וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

BDI: מלחמת בעיראק עשויה להזרים לענף התיירות 140 מיליון שקל

אמיר טייג

16.2.2003 / 10:03

המלחמה בעיראק אומנם תגרום לירידה חדה בלינות התיירים הזרים, אך תביא לגידול מרשים במספר הלינות של תיירים ישראלים, כותבים כלכלני חברת המחקר

כלכני חברת בי.די.איי מפרסמים היום ניתוח מעט לא שיגרתי בו צופים גידול חריג של 140 מיליון שקל בהכנסות ענף התיירות הישראלי בשנת 2003. הגורם העיקרי לגידול זה הוא דווקא המלחמה הצפויה עם עיראק. להערכת כלכלני חברת המחקר, המלחמה בעיראק אומנם תגרום לירידה חדה נוספת בלינות התיירים הזרים אך מנגד תביא לגידול מרשים של 10%, במונחים שנתיים, במספר הלינות של תיירים ישראלים.

על-פי בי.די.איי, הגידול הצפוי בהכנסות מתיירים ישראלים יעלה על הקיטון בהכנסות מתיירים זרים ולכן יביא בסופו של דבר לעלייה לא מבוטלת בהכנסות הענף. עם זאת צופים בבי.די.איי כי בתי מלון הנוהגים לערוך ימי עיון, כנסים ושמחות עלולים להקטין את הכנסותיהם כתוצאה מביטולים של אירועים אלה, אך השפעתם תהיה קטנה יחסית.

בסיכום, כלכלני בי.די.איי גורסים כי למרות אובדן של 100 מיליון שקל בהכנסות - 85 מיליון שקל מאובדן תיירים זרים ו-15 מיליון שקל מביטול כנסים - מציינים בבי.די.אי כי בחישוב הכולל, בעקבות המלחמה הקרובה בעיראק בתי המלון, בתי ההארחה, והצימרים בישראל עשויים ליהנות בשנת 2003 מתוספת פדיון של כ- 140 מיליון שקל, בהשוואה לשנת 2002.

כלכלני בי.די.איי חוזרים לנתח את המגמות במלחמת המפרץ הראשונה, ולפיהן משליכים לגבי השפעת המלחמה הקרבה על ענף התיירות. התקפת הטילים על מרכזי האוכלוסין העיקריים בישראל בשנת 1991 גרמה לנדידת ישראלים רבים אל מחוץ למרכזי הערים, בעיקר לאילת ולירושלים.

ניתוח הנתונים מראה כי בחודשים ינואר-מארס 1991 מספר הלינות של ישראלים בבתי מלון בישראל היה גבוה בכ-30% עד 40% מאשר מספר הלינות בחודשים אלה בשנתיים הבאות, 1992 ו- 1993. מעבר לכך מציינים כלכלני בי.די.איי כי בכל שנת 1991 מספר הלינות של ישראלים בבתי הארחה בישראל היה גבוה בכ-10% לעומת 1992 ובכ-5% ממספר לינות הישראלים בשנת 1993.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully