהייתי ממליץ לצעירים להירשם לאחת ממכללות אורט. אני רואה סביבי המון אנשים שלמדו איתי, שכיום מאיישים תפקידים בכירים בחברות גדולות. עד היום, כשאני אומר שלמדתי במכללות אורט, מסתכלים עליי באור שונה לגמרי כי יש להן שם טוב, ואין ספק שזה עוזר להתקבל למקומות עבודה נחשקים".

אושר המשיך: "הרגשתי שדואגים לי כל הזמן, ולא רק בזמן הלימודים. לקראת סיום הלימודים המרצה הדגיש בפנינו איך להתכונן לראיון עבודה, מה כדאי לכתוב בקורות החיים, מה לעשות במקום עבודה חדש וממה עדיף להימנע. אלו עצות שמלוות אותי עד היום, ואין ספק שהן עזרו לי מאוד להשתלב בשוק העבודה. גם במכללות אחרות לומדים את אותו חומר, אבל במכללות אורט מדגימים אחרי כל שיעור בדיוק למה התכוון המשורר. זה עוזר להרכיב תמונה ברורה שעוזרת לנו לצייר את החיים שבחוץ ולהגיע אליהם מוכנים הרבה יותר".

רשת מכללות אורט. יח"צ,
רשת מכללות אורט/יח"צ

"היינו נשארים עד הלילה במכללה, השומר היה מגיע להעיף אותנו"

בוגרי מכללות אורט משתלבים בתפקידי מפתח בשוק העבודה - במגזר הפרטי ובחברות עסקיות, כמו יוני לוי, בוגר מכללת אורט הרמלין נתניה במחלקה לעיצוב מדיה, שהחל לעבוד בסטודיו מוביל עוד בזמן הלימודים ובהמשך פתח משרד עצמאי לעיצוב מדיה ומיתוג, ביחד עם בוגר נוסף של הרשת. "הדבר שהיה לי הכי חשוב כסטודנט הוא התוכן, ובמכללות אורט תמיד מקפידים להיות הכי מעודכנים במה שקורה בשוק", אומר יוני. "הלימודים תואמים את הפרקטיקה שנדרשת כיום וזה מאוד חשוב. אם ראו שמשהו חדש נכנס לשוק - כמה חודשים לאחר מכן זה כבר היה בתכנית הלימודים. הכול תמיד מעודכן וחדשני ויש לכך חלק חשוב בהצלחה שלי".

"במסלול הלימודים נוגעים בכל התחומים - עיצוב, תקשורת חזיתית, צילום, תוכנות גרפיות, עיצוב אתרים, מיתוג ועוד", ציין יוני. "קיבלתי כלים מדהימים שעזרו לי להתקדם בקצב מסחרר וגם האווירה הנעימה וסביבת הלימודים תרמו לכך. במקצוע שאני למדתי האווירה היא אחרת לגמרי - יותר ביתית ומהנה. עושים פעילויות משותפות, אוכלים יחד ולומדים יחד. אני זוכר שהיו מקרים שהשומר היה מגיע להעיף אותנו מהמכללה כי כל החבר'ה נשארו יחד עד השעות הקטנות של הלילה. היינו נוהגים לבלות יחד גם מחוץ לשעות הלימודים. הייתה חוויה פשוט מדהימה".

יוני המשיך: "כבר בזמן הלימודים מצאתי עבודה בתחום, בסטודיו המוביל של וואלה שופס. בזכות הכלים הרבים שקיבלתי במכללה, התקדמתי מהר מאוד, ותוך שנה וחצי ניהלתי את הסטודיו, זאת במקביל ללימודים. לאחר מכן חזרתי כמרצה, ויחד עם אחד הבוגרים שלי הקמתי סטודיו משלי. אין ספק שהגעתי למקום שבו אני נמצא בזכות מכללות אורט".

רשת מכללות אורט. יח"צ,
רשת מכללות אורט/יח"צ

"ההתחלה הייתה קשה אך בסופו של דבר סיימתי עם ממוצע 98"

תחילת הדרך של שרון, שלמדה לתואר הנדסאי מכטרוניקה באורט רחובות, לא הייתה פשוטה. "אני זוכרת שבתחילת הלימודים הייתי בהלם. היינו מאות חבר'ה, ואפשר היה לספור על יד אחת את כמות הנשים. הייתי בשוק, גם מהעובדה שכמעט ולא היו בנות אחרות וגם מהמקצוע, שהצטייר כמאוד גברי. אבל לאט לאט ובעזרתו האדיבה של הצוות, זה פשוט קרה. זה היה הזוי ומדהים בו זמנית ומהר מאוד נהניתי מכל רגע. מבחינתי הצוות הם כמו חברים שלי; הם ישבו איתנו, הסבירו עם סבלנות רבה וליוו אותנו עד הסוף, גם אם זה אומר שצריך להישאר מעבר לשעות הלימודים. אני לא מדברת רק על המרצים - גם מנהל המכללה והדיקנית היו שם בשבילנו בכל רגע נתון".

"ההתחלה הייתה קשה אבל בסופו של דבר סיימתי עם ממוצע 98", נזכרת שרון. "ככה זה כשהחומר מועבר כמו שצריך - אחרי זה קל יותר למצוא עבודה. העובדה שמדובר במקצוע גברי לא הפחידה אותי, כי מה שגבר יכול לעשות אני יכולה לעשות לא פחות טוב ואני מוכיחה את זה בעבודה כל יום - אני קורעת את עצמי, שמה בלאנסטון ונשברות לי הציפורניים, אבל זו העבודה ואני נהנית ממנה".

מסלול מקוצר להייטק: "תוך כעשרה חודשים למדתי כל מה שצריך על התחום"

דוד, בוגר נוסף של הרשת, בחר ללמוד במסלול מעט שונה. "בחרתי בלימודי ספיד טק במכללת אורט סינגאלובסקי בתל אביב. מדובר במסלול מקוצר יחסית שנמשך כשנה, במהלכו לומדים את הבסיס של עולם התוכנה, במטרה להשתלב בחברות מובילות במשק עם סיום הלימודים. הגעתי ללא רקע בכלל, לא ידעתי מילה בקוד והיום אני מרגיש שאני שולט בתחום. למדנו שפות תכנות, הנדסת תוכנה וקיבלנו כלים מדהימים שמשמשים אותי עד היום. תוך כעשרה חודשים למדתי כל מה שצריך על התחום, ואפילו יותר מזה. הייתי כל כך מרוצה, שהמלצתי לכל החברים ובני המשפחה שלי על המסלול הזה".

עוד אמר דוד: "במכללות אורט יש תחושה שדואגים לך כל הזמן. לא אשכח שאחד המנהלים של התכנית היה נוהג לערוך איתנו שיחות שוטפות, כדי לראות שאנחנו בסדר. זה הרגיש כאילו הוא אחד משלנו, כאילו מדובר במנחה ולא במרצה של המכללה וזו כנראה אחת הסיבות שכמעט 100 אחוז מהסטודנטים במסלול שלי מצאו עבודה בתחום עם סיום הלימודים. אני למשל עובד בחברת BMC ומרוצה מכל רגע".

אם גם אתם רוצים להיות חלק מרשימת הבוגרים של רשת מכללות אורט ולהשתלב בתפקידים בכירים במשק עם סיום הלימודים, היכנסו עכשיו לאתר להרשמה ולקבלת פרטים נוספים. נתראה בקרוב על ספסל הלימודים?

בשיתוף מכללת אורט
  • עוד באותו נושא:
  • אורט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully