וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוטיזם מתקן עולם: סדרת סרטוני רשת להעלאת המודעות לאוטיזם

6.4.2022 / 10:09

"עמותת עדי" השיקה סדרת סרטוני רשת חינוכיים שמטרתם העלאת המודעות לאוטיזם ושינוי תפיסות אצל בני נוער, בהשתתפות כוכבי נוער אחים לילדים עם אוטיזם

לכבוד חודש המודעות לאוטיזם המצוין בימים אלו, תוכנית "תיקון עולם" אותה מפעילה עמותת "עדי" ומטרתה לשנות עמדות של בני נוער כלפי אנשים עם מוגבלויות, השיקה סדרת סרטוני רשת חינוכיים ומרגשים בהם ילדים - כולם אחים לילדים אוטיסטים - מספרים על מה זה אוטיזם עבורם ומשתפים איך זה לחיות לצד אח המתמודד עם מוגבלות.

בסרטונים אותם ביימה העיתונאית חגית רון רבינוביץ' ויעלו במהלך החודש, לקחו חלק גם כוכבי ילדים ונוער כמו מיכאלה רון ועידן שקרוקה. מי שעוד נרתמה להעלאת המודעות לנושא היא שרת החינוך יפעת שאשא ביטון, שהעניקה ראיון מיוחד עבור ילדים שלוקחים חלק בתוכנית. הסרטונים שותפו על ידי מפורסמים רבים ובניהם מיכל ינאי ועדן הראל מנשה, כמו גם על ידי ליהי לפיד אשתו של שר החוץ שהיא בעצמה אמא לילדה עם אוטיזם.

"יצרנו סדרת סרטונים שהמשתתפים בהם הם אחים מיוחדים ביניהם משתתפים שני תלמידים מהתוכנית החינוכית של עמותת "עדי". מטרת הקמפיין להביא לקדמת הבמה שאוטיזם זה ספקטרום שלם של רגשות. האחים נעים כל הזמן בין אהבה, אחריות, הצבת גבולות ורצון לתקן בכל הזדמנות את המציאות כלפי האחים שלהם. בכל שנה יש למעלה מ-75 אבחונים חדשים ולכן חשוב לעלות את המודעות ולהביא את הנושא הזה לקדמת הבמה". אומרת בת אל קטורזה כהן מנהלת תכנית "תיקון עולם".

""חשוב שניצור שיח פתוח וכנה, שיח שרק ממנו תצמח תודעה ומציאות שוויונית. מציאות בה אף אדם עם מוגבלות, ילדיו, בן זוגו, הוריו או חבריו, לא יחושו בושה, שונות, נפרדות או בדידות. מציאות בה החברה שלנו תהיה חברה שוויונית הנותנת יחס צודק לכל אדם, באשר הוא. מציאות בה נחייה ללא חומות מתוך הבנה, שבסופו של יום, אנחנו בעצם לא כל כך שונים".

יפעת שאשא ביטון עם בת אל קטורזה כהן, מנהלת תוכנית תיקון עולם. אלירן אלגוזי,
יפעת שאשא ביטון עם בת אל קטורזה כהן, מנהלת תוכנית תיקון עולם/אלירן אלגוזי

עמותת "עדי" נותנת מענה טיפולי, שיקומי וחינוכי לכל אדם עם מוגבלות במגוון שירותים שונים, כמו כן מפעילה את הכפר השיקומי "עדי נגב - נחלת ערן" ואת מרכז "עדי" בירושלים. העמותה מקדמת את תוכנית "תיקון עולם", אשר שמה למטרה לקרב ולהפגיש בין צעירים תיכוניסטים לבין אנשים עם מוגבלויות, וזאת בעזרת מפגשים אישיים כדומת אירועים משותפים, סדנאות חווייתיות, צפיה משותפת בסרטים, טיולים משותפים ועוד.

  • עוד באותו נושא:
  • קמפיינים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully