וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות דו"ח בליקס: הדולר צונח ל-4.87 שקלים במסגרת המסחר באופציות

ליאור כגן

16.2.2003 / 17:29

הירידה - בשל הערכות כי המלחמה היא עניין של שבועות ולא ימים; הראל שוקי הון: ללא קיצוץ חד בתקציב בתקופה הקרובה הדולר יחצה את ה-5 שקלים


האופציות הדולריות משקפות בשעה זו שער של 4.878 שקלים לדולר - נמוך בכ-0.9% מהשער היציג שנקבע ביום שישי על 4.924 שקלים. כזכור, ביום חמישי לקראת סיום המסחר זינק הדולר עד לרמה של 4.945 שקלים בשל הערכות כי פתיחת המלחמה בעיראק היא עניין של ימים. ביום שישי הסתיים המסחר כאשר הדולר נחלש לאחר קביעת היציג עד לרמה של 4.91 שקלים.

נפח המסחר באופציות גבוה יחסית לימי ראשון האחרונים ומסתכם בכ-30 אלף אופציות. סטיות התקן בסדרת האופציות הדולריות של פברואר עומדת על רמה גבוהה של כ-10%, זאת בשל התנודתיות הרבה בשער החליפין של הדולר.

בשוק המט"ח מסבירים כי לאחר נאומו של האנס בליקס, ראש צוות פקחי האו"ם, גברו הערכות כי פתיחת המלחמה בעיראק היא עניין של ימים ולא של שבועות. הערכות אלו גורמות לירידה חדה בשער הדולר בשעות אלו.

בחדר העסקות של הראל שוקי הון מציינים כי דבריו הקשים של נגיד בנק ישראל, דוד קליין, על הסכנה באובדן שליטה של הממשלה השפיעו באופן מיידי על המשקיעים שרצו להצטייד במט"ח וגרמו לפיחות בשקל ל-4.94 שקלים. מנגד, נאום הפקחים באו"ם, ממנו ניתן ללמוד על דחייה נוספת של המתקפה, חיזק במעט את השקל בסוף השבוע וצפוי להמשיך ולתמוך בייסוף קל גם בראשית השבוע.

להערכתם, הנפילה בגביית המסים והחשש מגירעון גדול גם בפברואר מאיימים על השקל, ובלא קיצוץ חד בתקציב בתקופה הקרובה מאוד ישנה סכנה לפיחות מואץ מעבר ל-5 שקלים. להערכתם, הדולר צפוי לשמור על הרמות הנוכחיות, 4.85 שקלים עד 4.95 שקלים, עד להתבהרות נוספת בנושא עיראק ובנושא התקציב.

בהראל שוקי הון מעריכים כי בעולם, דחיית המתקפה עשויה לחזק את הדולר בימים הקרובים, אולם התחזקות זאת לא אמורה להימשך זמן רב, שכן החולשה בכלכלה האמריקאית והגירעון האדיר הצפוי בתקציב ארה"ב השנה ימשיכו לתמוך בדולר חלש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully