וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלו לאוטובוס: קבוצה בראשות קרסו מוטורס תרכוש את אגד

עודכן לאחרונה: 10.4.2022 / 16:28

עידן חדש בתחבורה הציבורית בישראל? קבוצת קרסו וקרן אלומה נבחרה כזוכה במכרז לרכישת 50.01% ממניות אגד בתמורה לכ-2.8 מיליארד שקל. בכך תגדיל קרסו את אחיזתה בענפים השונים של תחום התחבורה בישראל

חברת קרסו מוטורס מעדכנת על נדבך משמעותי באסטרטגיית החברה. קרסו דיווחה כי הצעתה ביחד עם צדדים שלישיים, ביניהם קרן אלומה, לרכישת 50.01% ממניות חברת התחבורה אגד נבחרה כהצעה הזוכה וזאת בתמורה סכום של כ-2.8 מיליארד שקל. בכך תהפוך הקבוצה החדשה לבעלת השליטה בחברת התחבורה הוותיקה, שהחלה את פעילותה עוד כחברת "המקשר" בימים שלפני קום המדינה.

השלמת העסקה תהא כפופה לתנאים מתלים נוספים (לרבות אישור האורגנים המוסמכים של אגד, אישורים ממשרד התחבורה, הממונה על התחרות ועוד). אם וככל שההצעה שהגישה הקבוצה כאמור תשתכלל לכדי חתימה על הסכם בין אגד לבין הקבוצה, רכישה זו תהווה אירוע מהותי בעבור החברה.

קרסו מוטורס, הינה מיבואניות הרכב הגדולות והוותיקות בישראל. הפעילות המרכזית של החברה מתמקדת בייבוא ושיווק כלי רכב מתוצרת רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה לרבות מערך טרייד אין, בעיקר כחלק מהליך מכירת כלי רכב חדשים. קרסו הינה הזכיינית בישראל של תאגיד רנו/ניסאן, שכיום הינו תאגיד הרכב הגדול בעולם.

לקרסו מוטורס מספר פעילויות, לרבות ייבוא ציוד מכני הנדסי כבד של מותגי קייס ופאוואר סקרין, פעילות בתחומי ה"טרייד אין" (מכירת מכוניות יד שניה, באמצעות חברת הבת מרחבים), ליסינג והשכרת רכב (באמצעות חברת הבת פסיפיק), ייבוא שיווק ומכירה של כלי רכב דו-גלגלי וכלי רכב תפעוליים (באמצעות מטרו מוטור) וסוכנויות ביטוח ומימון (לרבות חברת המימון החוץ בנקאית אוטוקאש, העוסקת במימון רכבי יד 2). פעילויות אלה מסייעות לחברה לשמור על קשר רציף עם לקוחותיה ומאפשרות מיצוי של משאבי החברה.

איציק וייץ 2 מנכל קרסו. סטודיו לם,
איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס. הרבה יותר מיבואני רכב/סטודיו לם

"תחום התחבורה הציבורית בישראל נמצא בתנופת פיתוח"

איציק וייץ, מנכ"ל קרסו מוטורס: "אנו שמחים על זכייתנו ורואים בעסקת אגד חלק משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של קרסו מוטורס בעולם שירותי התחבורה (ליסינג-השכרת רכב-תחבורה ציבורית ועוד) בהמשך ישיר לעסקת קל אוטו שביצענו אשתקד.

אגד נהנת מהנהלה מצויינת המציגה ביצועים טובים לאורך שנים, והיא בעלת נכסים תפעוליים, מסחריים ונדל"ניים משמעותיים המשיאים ערך לשווי החברה. תחום התחבורה הציבורית בישראל נמצא בתנופת פיתוח והשקעות גדולה, ואגד צפויה להמשיך להוביל את התחום. קרסו תמשיך לפעול להרחבת פעילותה בתחומי התחבורה וביסוס מעמדה כחברה מובילה בתחומים אלו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully