וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רמי לוי: "מחיר העגבניות יגיע ל-20 שקל לקילו"

עודכן לאחרונה: 5.4.2022 / 15:50

על פי לוי, הרשתות הן שמסבסדות כרגע את מחירי העגבניות, שצפויים להרקיע שחקים. למה זה קורה וכמה זה עולה לנו? יצאנו לבדוק. בינתיים הודיע משרד החקלאות כי לאור חומרת המצב הוא פותח מכסות פטורות ממכס לייבוא עגבניות

האם גם מחירי העגבניות בדרך לעלות? מי שביקר לאחרונה בסופרמרקט או בשוק, בוודאי כבר שם לב לעלייה במחיר העגבניות, למרות שבחלק מרשתות המזון מתכוונים לפחות לעת עתה לספוג את העלייה במחיר.

אייל רביד, בעל השליטה ומנכ"ל רשת "ויקטורי", השיב לפנייתנו ואמר כי מחיר ק"ג עגבנייה בויקטורי עומד על 2.90 שקל. כאשר שאלנו כיצד הוא מוכר במחיר שנחשב לזול יחסית הוא השיב: "עגבנייה הינה מלכת הסלט, מפסידים עליה, אלה החיים".

השאלה המתבקשת היא מדוע מחירי העגבניות תמיד מזנק לפני החגים, רביד השיב שבמקרה הזה מדובר במחסור בכל האזור שנבע ממזג האוויר, לדבריו: "אין עגבניות בישראל, אין בירדן, גם לא בטורקיה ואפילו לא ביוון".

אייל רביד מנכ"ל ויקטורי. עומר וידר,
אייל רביד, בעל השליטה ומנכ"ל רשת ויקטורי: "עגבנייה הינה מלכת הסלט, מפסידים עליה, אלה החיים"/עומר וידר

מסע בין סופרמרקטים

ברשת יוחחנוף השיבו לפניית וואלה! באופן הבא: "המחיר של העגבנייה קפץ ל-7.5 שקל מ-4.5 שקל בשבוע שעבר. זוהי עלייה של כ66%. הסיבה לעלייה היא מכת הקור שגרמה לעגבניות לא להבשיל ולכן הם לא האדימו. לכן יש מחסור חמור בעגבניות בארץ ונאלצים לייבא, בעוד כמה ימים אמורים להוריד את המכס ואז המחיר עשוי לרדת. כרגע אנחנו מוכרים במחירי הפסד, בחצי מהרשת מוכרים ב- 6.90 ואפילו פחות, במחירים שבין 3.90-5.90 שקל".

ברשת שופסרסל השיבו לפניית וואלה!: עד היום קילו עגבניות נמכר ב-5.90 שקל אך היום (שלישי) המחיר עלה ל-6.90 שקל, בשל חוסרים בזמינות לאור השפעות מזג האוויר ומחירי הקנייה שעלו משמעותית מאותה הסיבה".

סרטוני מחאה של פלסטינים שמעדיפים לקנות ברמי לוי, למרות שהוא פעול על "אדמה כבושה"/מתוך רשתות חברתיות ברשות הפלסטינית, מחבר לא ידוע (סעיף 36 לחוק זכויות יוצרים)

רמי לוי מסבסד: "המחיר יגיע ל-20 שקל לקילו"

תפסנו לשיחה קצרה את רמי לוי בעל רשת המזון "רמי לוי שיווק השקמה", שהסביר לנו את המצב: "היום המחיר לקילו עגבניה נע בין 4.90 ל-6.90 שקל. יש חוסר ולכן המחיר הוא בשמיים".

באשר לסיבת החוסרים השיב לוי: "הייתה קרה ולכן היה קשה לגדל, וכשיש חוסר ההיצע הוא קטן והביקוש הוא גדול ולכן המחיר זינק. היום עגבניה בשוק הסיטונאי זה 12 שקל לקילו".

את התשובה האחרונה של לוי אני מאתגר תוך כדי שאני מקריא לו נתונים מאתר מועצת הצמחים שם כתוב כי מחיר עגבנייה לסיטונאי הוא 8.50 שקל. לוי לא מתרגש ממני במיוחד ומסביר: "עזוב מה שכתוב בשוק הסיטונאי עולה לי עגבנייה נניח תשעה שקלים עד שזה מגיע לחנות יש לי 15% הפצה ואז זה מגיע ל-12 שקל אבל גם לפי מה שאתה אומר, להביא עגנביה מטורקיה עולה לי 8 שקל, ואז המדינה לוקחת עוד שקל מס, המדינה לא מתביישת לקחת מס, ועוד פעם עלויות הפצה זה המחיר".

ומה באשר לעתיד, גם כאן לוי נשמע אופטימי: "המחיר יגיע ל-20 שקל לקילו כרגע אנחנו מסבסדים את זה".

איתן יוחננוף, בעלים ומנכ"ל רשת "יוחננוף". ראובן קסטרו
איתן יוחננוף. ברשת שלו בונים על הפחתת המכסים על ייבוא שיעזרו לצנן את מחיר העגבניות/ראובן קסטרו

משרד החקלאות פותח מכסות יבוא פטורות ממכס לייבוא עגבניות

משרד החקלאות פותח מכסות יבוא פטורות ממכס עבור עגבניות בהיקף של 1,500 טונות. הייבוא בפטור ממכס יהיה לשלל יעדים, לפי שיקול דעתו של היבואן, ביניהם מדינות אירופה איטליה, אירלנד, בלגיה, בריטניה, גרמניה, דנמרק, הולנד, ספרד, ירדן, טורקיה, צרפת, פינלנד ועוד.

לפי נתוני משרד החקלאות, הישראלים צורכים בחודש ממוצע כ-14,000 טונות של עגבניות.


שר החקלאות, עודד פורר: "הקור העז שליווה אותנו עד לפני כמה ימים גרם למחסור בעגבניות ועל כן מחירם מאמיר. הנחיתי על פתיחת יבוא העגבניות בפטור ממכס כדי למנוע את עליית המחיר בשוק המקומי ולהבטיח את ביטחון המזון של אזרחי המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully