וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודת נמלים: בנתב"ג מתגייסים, באשדוד מצפצפים

עודכן לאחרונה: 4.4.2022 / 15:10

התורים הארוכים של הנוסעים בנתב"ג גרמו לעובדי רשות שדות התעופה לבטל חופשות ולהתגייס כדי לסייע לחלץ את הפקק. בינתיים, בנמל אשדוד, מתקיים פקק אחר שפוגע בכיס של כולנו ומשפיע על יוקר המחייה, רק ששם מעדיפים שביתות איטלקיות, מאבקי כוח וימי גיבוש וכיף

ידיעה יוצאת דופן שודרה במהדורות החדשות הבוקר: "בשל התורים הארוכים בנתב"ג, החליט ועד העובדים של שדה התעופה לבטל את חופשת הפסח לעובדי היום של הרשות. כלל העובדים יסייעו בשדה בחול המועד".

העומס בשדה התעופה, עליו דיווחנו גם כאן, בוואלה, לא אחת, כבר לא מפתיע אף אחד, אבל החלטת וועד העובדים להתגייס, לוותר על חופשתם ולנסות להפחית אותו, היא אירוע שנדמה כי לא אירע מעולם. במסגרת הפעילות, נמצאים עובדי הרשות בדלפקי הצ'ק-אין, כולל מנהלים בכירים בארגון שמתפקדים כפקידים לעת מצוא.

יכול להיות שמצוקת הנוסעים היא נגעה לליבם של אחד הוועדים החזקים במדינת ישראל, שמחזיק בהיסטורית השבתות מפוארת, אבל סביר יותר שמנהיגיו הבינו שאם לא יתנו יד עתה, הם עלולים לכרות את הענף עליו הם יושבים וממנו הם מתפרנסים והיפגע בעצמם.

בינתיים, בנמלים אחרים, יש פקק אחר שאזרחי ישראל לא רואים מול העיניים, אבל מרגישים אותו היטב בכיס: כשאנחנו קונים בסופרמרקט, בחנויות החשמל או הביגוד, אפילו בסוכנויות הרכב - ושם, לא רק שהעובדים אינם מתגייסים, אלא שהם מערימים קשיים בדמות סחבת ושביתות איטלקיות. הכוונה היא לפקק האדיר בנמלים, שמעכב את פריקת הסחורות, גורר קנסות שמוטלים על היבואנים ומעלה את יוקר המחייה.

נוסעים בנתב"ג, 28 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
נוסעים בנתב"ג. ברשות שדות התעופה הבינו שזה הזמן להתגייס/ראובן קסטרו

אז מה אם אניות ממתינות בים?

לא רק העובדים באשדוד אינם נרתמים למאמץ. מסתבר ש- 35 האניות שממתינות בים ומחכות לתורן להיכנס בשערי הנמל, והלקוחות שתולשים את שערות ראשיהם בהמתנה היקרה ומורטת העצבים, גם לא ממש מטרידים את ההנהלה.

ביום רביעי שעבר יצאו המנהלים הבכירים ליום גיבוש באזור ירושלים ועוד לפניו נפשה ההנהלה המורחבת במשך יום וחצי בצפון. בשני המפגשים נכח המנכ"ל משה (שיקו) זנה, שככל הנראה אינו מוטרד מהקטסטרופה המתמשכת בנמל שתחת ניהולו.

בעוד שלנמל התעופה בן-גוריון אין כרגע תחרות, ולמרות זאת העובדים מרגישים צורך להתגייס למען הציבור, לנמל אשדוד נפתחה תחרות מהנמל הפרטי בצפון ובקרוב גם מהנמל הפרטי בדרום, בכל זאת מרשים לעצמם ההנהלה והעובדים לגרור רגליים ולהמשיך למרר את חייהם של לקוחותיהם, כאילו הם עדיין מונופול שמחזיק את היבואנים - ודרכם את כולנו - בארנק.

תזכורת: סכסוך העבודה המתמשך בין דירקטוריון הנמל לוועד עובדי בתי המלאכה, סביב התעקשות הוועד להפוך את הסכם שנחתם לשנה בלבד והוסיף 2,000 שקלים לשכרם של העובדים, להסכם לצמיתות, עדיין לא נפתר.

עובדי בתי מלאכה ממשיכים לעכב את התיקונים השוטפים, מה שמפחית את היכולת לפרוק את האניות ומגדיל את הפקק.

עשרות עובדי נמל אשדוד מפגינים מול בניין ההסתדרות בעיר. 15 בנובמבר 2020. גיל דוד, אתר רשמי
עובדי נמל אשדוד מפגינים מול ההסתדרות, נובמבר 202. כצריך למחות הם דווקא מתגייסים/אתר רשמי, גיל דוד

שירות לקוחות מהגיהינום

הנה עוד דוגמא לזלזול הבוטה בלקוחות של אשדוד. בתחילת פברואר הגיעה לנמל אנייה מהמזרח הרחוק שהייתה אמורה לפרוק 3,200 מכולות באשדוד. אחרי המתנה ארוכה בים, הצוותים החלו לפרוק אותה, אלא שתקלות חוזרות ונשנות במנופים עכבו את הפריקה.

בשעה 12:30 בצהריים הסתיים "חלון ההזדמנויות" שניתן לאנייה לפרוק והיא קיבלה הוראה לצאת מהנמל. 40 המכולות שנשארו עליה, ופריקתן הייתה לוקחת עוד שעה וחצי, נפרקו בסופו של דבר בטורקיה.

אחד היבואנים שהסחורה שלו נשארה על האנייה זעם והתראיין בתקשורת, ובמקום לקבל התנצלות כנה ואולי אפילו פיצוי על עוגמת הנפש, הוא זכה למכתב נוזף מסמנכ"ל שירות הלקוחות, שנשלח בידיעת המנכ"ל, בו קרא לו "בריון" ובא אליו בטענות על כך שהעז התלונן.

אירוע השקת הנמל החדש באשדוד. אפריל 2016. לירון מולדובן
אירוע השקת נמל הדרום באשדוד, 2016. הכוחנות של עובדי הנמל הוותיקים עוד תפיל אותם כשתיפתח התחרות מצד הנמל הפרטי/לירון מולדובן

תא"ל מול תא"ל

הגיע הזמן שעובדי נמל אשדוד ייקחו דוגמא מהקולגות שלהם בנתב"ג ושמנכ"ל הנמל, קצין במיל' בדרגת תת-אלוף, ילמד מתת-אלוף במיל' אחר: מנהל נמל התעופה, שמואל זכאי, שהתראיין לוואלה!, ביקש שייזרזו את פתיחתו של נמל תעופה נוסף ואף דחק בממשלה לפתח במהירות קו רכבת לשדה התעופה "רמון", כדי שיוריד מהם את העומס ויפתח תחרות. גם אם רק בעוד כמה שנים, כשתושלם העבודה.

ההיסטוריה של המאבקים המקצועיים מלמדת שמי שמתעקש להשאיר הכל תחת שליטתו, עלול לאבד את מה כל שיש לו. חבל שבנמל אשדוד מסרבים להבין את זה.

תגובת נמל אשדוד

מנמל אשדוד מסרו בתגובה: "כחלק מההכנה לתחרות, יצאה הנהלת הנמל ליום אחד לתהליך של חשיבה אסטרטגית. צר לנו שבנושא זה עוסקים בתקשורת".

עוד הוסיפו כי "המנכ"ל מנהל מערך יחסים עם הלקוחות מתוך גישה שרותית והערכה, ומעולם לא הוציא מכתב נגד לקוח כלשהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully