וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר לוסנט, הנרי שאכט, צפוי לפרוש מתפקידו השבוע; במקומו תתמנה המנכ"לית פטרישה רוסו

דפנה מאור

16.2.2003 / 9:18

שאכט כבר פרש מתפקידו כיו"ר ב-1998, אולם הוזעק מחדש לראשות החברה לאחר קריסתה הקשה



הנרי שאכט, יו"ר לוסנט, צפוי להכריז השבוע על פרישה מתפקידו. במקומו צפויה להתמנות לתפקיד פטרישה רוסו, מנכ"לית יצרנית ציוד הטכנולוגיה הנאבקת היום לצאת מהשבר הקשה בתולדותיה.



שאכט בן ה-68, מוותיקי לוסנט, שימש כמנכ"ל החברה בשנים 1996-1997, לאחר הספין אוף של לוסנט מ-AT&T, צעד בו היתה מעורבת גם קארלי פיורינה, שמכהנת היום בראשות HP. ב-1997 פינה את מקומו לריצ'רד מקגין הצעיר ממנו, ושנה אחרי כן פרש מתפקיד יו"ר. במהלך צמיחתה המהירה של בועת האינטרנט דהרה לוסנט להצלחה כבירה ומכרה ציוד תקשורת טלפוניה ואינטרנט במחזור שנתי של 29 מיליארד דולר, תוך שמנייתה מזניקה אותה לשווי שוק של יותר מ-200 מיליארד דולר.



אולם משבר פיננסי ועסקי קשה שעבר על לוסנט עם פקיעתה של בועת הטכנולוגיה, הוביל להדחתו של מקגין ב-2000, ולוסנט שוב גייסה את שירותיו של שאכט הוותיק ששימש כמנכ"ל זמני עד גיוסה של פטרישה רוסו.



רוסו פעלה נמרצות להקטין את מצבת כוח האדם של לוסנט כדי להתייעל ולקצץ בהוצאות. בסוף שנת הכספים הנוכחית, בספטמבר, צפויה החברה להעסיק 35 אלף עובדים - שליש ממספרם ב-2001. בשנת הכספים 2002 רשמה החברה הפסד נקי כולל של 11.8 מיליארד דולר. הכנסותיה השנה צפויות להיות נמוכות ב-66% משוויין בשיא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully