וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נילי שלו מונתה למנכ"לית מכון היצוא

3.4.2022 / 18:26

לראשונה, לצד יו"ר מכון היצוא איילת נחמיאס ורבין תכהן מנכ"לית. זו הפעם הראשונה בה יכהנו שתי נשים בתפקידי הניהול של מכון היצוא הישראלי

מועצת המנהלים של מכון היצוא אישרה את מינויה של נילי שלו, לתפקיד מנכ"לית מכון היצוא, שלו תיכנס לתפקידה בחודש יוני. שלו בעלת ניסיון של 30 שנה בתפקידים ניהוליים ודיפלומטיים בשרות הציבורי ובתעשייה, בין היתר שימשה כציר כלכלי של ישראל בצפון אמריקה ונספחת מסחרית באוסטרליה וניו-זילנד מטעם משרד הכלכלה, וניהלה את קרן הזנק בלשכת המדען הראשי. היא בוגרת האוניברסיטה העברית בהצטיינות, בעלת תואר שני (MBA) במנהל עסקים תואר ראשון (BA) ביחסים בינלאומיים ותואר מוסמך (MA) בתקשורת ועיתונות. לראשונה, לצד יו"ר מכון היצוא איילת נחמיאס ורבין תכהן מנכ"לית. זו הפעם הראשונה בה יכהנו שתי נשים בתפקידי הניהול של מכון היצוא הישראלי

כיום, משמשת שלו כסמנכ"ל בינלאומי ברשות החדשנות, מנהלת את הפעילות הבינלאומית ברשות ואת מנהלת המו"פ מול האיחוד האירופי. בתפקידה אחראית על הפיתוח העסקי של רשות החדשנות בחו"ל וקידום השת"פ הבינלאומי בחדשנות טכנולוגית. בשנה האחרונה הובילה שלו את המשא ומתן על הצטרפות ישראל לתוכנית המו"פ האירופית "הורייזן אירופה".

שלו ייצגה את מדינת ישראל בפורומים בינלאומיים רבים, גיבשה מודלים של שיתוף פעולה במחקר וחדשנות, מול מדינות, גופים בינלאומיים ומול חברות בינלאומיות. הובילה משאיים ומתנים ופעלה רבות למען קידום התעשייה והכלכלה הישראלית.

נילי שלו. חנה טייב,
נילי שלו/חנה טייב

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: "בחרתי למנות את הגב' נילי שלו לנהל את מכון היצוא לאור הכרה בניסיונה ויכולתה לקדם את היצוא הישראלי באמצעות יצירת שיתופי פעולה אסטרטגיים עם גורמים מהעולם וכן בפיתוח ומתן מגוון כלי סיוע ליצואנים. אני משוכנעת שלצד היו"ר איילת נחמיאס ורבין יוכלו נילי שלו והנהלת המכון לחזק את התשתית החיונית ליצוא, כדי לאפשר להם להמשיך ולהוביל את הכלכלה הישראלית להצלחה".

איילת נחמיאס ורבין יו"ר מכון היצוא: "אני נרגשת להביא את מינויה של נילי שלו למנכ"ל המכון, כן גם היא כמוני האישה הראשונה בתפקיד. נילי שלו מביאה ניסיון וכישורים יוצאי דופן לצורך מילוי התפקיד והיא האדם המתאים ביותר. אבל בהחלט, היה חשוב לשרת הכלכלה ואני מודה לה ולמנכ"ל המשרד על כך, להביא אישה לתפקיד. שלו עברה את כל שורת התפקידים המשמעותיים במגזר הממשלתי-כלכלי ויש לה הכרות קרובה עם המגזר הפרטי, כל אלה נכסים שהיא מביאה עימה לתפקיד. המכון עובר בחודשים האחרונים התעוררות משמעותית על רקע חזרת המשלחות והתערוכות ומאמציי לבנות מחדש את קשרי הגומלין עם משרדי הממשלה, התאחדות התעשיינים, איגוד לשכות המסחר, לשכות המסחר הדו לאומיות ובעיקר המגזר הפרטי. אני משוכנעת שתחת הובלתי יצליחו נילי וההנהלה להציב מחדש את מכון היצוא כקרש הקפיצה לחברות ישראליות רבות".

עם מינויה היום אמרת נילי שלו: "אני נרגשת לקראת האתגר שבניהול מכון היצוא ומודה לשרה אורנה ברביבאי וליו"ר איילת נחמיאס ורבין על התמיכה והאמון. את מכון היצוא, מקצועיותו ויכולותיו אני מכירה מתחילת הקריירה המקצועית שלי כצוערת וכנספחת במנהל סחר חוץ במשרד הכלכלה ועד לאחרונה במסגרת תפקידי כסמנכ"ל בינלאומי ברשות החדשנות. זוהי הזדמנות נהדרת לנהל את המכון בתקופה הייחודית שעומדת בפני התעשייה והיצוא הישראלי, שווקים חדשים שנפתחים, הזדמנויות חדשות בעולם דיגיטלי פוסט מגפה וכמובן שינויי האקלים והפוטנציאל שהם מהווים לייצוא הישראלי. יחד עם השותפים במשרד הכלכלה ובמנהל סחר חוץ, התאחדות התעשיינים, הארגונים הכלכליים השונים במשק יחד עם המגזר הפרטי, ובעבודה משותפת עם הנהלת המכון נפעל לממש את הפוטנציאל המונח לפנינו."

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully