וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנס חסר תקדים לתחנות דלק בצפון שמכרו דלק מהול

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 14:36

הקנס בסך 120 אלף שקל, הוטל בבית המשפט השלום בחיפה לאחר חקירה של משרד האנרגיה. הנאשמים הודו בעבירה

בית משפט השלום בחיפה הטיל קנס בגובה של 120 אלף שקל על שלוש תחנות דלק בצפון הארץ בגין מכירת דלק מהול, שאינו עומד בדרישות התקן. התחנות שנקנסו נמצאות בבעלות חברות שונות, הפועלות תחת אותו מנהל בפועל. מדובר בקנס שאותו גורמים במשרד האנרגיה מגדירים כ'חסר תקדים'.

גורמים במשרד הסבירו לוואלה! כי לדלק יש סטנדרטים של תקינה המגדירה את סוג הרכב החומר והתאמתו למנועים, ולכן, דלק לא תקני הוא דלק שאינו עומד בדרישות התקן הישראלי לבנזין וסולר. כך שלמעשה מדובר בדלק שברוב המקרים מהול עם שמנים אחרים.

בחורה בתחנת דלק. ShutterStock
"נחושים להילחם בתופעות העברייניות"/ShutterStock

שלוש תחנות דלק עליהן הוטל הקנס הינם בבעלות חברות שונות. מדובר ב-"דלק יבור בע"מ", "נ.ר דלק מעליה בע"מ" ו"דלק נעמן בע"מ". הקנס הוטל בעקבות חקירה של מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה שהבשילה להגשת כתבי אישום.

שלוש התחנות פועלות תחת אותו מנהל בפועל, והחברות המפעילות אותן נקנסו בשל העובדה שמכרו דלק לא תקני בשנים 2020-2021. בנוסף, על כל אחת מהחברות, וכן על מנהלן בפועל, הוטלה התחייבות כספית בסך של 80,000 שקל. הנאשמים הודו בעבירה ולקחו אחריות על האירוע.

כאמור, צעד זה מגיע בעקבות עבירות של מכירת דלקים לא תקניים בתחנות אלו, כאשר במהלך התקופה המדוברת, נמצאה בכל אחת מהן דגימה שאינה עומדת בתקן הנדרש.

מדובר בהחלטה משמעותית במשק הדלק, שכן נקיטת צעדים משפטיים מהותיים מהווה שלב חשוב במלחמת המשרד כנגד התופעה. פעולותיהם של מפקחי וחוקרי מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה וכן ההליכים המשפטיים שננקטים על ידי הלשכה המשפטית במשרד, מטרתם להביא למניעת הישנות מקרים מסוג זה.

חן בר יוסף, מנהל מינהל הדלק והגז במשרד האנרגיה מסר לוואלה!: "מינהל הדלק והגז ימשיך ויבחן את איכות הדלק, הן בתחנות אלה והן בכלל התחנות ברחבי המדינה, על מנת להבטיח כי הציבור רוכש מוצר איכותי העומד בתקן. אנו נחושים להילחם בתופעות העברייניות ונדאג למיצוי הדין מול כל הגורמים המשווקים או עוסקים במהילת הדלק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully