וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפריקה ישראל בודקת אפשרות של רכישת יכין חקל שבבעלות סמי שמעון תמורת הקצאת מניות

גולן פרידנפלד

16.2.2003 / 10:25

שמעון הביע לא אחת את רצונו לחסל את עסקיו בישראל נוכח הקשיים הבירוקרטיים בהם נתקל; רכש את יכין חקל לפני כ-10 שנים תמורת כ-10 מיליון דולר



חברת אפריקה ישראל הודיעה היום כי היא עומדת להיכנס להליך בדיקה מקדמית וראשונית של האפשרות לרכוש שליטה בקבוצת יכין-חקל שבשליטתו של איש העסקים סמי שמעון. זאת בתמורה להקצאת מניות באפריקה ישראל.



בחברה ביקשו להבהיר כי מדובר בבדיקה ראשונית ומקדמית ולא ניתן להעריך אם אכן תצא לפועל עסקה כלשהי ואם כן - מה יהיו תנאיה.



שמעון הביע לא אחת את רצונו לחסל את עסקיו בישראל נוכח הקשיים הבירוקרטיים בהם נתקל, ובהם אחזקותיו ביכין חקל. ברשותה של יכין חקל שטחים חקלאיים בהיקף 12 אלף דונם - זאת לאחר ששנים נכשלו נסיונותיו להפשיר את הקרקעות לבנייה בוועדות התכנון ובמינהל מקרקעי ישראל.



שמעון רכש את יכין חקל לפני כעשר שנים מהסוכנות היהודית ומחברת העובדים תמורת כ-10 מיליון דולר. בעת שנרכשה היו לחברה חובות בסך 46 מיליון דולר, ואלה שולמו על ידו. כמו כן, הושקעו כספים בפעילות השוטפת של החברה כגון בגידול הדרים, שיווק המוצרים והפעלת בתי אריזה. כיום מגיע היקף ההתחייבויות של החברה ל-100 מיליון דולר.



יכין חקל נמצאת בבעלות גנאש (Ganash), חברה פרטית של שמעון שבבעלותה אחזקות נוספות בחו"ל, בין השאר בדרום אפריקה ובספרד. בין הנכסים העיקריים של יכין חק"ל - קרקע בהיקף של 6,000 דונם מצפון לאזור התעשייה עתידים בתל אביב; 1,000 דונם קרקע חקלאית בסמוך לתל מונד בשרון; פרדסים באזורים שונים; 76% מחברת הדרי גינת ו-100% בחברות יכין אקספורט, יכין מטעים, מטעי ארץ ישראל ועץ וניר. כמו כן מייצרת יכין חק"ל תרכיזים, מיצים ושימורים לשוק המקומי וליצוא.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully