וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוספת שכר ומענקי התמדה: הסכם לעובדי מד"א

עודכן לאחרונה: 7.4.2022 / 10:45

ההסכם החדש, שיחול על כ-2,800 עובדי ארגון ההצלה הלאומי, מבטיח מענקים של אלפי שקלים למועסקים בעלי ותק של עד שלוש שנים. לצד זאת תינתן תוספת שכר שתחול גם על שעות נוספות, כוננויות והקפצות

ההסתדרות, נציגות עובדי מגן דוד אדום (מד"א), הנהלת מד"א ומשרד האוצר חתמו היום על הסכם קיבוצי מיוחד בארגון. ההסכם, שיחול על כ-2,800 עובדים, ושמגיע כהמשך לעסקת החבילה עליה חתם יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד מול האוצר והמגזר העסקי, מבטיח מענקי התמדה ותוספות שכר.

כך למשל, פרמדיקים ועובדי מעבדה בעלי ותק של עד שלוש שנות העסקה יקבלו מענק של 2,700 שקל בשנה השנייה להעסקתם ו-3,600 שקל בשנה השלישית. עובדים בתפקידים אחרים במד"א יהיו זכאים למענק בגובה של 2,000 ו-2,800 שקל, בהתאמה. המענק ישולם בארבע פעימות ויהיו זכאים לו מי שמועסקים במשרה מלאה.

כמו כן, כלל העובדים עם ותק של יותר משלוש שנים במד"א יזכו לתוספת שכר חודשית קבועה לשכרם שתנוע בין 300-350 שקל (תוספת מעו"ף). התוספת תהווה שכר לכל דבר ועניין ותובא לעניין בחישוב ערך שעה לצורך תשלום גמול לעבודה נוספת, לרבות כוננויות, תורניות, משמעות, הקפצות וכו'. התוספת תשולם מיום חתימת ההסכם ורטרואקטיבית לתחילת 2022.

ההסכם נחתם במעמד יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, יו"ר הסתדרות המעו"ף עו"ד גיל בר-טל; מנכ"ל מד"א אלי בין; מ"מ יו"ר ההסתדרות רועי יעקב, ראש חטיבת מוסדות הציבור והבריאות מהסתדרות המעו"ף עדה קרמרסקי; יו"ר הוועד עוזר לייפר וחברי הוועד, והיועמ"ש להסתדרות המעו"ף יעל שילוני.

חתימת הסכם עובדי מד"א. דוברות ההסתדרות,
מעמד חתימת ההסכם לעובדי מד"א. יקבלו תוספות ומענקים/דוברות ההסתדרות

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "מד"א הוא אחד מגופי ההצלה והחירום החשובים והעיקריים במדינה. דווקא כעת, ובמיוחד אחרי שנתיים של עבודה מאומצת בצל מגפת הקורונה, אני גאה בכך שהצלחנו להגיע להסכם שיטיב את תנאיהם של העובדים העושים מלאכת קודש למען שלום הציבור בישראל. במסגרת עסקת החבילה הבטחתי לדאוג לעובדים בתחום הבריאות וכך נעשה היום. ההסתדרות, כבית של העובדים, תמשיך לפעול למען שיפור וחיזוק מעמד העובדים, בכל מקום שנידרש. אני מודה לכל מי שלקח חלק במו"מ וליווה את העובדים".

מנכ"ל מד"א אלי בין: "אתם בהסתדרות שותפים שלנו בהצלת חיים. מצאנו הזדמנות לעשות מהלך יוצא מן הכלל שמביא בשורה אמיתית לעובדים אשר עומלים לילות כימים. אני מברך את יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד על שנים של שותפות אמיצה, וכמובן את צוותו, שיחד הובלנו מהלך אסטרטגי לעתיד טוב יותר עבור מד"א".

יו"ר הסתדרות המעו"ף גיל בר-טל: "ההסכם מהווה הכרה בחשיבותם של עובדי מד"א לאורך כל הדרך כעובדים בארגון מציל חיים, והכרת תודה על פעולותיהם בשעות משבר וחירום. זה צעד ראשון, וקידום נוסף יהיה בשנת 2023 בהסכמים נוספים. הסתדרות המעו"ף גאה לייצג עובדים מסורים אלה ותמשיך לדאוג לזכויותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully