וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

S&P העלתה תחזית הדירוג של פרטנר ל"חיובי": צופה שיפור בתזרים המזומנים

ערן גבאי

16.2.2003 / 10:57

חזרה על דירוג של B+ לאשראי התאגידי ארוך הטווח ודירוג B- על האג"ח; הדירוג יועלה אם יימשך השיפור; מעודדת משיפור בתזרים ומשולי הרווח EBITDA

סוכנות הדירוג הבינלאומית סטנדרד אנד פורס (S&P) העלתה בסוף השבוע את תחזית הדירוג של חברת הסלולר פרטנר מ"יציב" ל"חיובי" וחזרה על דירוג של B+ לאשראי התאגידי ארוך הטווח של החברה ודירוג B- על האג"ח.

בסוכנות הדירוג קבעו כי תחזית הדירוג שונתה בעקבות התוצאות התפעוליות והפיננסיות הטובות של פרטנר מאז שנקבע לה הדירוג האחרון ביולי 2000. כמו כן, נמסר כי השינוי בתחזית הדירוג משקף ציפייה לצמיחה נוספת בתוצאות החברה, גם אם מתונה יותר, שתאפשר לחברה להמשיך ולשפר את תזרים המזומנים בשנתיים הקרובות. פרטנר סיימה את 2002 עם 1.84 מיליון מנויים והגיעה לשולי רווח EBITDA של 26% על הכנסות שנתיות של כ-4 מיליארד שקל.

בהודעת הסוכנות מוצגים הסיכונים בפניהם ניצבת פרטנר: מינוף גבוה, התעצמות התחרות בשוק מול סלקום שהשיקה רשת דור 2.5 ומול פלאפון שצפויה בעוד כחודש להשיק רשת דור 2.5 והמחויבות להשקעה בדור 3 שעשויה להסתכם (רישיונות, תדרים ופריסת הרשת) בכ-1.8-2 מיליארד שקל במשך כ-3-5 שנים. כמו כן, מזכירה הסוכנות גם את הירידה הצפויה בצמיחת ההכנסות של פרטנר, את מצב הכלכלה הישראלית ואת מצב הביטחון המעורער.

אם פרטנר תמשיך לשפר את תוצאותיה הפיננסיות ותציג התקדמות ברורה אל עבר תזרימי מזומנים חיוביים במשך השנתיים הקרובות, דירוג האשראי שלה יועלה.

ביוני 2002 העלתה סוכנות דירוג האשראי מודי'ס את דירוג החוב של פרטנר בשל הביצועים התפעוליים והכספיים היציבים של החברה. מודי'ס העלתה אז את דירוג החוב של פרטנר מ-B1 ל-Ba3.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully