וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מיזוג ללאומי ארה"ב, לפי שווי של 1.2 מיליארד דולר

עודכן לאחרונה: 3.4.2022 / 16:43

לאומי מרחיב משמעותית את פעילותו בארה"ב: הושלמה עסקת המיזוג של Bank Leumi USA עם Valley National Bank. העסקה משקפת ל-Bank Leumi USA שווי של כ-1.2 מיליארד דולר. הבנק הממוזג יהיה ה-29 בגודלו מבין הבנקים הנסחרים בבורסה בארה"ב

בנק לאומי מודיע כי הושלמה עסקת המיזוג של Bank Leumi USA עםValley National Bancorp, שעליה הכריז לאומי בספטמבר 2021. לאחר המיזוג, לאומי מחזיק ב-14.2% מהמניות והוא בעל המניות הגדול ביותר בבנק הממוזג - אך לא בעל השליטה. העסקה משקפת ל-Bank Leumi USA שווי של כ-1.2 מיליארד דולר (כ-140% על ההון העצמי).

לאומי ימנה שני דירקטורים ומשקיף לדירקטוריון. מנכ"ל Bank Leumi USA, אבנר מנדלסון, ישמש מעתה סגן יו"ר הדירקטוריון.

לצד הסכם המיזוג, חתמו לאומי ו-Valley גם על הסכם שיתוף פעולה ביחס להשתתפויות של לאומי באשראי שיינתן על ידי Valley ולמתן שירותים בנקאיים ללקוחות שני הבנקים. ההחזקה המשמעותית של לאומי במניות, מבנה הבעלות והסכם שיתוף הפעולה מציבים את לאומי בעמדה שבה הוא יכול לממש את האסטרטגיה שלו להרחיב משמעותית את פעילותו בשוק האמריקני ולספק שירותים ייחודיים ללקוחות בארה"ב.

חנן פרידמן, בנק לאומי. יחסי ציבור,
חנן פרידמן, מנכ"ל לאומי: "כבר בעתיד הלא רחוק ניתן יהיה להיווכח בפירותיו המשמעותיים של המיזוג"/יחסי ציבור

"יכולות פורצות דרך עבור בנק ישראלי"

הבנק הממוזג, יהיה ה-29 בגודלו מבין הבנקים הנסחרים בבורסה בארה"ב, והוא בעל יכולת לצמוח בפעילות העסקית במגוון תחומים אסטרטגיים, כולל מספר תחומים שבהם ללאומי ארה"ב מומחיות ייחודית, בהם, בין השאר: הייטק, חברות הון סיכון, ייזום נדל"ן ובנקאות פרטית. לצד קווי העסקים הענפים של קבוצת לאומי בארה"ב, גם הניסיון ארוך השנים וכוח האדם האיכותי יהוו מנועי צמיחה משמעותיים עבור הבנק הממוזג.

מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "עם השלמת העסקה, יכולות ההתרחבות שלנו ברחבי ארה"ב מקבלות היום דחיפה משמעותית קדימה - פורצות דרך עבור בנק ישראלי. כבר בעתיד הלא רחוק ניתן יהיה להיווכח בפירותיו המשמעותיים של המיזוג והצעות הערך הייחודיות שיבואו בעקבותיו עבור לקוחותינו. אני מודה לשותפינו ב-Valley, בראשם היו"ר והמנכ"ל איירה רובינס, ובטוח בהצלחתנו המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully