וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור האבטלה 3.2%, ירידה קלה מאמצע חודש פברואר

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 12:57

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מפרסמת היום את נתוני התעסוקה מהם עולה כי המשק ממשיך להתאושש. במקביל מתפרסם גם דוח השכר הממוצע, שירד מעט בחודש ינואר. בהייטק ועובדי המדינה מרוויחים יותר

שיעור האבטלה עומד על 3.2% כך עולה מנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. מדובר בירידה קלה שכן במחצית השנייה של חודש פברואר שיעור האבטלה עמד על 4.0%

עוד עולה מהנתונים כי 3.5% אחוז מכוח העבודה של המועסקים נעדרו זמנית מעבודתם בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה, הנתון הזה כולל את כלל הבלתי מועסקים.

4.7% אחוז מכוח העבודה של הלא משתתפים בכוח העבודה שהפסיקו לעבוד בגלל פיטורים או סגירת מקום העבודה ממרץ 2020 כולל את שיעור המועסקים הנעדרים זמנית מעבודתם כל השבוע בגלל סיבות הקשורות בנגיף קורונה וכן את כלל הבלתי מועסקים.

שיעור תעסוקה לא כולל נעדרים זמנית מעבודה כל השבוע מסיבות הקשורות בקורונה עומד על 61.8%, עליה קלה לעומת 61.4% במחצית השנייה של פברואר 2022.

מילוי טפסים לדמי אבטלה עקב חל"ת בביטול הלאומי בחיפה, 18 במרץ 2020. יואב איתיאל
אבטלה בימי הקורונה. חזרנו לשיעורי ההעסקה כפי שהיו לפני פרוץ המגיפה/יואב איתיאל

כן פרסמה הלמ"ס כי השכר הממוצע במשק עומד על 11,784 שקל, זוהי ירידה של 1.1% לעומת ינואר הקודם

לפי הלמ"ס, השכר הממוצע במשק עמד על 11,784 שקל, זוהי ירידה של 1.1% לעומת חודש ינואר בשנה הקודמת.

מספר משרות השכיר הסתכם ב-3.832 מיליון. זוהי עלייה של 19.6% לעומת ינואר 2021 אז מספר המשרות עמד על 2.205 מיליון, וזוהי ירידה של 0.9% לעומת דצמבר 2021 אז מספר המשרות הסתכם ב-3.867 מיליון.

נתוני מדדי שכר ותעסוקה מבוססים על דיווחים חודשיים של המעסיקים למוסד לביטוח לאומי. דיווחים אלו אינם כוללים עובדים שמקבלים דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי. חישוב השכר הממוצע למשרת שכיר אינו מתייחס למספר הימים בחודש שבהם הועסק העובד.

עבודה על מחשב. ShutterStock
הייטק, מרוויחים יותר,/ShutterStock

בהייטק ובממשלה מרוויחים יותר

נתון מעניין נוסף שמפרסמת הלמ"ס, נוגע לגובה השכר הממוצע לפי המגזר העסקי: לפי הלמ"ס עולה כי בחברות פיננסיות השכר הממוצע מסתכם בכ-22 אלף שקל, מתוך זה השכר הממוצע בהייטק עומד על כ-27 אלף שקל ואילו בחברות לא פיננסיות השכר עומד על כ-12 אלף שקל.

במגזר הממשלתי השכר הממוצע עומד על כעשרת אלפים שקל ובמשקי הבית השכר מסתכם בכחמשת אלפים שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully