וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצעד החיים חוזר אחרי שנתיים: "זו האחריות שלנו"

סיגל בן דוד ואלן רוזנבאום

4.4.2022 / 9:47

הנהלת מצעד החיים הודיעה על חידוש המצעד השנתי לאחר הפסקה של שנתיים בשל מגפת הקורונה. הנושא שנבחר: העברת לפיד האחריות לדור הבא

מצעד החיים חוזר אחרי הפסקה של שנתיים. יח"צ,
מצעד החיים חוזר אחרי הפסקה של שנתיים/יח"צ

באירוע חגיגי שהתקיים בבית הלורדים בלונדון, לפני ועידת הג'רוזלם פוסט, הודיעה הנהלת מצעד החיים על חידוש המסורת והמצעד השנתי לאחר שנתיים הפסקה עקב מגפת הקורונה. המארגנים ציינו כי בצל המלחמה באוקראינה, המצעד יתקיים הפעם במתכונת מצומצמת מהרגיל, וההערכה היא כי הוא יהיה בין האחרונים בו יקחו חלק ניצולי שואה, מאחר ומספרם השנה עומד על שמונה בלבד.

"בשנים האחרונות, מצעד החיים והעולם כולו, נפרד מניצולי שואה רבים." אמר יו"ר מצעד החיים ד"ר שמואל רוזנמן. "יתכן וזו ההזדמנות האחרונה לצעוד לצידם של הניצולים. זו האחריות שלנו להמשיך ולשאת את לפיד הזיכרון וההנצחה, גם לנוכח המלחמה הטרגית באוקראינה". ציינו השניים.

המצעד השנה, יתקיים תחת הכותרת של העברת האחריות לשימור זכרון השואה לדורות הבאים, דור הנכדים.

איב קוגלר, ניצולת שואה בת 91, ומשתתפת קבועה במצעד החיים בעשור האחרון, אמרה כי "היום, יותר מתמיד, האמירה 'לעולם לא עוד', אינה מספקת. עלינו גם לפעול. מה יקרה כאשר הניצולים יהפכו ללא יותר מאשר זיכרון רחוק? " ציינה קוגלר.

איתן נישלוס, נכדה של ניצולת השואה תמר זיסרמן, אשר ניצלה מבורות המוות בלטביה, הודות למשפחה נוצרית שהוכרה בהמשך כחסידת אומות העולם, יצטרף למצעד החיים השנה כשותף אסטרטגי במטרה להוביל מסע זיכרון והנצחה לצד אחריות בקרב בני הדור השלישי. "מתוך כבוד רב לנרצחים, והערכה עצומה לניצולים, האחריות עוברת עכשיו לדור הבא. מעתה ועד עולם, ננציח את זכרם ונדרוש מעצמנו ש'לעולם לא עוד' - יישמע ויתקיים. זו אינה חובה עבורנו, זה אינו נטל , אלא זכות גדולה". הוסיף נישלוס.

מצעד החיים יצעד השנה ב 28 באפריל בפולין, לציון יום הזכרון הישראלי לשואה ולתקומה. לצד הניצולים, יצעדו גם מכובדים, ראשי קהילות, ונציגי הדור השלישי, נכדיהם של ניצולים, אשר יישאו את לפיד הזיכרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully