וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראל רוכשת מדיסקונט תיק משכנתאות של כ-1 מיליארד שקל

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 10:38

מדובר בתיק המשכנתאות הראשון שמוכר בנק דיסקונט, אשר מצטרף לתיקי משכנתאות שרכשה בעבר הראל. מנהל חטיבת ההשקעות בהראל סמי בבקוב: "נעמיק את עוגן המשכנתאות בתיק האשראי"

הראל רכשה תיק משכנתאות בהיקף של 1 מיליארד שקל מבנק דיסקונט. במסגרת ההסכם, הראל רכשה 80% מהתיק הכולל, לפי שווי של כ-1.25 מיליארד שקל, ודיסקונט נותר עם החזקה של 20% מהתיק. הבנק ימשיך לנהל את התיק בכללותו בהתאם לנהלים ולעקרונות המקובלים שלו ויהיה זכאי לעמלת ניהול שנתית.

עבור דיסקונט מדובר במכירה ראשונה של תיק משכנתאות, כחלק מהאסטרטגיה לניהול ותכנון הוני. זאת, במקביל לצמיחה המואצת בפעילות הבנק בתחום המשכנתאות, אשר באה לידי ביטוי בגידול של 26.5% באשראי לדיור בשנת 2021 - הנתון הגבוה ביותר במערכת הבנקאית.

הרכישה מהווה מהלך נוסף המיישם את מיומנותה של הראל בתחום רכישת תיקי המשכנתאות, לאחר עסקאות שביצעה החברה בעבר עם בנק הפועלים, מזרחי טפחות ולאומי. שווי תיק המשכנתאות הכולל של הראל עמד לפני העסקה האחרונה על כ-3.2 מיליארד שקל ובעקבות רכישת התיק הנוסף יגדל לכ-4.2 מיליארד שקל.

יובל גביש, המשנה למנכ"ל וראש החטיבה העסקית בבנק דיסקונט: "העסקה עם הראל, בהובלת יחידת הסינדיקציה, מהווה עוד פריצת דרך עבור דיסקונט ופיתוח מיומנויות שישמשו אותנו גם בעתיד במקביל להמשך הצמיחה המואצת של הבנק".

סמי בבקוב. ורדי כהנא,
סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בקבוצת הראל/ורדי כהנא

סמי בבקוב, מנהל חטיבת ההשקעות בקבוצת הראל: "הראל מתמקדת בשנתיים האחרונות בהשקעות מגוונות בשווקי הנדל"ן למגורים בארץ ובחו"ל, ומגזר המשכנתאות מהווה חלק מרכזי וחשוב בשוק זה בישראל.

העסקה לרכישת תיק המשכנתאות מבנק דיסקונט מצטרפת לשורה של רכישות שהשלמנו בעבר ומעידה על יכולותיה הגבוהות של הראל בביצוע עסקאות אשראי לא סחירות מורכבות. רכישה זו מאפשרת לנו להעמיק את עוגן המשכנתאות בתיק האשראי הכולל, במטרה לייצר תשואה שוטפת עם סיכון אשראי נמוך עבור החוסכים".

  • עוד באותו נושא:
  • דיסקונט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully