וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש קרן המטבע: השווקים עשויים לרשום מגמה חיובית אם המלחמה תסתיים מהר

דפנה מאור

16.2.2003 / 9:11

הורסט קוהלר: הכלכלה העולמית לא תיקלע למיתון בעקבות מלחמה בעיראק וכי כלכלת ארה"ב תמשיך לגמגם השנה

ראש קרן המטבע הבינ"ל, הורסט קוהלר, אמר כי איננו צופה שהכלכלה העולמית תיקלע למיתון בעקבות מלחמה בעיראק. לדבריו, השווקים הפיננסיים עשויים לרשום מגמה חיובית אם מלחמה בעיראק תסתיים תוך זמן קצר.

קוהלר טען בריאיון לעיתון הגרמני "פרנקפורטר אלגמיינה זונטגצייטונג" כי השווקים הפיננסיים הבינ"ל פיתחו עמידות גבוהה יותר בשנים האחרונות לזעזועים, כדוגמת המלחמה בעיראק. לדבריו, השפעותיה הכלכליות של מלחמה יהיו תלויות במשך הזמן ובמעורבות של גורמים בינלאומיים בה. מלחמה קצרה עשויה להניב הפתעה חיובית עבור הצמיחה, אולם סכנת הטרור לא תוסר בעקבותיה, אמר קוהלר.

המשברים הכלכליים של שנות התשעים לימדו לקח רב את מדינות העולם, אשר היום מיישמות מדיניות מט"ח גמישה ושומרות על יתרות מט"ח גדולות יותר, לדברי קוהלר. הוא צופה כי הצמיחה הגלובלית ב-2003 תהיה מהירה יותר מהשנה הקודמת, ותגיע ל-3%.

ראש הארגון הבינ"ל, העוסק במתן סיוע מוניטרי למדינות בקשיים, בין היתר, אמר כי הוא אומר את דבריו בנימה זהירה, והזהיר מפני ציפיות אופטימיות מדי להתאוששות מהירה בכלכלה העולמית. בריאיון אמר כי מנוע הצמיחה העולמי - כלכלת ארה"ב - ימשיך לגמגם השנה.

ביום שישי הגיש ראש צוות פקחי האו"ם בעיראק, הנס בליקס, את הדו"ח המסכם שלו למועצת הביטחון. בליקס אמר כי עיראק הגבירה מעט את שיתוף הפעולה עם פקחי האו"ם, ובירך את החלטת סדאם חוסיין לפרסם צו נשיאותי האוסר על שימוש בנשק להשמדה המונית. לדבריו, לא מצאו פקחיו כל עדות לקיומו של נשק להשמדה המונית, להוציא מספר ראשי נפץ ריקים שהושמדו.

עם זאת, אמר בליקס כי עיראק טרם מסרה הסבר הולם להיעלמותם של אלפי טונות של כימיקלים מסוכנים וחומרים ביולוגיים, לרבות גז עצבים VX וחיידקי אנתרקס. בליקס אמר כי משימת הפקחים אינה לאתר נשק זה, אלא עיראק היא שצריכה לספק את התשובות ולסייע לפקחים בעבודתם. לפי הערכות, תדחה ארה"ב את המתקפה המתוכננת לסוף החודש הזה או לתחילת מארס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully