וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך תעשו את זה נכון: הגיע הזמן לתכנן את חופשת הקיץ

בשיתוף כאל

עודכן לאחרונה: 26.4.2022 / 18:27

אתם לא צריכים שאנחנו ניתן לכם סיבה לצאת לחופשה הבאה, מה שאתם כן צריכים הוא שנגלה לכם איך ניתן לממן אותה בדרך הכי משתלמת

אמרה ידועה טוענת כי עדיף לאסוף חוויות במקום חפצים. וזה אפילו מדעי. כבר בשנת 2011 פורסם מאמר במגזין הנחשב Journal of Consumer Psychology שטוען כי האושר טמון בסך החוויות שאנחנו מלקטים ולא בחפצים שאנחנו רוכשים. זו כמובן לא הפעם הראשונה שבה התייחסו למה באמת גורם אושר לבני אדם (רמז, זה לא שופינג). גם במהלך 2015 פורסם מחקר שנערך במשך כשני עשורים באוניברסיטת קורנל שבניו יורק והמסקנה הבלתי נמנעת היא כי המפתח לאושר טמון בצבירת חוויות, ולא בצבירה של חפצים.

עכשיו כשהבנו מה גורם לכולנו להיות מאושרים - נפנה לתכנון חופשת הקיץ הבאה שלנו. נכון, מבט חטוף בהוצאות השוטפות וביוקר המחיה מגלה שמדובר במשימה לא פשוטה לרוב משקי הבית בישראל, אבל - לא מדובר בלוקסוס או בפינוק מיותר. זאת אומרת, זה גם פינוק כמובן לצאת לחופשה, אבל מדובר בעיקר בצורך אנושי, משפחתי, אישי. צורך בסיסי כמעט להתנתק, ליהנות, לבלות, לשנות אווירה.

אז סיבה לצאת לחופשה יש, ועכשיו נגלה לכם שגם אם כרגע קצת לחוץ מבחינת תזרים מזומנים - לא צריך לוותר על החלום כי יש פתרונות פיננסיים מעולים בדיוק לרגעים האלו של החיים. נהוג לחשוב שהלוואה לוקחים רק כשיש משבר או קושי, אבל בעצם מדובר בכלי מצוין כדי לממן חלומות - וחופשה היא בהחלט חלום שאפשר וכדאי לממש, ויפה שעה אחת קודם.

מה הישראלים אורזים לפני חופשה בחו"ל. יחסי ציבור, ShutterStock
חופשה היא בהחלט חלום שאפשר וכדאי לממש, ויפה שעה אחת קודם/ShutterStock, יחסי ציבור

השלב הראשון הוא להבין ממי לוקחים הלוואה. יש כמה גופים שמהם אפשר ללוות כסף: בנקים, חברות כרטיסי האשראי, חברות מימון, קרנות פנסיה, קופות גמל, ארגונים חברתיים וגופים פרטיים.

למשל, דרך חברת כאל ניתן לבקש הלוואה של עד 200,000 שקלים, בריבית של החל מפריים + 1%, עד 84 תשלומים, ותוך כשלושה ימים. בדרך כלל ארגונים כמו בנקים או קרנות פנסיה מתנהלים באיטיות רבה יותר כשזה נוגע לאישור הלוואות.

מה עוד חשוב לדעת? כמו בכל תחום - חשוב לערוך סקר שוק. מה אתם מקבלים, באילו תנאים, מה מחזירים, מתי, כמה, האם יש נקודת יציאה מוקדמת וכדומה. בדיוק כמו שאתם לומדים על יעד החופשה שלכם - כך כדאי להעמיק וללמוד על ההלוואה שתממן את החופשה החלומית.

בעידן שבו אפשר לקבל הלוואה נדיבה בלחיצת כפתור בלבד, כדאי לדעת מה המשמעות של כל החלטה. כי אם אפילו ההחלטה על עצם היציאה לחופשה היא החלטה מושכלת, קל וחומר שההחלטה על איך לממן אותה צריכה להתקבל באחריות.

חשוב להבין מהי הריבית ומהי הקרן, ומה מחזירים מתי. מדובר במושגים בסיסיים שכדאי ללמוד אותם (ואפילו ללמד את הילדים כי התנהלות פיננסית חכמה היא המפתח להצלחה בחיים). בגדול נאמר שהריבית היא מחיר הכסף, היא התמורה שאתם משלמים בעבור השימוש בכסף כרגע - בתמורה להחזרתו בעתיד. לכן הנתון הזה סופר משמעותי כדי להבין את העלויות. כדי לחשב את סכום ההלוואה הכולל, סוכמים את כל הכסף שקיבלתם מול כל הכסף שאתם מחזירים. באתר של משרד האוצר יש מחשבון לחישוב הלוואה וכדאי להשתמש בו.

סלע השקעות ופיננסים. ShutterStock
בררו, חקרו, שאלו - ולבסוף התאימו את ההלוואה ליכולת ההחזר שלכם/ShutterStock

איך מחזירים? בדרך כלל מחזירים הלוואה בתשלומים חודשיים קבועים ונוחים. זו הסיבה שהלוואה היא מוצר נוח - מקבלים סכום כסף נחוץ בבת אחת אבל מחזירים טיפין טיפין, בתוספת ריבית. לגבי ההחזר - קחו בחשבון עניין של פיגורים וקנסות שעלולים לגרור לא רק תוספת תשלום אלא גם פגיעה בדירוג האשראי. חושבים שתוכלו להחזיר את ההלוואה מוקדם יותר? גם לזה יש משמעויות.

טיפ חשוב 1 - אתם עובדים בגוף ציבורי או עסקי גדול? תבדקו אם יש לכם הטבות. חברות אשראי ובנקים רבים מאפשרים הלוואות בתנאים נוחים יותר למי שמשתייך לגוף חזק.

טיפ חשוב 2 - על דירוג אשראי שמעתם? ובכן לא רק לחברות ולמדינות יש דירוג אשראי אלא גם לאנשים. בעצם זה מדד שמודד את עמידת הלקוח בהתחייבויות האשראי שלו.

טיפ חשוב 3 - להשוות. רבים ישמחו להעניק לכם הלוואה ולכן כדאי להשוות כדי להשיג את התנאים הטובים ביותר עבורכם. כל סכום שתרוויחו מהמהלך, יוכל לשמש כתקציב פינוקים לחופשה הקרובה.

והכי חשוב: בררו, חקרו, שאלו - ולבסוף התאימו את ההלוואה ליכולת ההחזר שלכם. כך תוכלו ליהנות מראש שקט מהחופשה, מבלי לחשוש שמא לקחתם על עצמכם התחייבות גדולה מדי.

אחרי שאמרנו את כל זה, אנחנו לא יודעים מה איתכם, אבל אצלנו כבר מריחים את ריח הים, שומעים את רחש הגלים ומפנטזים על גלידה על שפת הבריכה.

אי עמידה בפירעון ההלוואה עלולה לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל. המלווה: כאל מימון בע"מ. כפוף לתנאי החברה ולעמידה בתנאי החיתום.

בשיתוף כאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully