וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיימינג זה לא משחק: ביקור במשרדי BUFF

עודכן לאחרונה: 11.4.2022 / 13:06

באפ מעניקה לגיימרים אפשרות לצבור נקודות תוך כדי משחק ואחר כך להמיר אותם למוצרים וירטואליים או אביזרי גיימינג אמיתיים. בילינו שעה שמחה במשרדים שלהם וניסינו להבין ביחד למה בישראל יש כל כך מעט גיימריות-נשים?

מה עושים: באפ היא תכנית נאמנות לגיימרים, שהמוטו שלה: שחק בשביל הכיף וגם תרוויח. הפלטפורמה, הנתמכת במובייל ובדסקטופ ופועלת ברקע בלי להפריע למשתמשים, מעניקה תגמול בנקודות על פי ביצועיהם במשחקים, פורטנייט,League of Legends, Valorant ,MINECRAFT ועוד. את הנקודות ניתן להמיר במוצרים וירטואליים במסגרת המשחקים או באביזרי גיימינג אמיתיים דוגמת מקלדת או עכבר המיוחדים לתחום.

משתתפים:

איתי גוזיק, בן 36, בזוגיות, גר בתל אביב. תפקיד: CRM Team Lead, שנה ושבעה חודשים בחברה.

גיא כרמלי, בן 20, רווק, גר בהרצליה. תפקיד: Product Manager.- gamer , תשעה חודשים בחברה.

עידן צפריר, בן 21, רווק, גר בסביון. תפקיד: Influencers Marketer, שלושה חודשים בחברה.

באפ 5. ראובן קסטרו
מימין: עידן צפריר, גיא כרמלי ואיתי גוזיק/ראובן קסטרו

לוקיישן: המשרדים של באפ ממוקמים בלב "הסיליקון ואלי" הישן של ישראל בהרצליה פיתוח, לא רחוק מענקיות הגיימינג "פלאריון" ו"פלייטיקה". את פני הבאים לקומת המשרדים, מקבל ליד הכניסה פסל של כלב, שנראה כאילו עשו אותו לילד מבלון מאורך.

על הרצפה פרקט, והחלל מחולק לחדרים גדולים משותפים עם שולחנות בהירים. על הקירות תלויים פוסטרים של משחקים, או משפטים של גיימרים וקיר אחד מעוצב בג'ויסטיקים בכל מיני צבעים.

הצניעות ניכרת, גם בחדרו של עילי, המנכ"ל, שחוץ משולחן כתיבה סטנדרטי, יש בו שתי כורסאות ושולחן קטן לאירוח. על דלת חדר המשחקים דמות גראפית של גיימר עם אוזניות מחוברות לרמקול ושלט ביד, וכתובות באנגלית שפירושן: "אני לא מזדקן, אני עולה ברמה", ו"קופי אנד גיימינג". יש בו ספה אפורה, כמה פופים ושטיח צבעוני וכמובן מסך ענקי, אקס בוקס, ופלייסטיישן.

באפ 4. ראובן קסטרו
איך מזהים חברה "של בנים"? הקישוטים מפורים עוד תלויי על הקירות/ראובן קסטרו

הפסקת קפה: קישוטים צבעוניים שנשארו מפורים תלויים על החלונות, המשקיפים על הרצליה והים. שולחנות האוכל לבנים, עליהם מפיות, מלח ופלפל ולידם כסאות קש ויש גם שולחן בר צמוד לחלון, עם כסאות גבוהים, הרצפה מרוצפת אבן אפורה.

במטבחון שמעוצב בעץ וכחול אפרפר, יש שני מיקרוגלים, קורנפלקס כריות ומלא, צנצנות עם גרנולה, פקאן, שקדים ואגוזי מלך, יש גם קפה שחור, מגורען, תה מכמה סוגים, מכונת קפה עם קפה טחון, ומדיח. במקרר יש יוגורטים פרו, תמרים, חומוס, חלק שיבולת שועל, סויה, אורז, אורגני, דל ורגיל, בירה הייניקן, מכבי, סטלה, קורונה, וגם עראק, וודקה ומיץ תפוזים. בפריזר יש גלידה, עוגה קפואה ופיתות.

גיא כרמלי בלבן, איתי גוזיק בירוק ועידן צפריר באפ 2. ראובן קסטרו
במקרר, בין היתר: ארבעה סוגי בירה, עראק ו... וודקה!/ראובן קסטרו

CV: כילד ניינטיז איתי שיחק המון במשחקים דיגיטאליים, החל מ"אטארי", דרך מחשב ועד לפלייסטיישן ואקס בוקס, ועבר איתם את ההתפתחות מפרימיטיבי לטכנולוגי, אבל הוא לא מגדיר את עצמו כגיימר הארד קור. בתיכון למד מדעי הסביבה, התגייס ל"דוכיפת" וכשהשתחרר לארה"ב ודרום אמריקה, עשה עצירה בארץ ונסע למזרח.

כשחזר התחיל ללמוד מדעי המדינה, סוציולוגיה ואנתרופולוגיה, אהב את הלימודים והמחקר והתחיל לעבוד כברמן ואסף נתונים סטטיסטיים למשחקי כדורגל בצ'רלטון. כשהתחיל ללמוד תואר שני במדע המדינה, התחיל להתמקצע בעולם האינטרנט בחברה קטנה, בתחום המרקטינג, לייצר תנועה, להביא קהלים ובמשך שלוש שנים עבד בתחום כעצמאי.

"היו לי מחשבות על קריירה אקדמית", הוא מודה, "אבל החלטתי לוותר עליה ולמצוא את דרכי להייטק. לקחתי קורסים בדאטה כדי לעשות קפיצת מדרגה וכשהתחילה הקורונה וסיימתי את הקורסים, לא היתה עבודה. הגעתי ל'באפ' ממש בתחילת הדרך, הייתי העובד הראשון.

המייסדים חיפשו מישהו רב תחומי שיודע להתעסק בהרבה דברים, לנהל עובדים בשלט רחוק, לקדם תהליכים שקשורים למרקטינג, שירות לקוחות, עבודה מול יוזרים. צברתי את הידע המתאים לפעול בכמה ערוצים והגעתי להתראיין בין הגל הראשון לשני.

"היום אני יד ימינו של המנכ"ל, עושה מה שצריך ולוקח על עצמי עוד ועוד דברים. הרקע שלי חיבר אותי לקהילת הגיימרים העצומה שלנו, שמורכבת משחקנים מכל העולם. אני מנתח את היוזרים שלנו ומסתכל עליהם במבט אנתרופולוגי במידה מסוימת".

גיא, שמגדיר את עצמו "גיימר לייט", הרחיב מדעי המחשב, סייבר, פיסיקה ומתימטיקה בתיכון. הוא התגייס לקורס טייס ונפל הישר ליחידה טכנולוגית מובחרת בתותחנים, עבר פציעה, שבעקבותיה שוחרר מהשירות והיה בשיקום ארוך בבית לוינשטיין.

"תוך כדי שיקום", הוא אומר, "היתה לי תחושה שנאי צריך להספיק לעשות דברים והתחלתי להתעניין בכלכלה וסטארט אפים. הקמתי סטארט אפ עם חבר מהמסלול, שמשלב NFTוסושיאל מדיה ובמקביל ביקשתי מכל מי שאני מכיר להפגיש אותי עם סטארט אפים אחרים וככה הגעתי לבאפ.

התאהבתי במקום, בגישה, ובעובדה שהם מוכנים לתת צ'אנס למישהו צעיר כמוני, עם רקע טכנולוגי אמנם, אבל בלי הרבה ניסיון, להשתלב בחברה.

"התפקיד שלי הוא לשחק ולהוציא מידע על המשחקים, שזה כיף צרוף למי שאוהב את התחום. עולם הגיימרים הוא תרבות, ולמרות הסטיגמות, הוא עולם רחב, מגוון, עם המון פרצופים, והקהל משתנה לפי המשחק והמיקום על הגלובוס. התחלתי בחצי משרה בגלל המיזם שלי, אבל מהר מאוד עברתי למשרה מלאה ואני גם עובד על פיצ'רים בתוך האפליקציה. השותף שלי מתעסק בסטארט אפ שלנו".

יש גם גיימר מלא מלא בחבורה, וקוראים לו עידן. הוא נולד עם ג'וי סטיק מחובר ליד ומהילדות ועד היום הוא עמוק במשחקים. בתיכון הוא למד רובוטיקה, מכטרוניקה, בניית רובוטים יעילים, ומדעי המחשב, שירת כלוחם בתפקיד טכנולוגי על סטי"לים בחיל הים והשתחרר לא מזמן.

הוא שמע על באפ וכשחבר המליץ לו לנסות להתראיין שם הלך על זה והתקבל. "הנקודות שהמשתמשים מקבלים נותנות את האפשרות לקבל דברים שעולים כסף בחינם", הוא מסביר את כוח המשיכה של הפלטפורמה בעיני הגיימרים. "וזה תוך כדי משחק, משהו שאתה ממילא עושה.

"אני עובד שיווק בנישת המשפיענים. אנחנו יוצרים קשר עם סוכנויות משפיענים בתחום הגיימינג, וכן יש דבר כזה, לא רק באוכל א והעבודה שלנו היא למצוא את מי שמתאים לנו בתוך הקהילות. בשנים האחרונות, עוד לפני הקורונה, הגיימינג תפס תאוצה היסטרית ויש לו קצב גדילה מטורף".

באפ 6. ראובן קסטרו
איתי חובב מוזיקה אלקטרונית, עידן בקטע של סקייט בורד וגיא, לך תבין, עם מכבי חיפה/ראובן קסטרו

בשביל הנשמה: איתי מת על מוסיקה אלקטרונית ואוסף תקליטים ישנים של "אנדרגראונד" משנות ה - 80' וה- 90'. גיא, לעומת זאת, חולה על כדורגל ואוהד שרוף של מכבי חיפה, בזכות סבא שלו, שהיה שדרן של משחקי הפועל ומכבי חיפה. עידן רוכב על סקייטבורד ומתעניין באופנה.

קורונה: מכיוון שמספר העובדים עדיין קטן מ- 50, היחס אישי מאוד וכל מי שנדבק מקבל חבילה אישית מאוד. לעילי, למשל, שלחה הביתה טל - שאחראית על העובדים - שווארמה טורקית שהוא אוהב ונמצאת לא רחוק מהבית שלו, שכמות אדירה שהספיקה לו לשלושה ימים.

באפ 3. ראובן קסטרו
החבילה לנדבקים בקורונה מותאמת אישית: עילי למשל, קיבל אספקה של שווארמה לשלושה ימים מלאים/ראובן קסטרו

ערך מוסף: הפינוק המרכזי ב"באפ" היא מכונת הממתקים שעמוסה בשוקולדים וחטיפים, שהעובדים יכולים להוציא ממנה מה שבא להם באמצעות צ'יפ. עידן, שהוא בחור צנום למדי, חורש עליה. ב"האפי אוור" של חמישי מפנקים אותם בכל פעם במשהו אחר, סביח, פיצות, גלידה, בירות, פעם עשו טורניר של "מורטאל קומבאט" על המסך הגדול, "והפרס למנצח", צוחק עידן, "היה תהילת עולם וכתיבת השם שלו בענק על הקיר כמו בחברת 'וובוס' מ'ארץ נהדרת'".

גיא: "יש את המרפסת שכיף לשבת בה והים קרוב. לעידן ולי עוד לא יצא להתנסות בקפיצה לחוף, אבל יש מצב שנעשה את זה". לחדר המשחקים הם קוראים "חדר כושר לאצבעות" ולמרות שהם מתעסקים בגיימינג כל היום, תמיד יש להם חשק לעוד.

נשים: יש ארבע נשים בחברה ועוד כמה באאוט-סורסינג, ואיתה אומר שזה ממש לא מספיק. "אני יודע שמאוד חשוב למנכ"ל שיהיו כאן יותר ונעשה מאמץ אמיתי לשנות את הסטטיסטיקה". עידן מסביר שבקהילת הגיימינג בארץ, בשונה מארה"ב למשל, שם יש לא מעט משפיעניות בתחום, מספר הגיימריות מצומצם.

באפ 1. ראובן קסטרו
"תכנית מניות שכבר שווה כסף"/ראובן קסטרו

מה לובשים: הכי קז'ואל בעולם.

מאיפה עובדים: מכיוון שמדובר בסטארט אפ קטן וצעיר, מבקשים מהעובדים להגיע כמה שיותר למשרד, אבל אפשר, במקרה הצורך, גם לעבוד מהבית.

שכר: איתי מודה שאין כאן התפרעויות בשכר כמו בחברות הגיימינג העצומות, כי גם הקונספט שונה. "אנחנו לא חברת גיימינג, אלא תכנית נאמנות ולא משחקי פאן בטלפון, אז זה אחרת. שכר סבבה, בסטנדרטים המקובלים. בגלל שאנחנו חברה בורסאית, אז בניגוד לסטארטאפים אחרים שמחלקים אופציות, יש לנו תכנית מניות שכבר שווה כסף, ומי שיישאר בחברה יוכל לממש אותן". גיא מרוצה מהבונוסים שכל אחד מקבל לפי התפקיד.

מה הלאה: עידן נהנה מכל רגע ומדווח שטוב לו ובעתיד הוא מתכוון להתחיל ללמוד, הוא עוד לא סגור על מה. גיא: אני מאמין שכל מה שאני עובר זה שיעור גדול ואני מאמין בלמידה תוך כדי תנועה. אני רואה את עצמי פה עוד הרבה זמן, כי אני יודע שהקפיצה שנתן תחום הגיימינג בקורונה, היא רק ההתחלה".

איתי, שהיה כאמור העובד הראשון בחברה, מחובר אליה טוטאלית: "כשהתחלתי היינו ארבעה אנשים והיום אנחנו חברה מונפקת. עשיתי קפיצה מקצועית עצומה יחד איתה בשנה וחצי האחרונות ואני מתכוון להמשיך לגדול איתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully