וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עונת הדוחות יוצאת לדרך. במוקד: שולי הרווח

כריסטיאן נולטינג, דויטשה בנק

4.4.2022 / 16:50

התנודתיות אפיינה את השווקים ברבעון הראשון, וכעת השאלה היא כיצד ישפיעו עליהם הדוחות. דריכות בצרפת בשל הבחירות, סין חוששת מפגיעה כלכלית בגלל הקורונה. סקירה עולמית

לאחר רבעון ראשון רווי באירועים, נשאלת השאלה האם התנודתיות תמשך גם לתוך הרבעון השני. לא בדיוק באותה מידה, אבל הבחירות בצרפת (הסיבוב הראשון התרחש במהלך סוף השבוע ולפי התוצאות הנשיא מקרון ומועמדת הימין הקיצוני לה-פן עלו לסיבוב השני), יחד עם המשך החדשות מהמשבר בין רוסיה לאוקרינה עשויים לגרום לתנודתיות להישאר ליותר זמן.

השבוע אנו צפויים להמשיך לראות את התמונה המפוצלת מבחינת אינפלציה באזורים שונים בעולם, בארצות הברית צפויה להיות גבוהה שוב ובסין נמוכה. תשומת הלב הנוספת תופנה לעבר פגישת הבנק המרכזי האירופאי ביום חמישי וההערכה שלהם לגבי הכלכלה תהיה חשובה, לאור העובדה כי לחצי האינפלציה התגברו בחודש שעבר. לבסוף, עונת הדוחות לרבעון ה-1 יוצאת לדרך באופן רשמי בארצות הברית עם דיווחם של כמה מן הבנקים הגדולים ביותר.

יומן אירועים כלכליים

  • שני: סין - מדד המחירים לצרכן, מדד המחירים ליצרן (מרץ). בריטניה - ייצור תעשייתי (פברואר).
  • שלישי: גרמניה - מדד המחירים לצרכן (מרץ), סקר ZEW (אפריל). הודו - מדד המחירים לצרכן (מרץ),ייצור תעשייתי (פברואר). יפן - מדד המחירים ליצרן (מרץ). ארצות הברית - מדד המחירים לצרכן (מרץ).
  • רביעי: קנדה - החלטת ריבית. סין- החלטת ריבית, מאזן סחר (מרץ). גוש היורו - ייצור תעשייתי (פברואר). ניו זילנד - החלטת ריבית. ארצות הברית - מדד המחירים ליצרן (מרץ).
  • חמישי: גוש היורו - החלטת ריבית. דרום קוריאה - החלטת ריבית. ארצות הברית - מכירות קמעונאיות (מרץ). שישי: ארצות הברית - מדד הייצור של אמפייר סטייט (אפריל), ייצור תעשייתי (מרץ).
וול סטריט. Timothy Clary, GettyImages
איך השוק יגיב?/GettyImages, Timothy Clary

הבחירות בצרפת - בדרך לסיום צמוד

הסיבוב הראשון של הבחירות לנשיאות בצרפת נערך ביום ראשון, ובו נקבע כי הנשיא המכהן מקרון והמועמדת של הימין הקיצוני לה-פן, העפילו לסיבוב השני שייערך ב-24 לאפריל. הסקרים לסיבוב השני מצביעים על כך שהפער הצטמצם משמעותית מאז שבוע שעבר, כאשר התמיכה בלה-פן עומדת על 47% ובמקרון על 53%, הפער הקטן ביותר מזה הרבה זמן. ראוי לציין כי בעשר השנים האחרונות שום נשיא מכהן לא זכה בכהונה שניה. השווקים צפויים להישאר מתוחים לאור העובדה כי לה-פן נחשבת לפחות ידידותית לעסקים מאשר מקרון והגישה שלה לגבי נושאים גיאופוליטיים נותרה לא ברורה (תמכה בעזיבתה של צרפת את האיחוד האירופי).

שורה תחתונה: השווקים בצרפת ממשיכים להיסחר בתנודתיות לאור אי הוודאות הפוליטית והמרוץ הצמוד עד לקו הסיום.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

מדד המחירים לצרכן בארצות הברית: נתון גבוה נוסף צפוי

הפוקוס השבוע יהיה על מדד המחירים לצרכן בארצות הברית לחודש מרץ, כאשר הציפיות הן לעלייה של 8.4% לעומת החודש המקביל בשנה שעברה (נתון חודש שעבר הצביע על עלייה של 7.9%), הקריאה הגדולה ביותר ב-40 השנים האחרונות. המשקיעים יסתכלו על תתי הסעיפים של המדד במיוחד סעיפי המזון והאנרגיה לאור התנודתיות בשווקים אלו. תזוזות גדולות כאלה בתתי סעיפים של המדד עשויים לחזק את הטענה כי הפד צריך להיות יותר אגרסיבי. הפרוטוקולים בשבוע שעבר מפגישת הפד האחרונה גם העלו את תחזית האינפלציה של מדד PCE, כאשר הסיבות לכך הם אינפלציה יציבה ורחבה על פני אזורים רבים, אינפלציה מצד הייבוא ועלייה בשכר.

שורה תחתונה: קריאה גבוהה נוספת של מדד המחירים לצרכן תגביר את תשומת הלב על הפד בנוגע לצמצום המאזן והעלאות הריבית.

הסינים מוטרדים מהקורונה

בווידאו: סין מרחיבה את הסגר/צילום: רויטרס, עריכה: אביעד בללי

עונת הדוחות לרבעון ה-1 בארצות הברית

עונת הדוחות לרבעון ה-1 בארצות הברית יוצאת לדרך השבוע עם מספר בנקים גדולים שידווחו על תוצאותיהם. למרות הבעיות שאנו רואים בכמה גזרות - אומיקרון, מלחמת רוסיה אוקראינה, עלייה בשכר, בעיות בשרשראות אספקה ומחירי אנרגיה גבוהים - התחזית של האנליסטים לרווח המצרפי של מדד האס אנד פי 500 ירדה רק ב-1% מאז תחילת השנה, כאשר הירידה בתחזיות עבור סקטור הצריכה המחזורית מפוצה באופן חלקי עלי ידי העלאת התחזיות בסקטור האנרגיה לאור מחירי האנרגיה הגבוהים. התחזיות המצרפיות מצביעות על גידול צפוי של 4.7% ברווח לעומת התקופה המקבילה בשנה שעבר לצד גידול של 10.7% בהכנסות אך זוהי ירידה של 7.3% לעומת הרווח ברבעון ה-4 של השנה שעברה. יותר מכך, הרבעון ה-1 של 2022 ראה את מספר החברות הרב ביותר שמוציאות תחזית שלילית לרבעון מאז הרבעון ה-4 של שנת 2019 וסימן לכך שהמומנטום של גידול ברווח מתחיל להיעצר.

שורה תחתונה: אל מול הסביבה של אי וודאות פוליטית גדולה ואינפלציה גואה, יהיה מעניין לראות איך שולי הרווח של החברות מגיבים בטווח המיידי.

פגישת הבנק המרכזי האירופאי - לא צפויים שינויים

הרבה התרחש בגוש היורו מאז הפגישה האחרונה של הבנק המרכזי האירופאי בחודש מרץ. מצד אחד, לחצי המחירים החריפו. ברמה של 7.5%, רמת האינפלציה בגוש היורו הגיעה לשיא חדש בחודש מרץ. בנוסף המצב הכלכלי הידרדר עם התמשכותו של המשבר באוקראינה. למרות המומנטום החלש יותר בצמיחה, הבנק המרכזי האירופאי צפוי להמשיך ברטוריקת הצמצום בפגישתו הקרובה ביום חמישי לאור העובדה כי לחיצי המחירים ממשיכים לעלות. שינוים מוניטריים לא צפויים עדיין לאור הסיום המוקדם של תוכנית רכישות האגח ברבעון ה-3. אינדיקציות בכיוון הזה אכן אפשריות. אם התחזית האינפלציונית תמשיך להידרדר גם ביוני, הבנק המרכזי עשוי להקדים את סיום הרכישות לחודשי הקיץ ולפנות את הדרך להעלאות ריבית עוד לפני סוף השנה.

שורה תחתונה: לא צפויים שינויים מעשיים בפגישה. יחד עם זאת לאור העובדה כי המצב האינפלציוני ממשיך להידרדר, העלאות ריבית בהמשך השנה נראות ריאליות.

סין- מספר הנדבקים בקורונה יוביל לחולשה כלכלית

מספר הנדבקים בקורונה בסין ממשיך לעלות בימים האחרונים כאשר סגרים נוקשים מוטלים בשנחאי ובערים נוספות. הצעדים הללו משפיעים קשות על התחזית הכלכלית בטווח הקצר. היו חדשות על עלייה בשיבושים בשרשראות האספקה. מפעלים רבים באזור שנחאי נאלצו לסגור את המפעלים באופן זמני. גודשי תנועה היו נפוצים יותר עבור אספקה של מוצרי תעשייה בגלל עלייה בדרישה לבדיקות. עם מספר רב יותר של אנשים תחת סגר, המכירות הקמעונאיות השופעו בצורה קשה והסנטימנט בקרב העסקים נמוך. עם המשך המדיניות של אפס נדבקים בסין, העלות הכלכלית גדלה עם ההתפשטות המהירה של וריאנט האומיקרון במדינה. הלחץ האינפלציוני בסין נותר נמוך עם עלייה של 1.5% בלבד. אנחנו חושבים שתמריצים כלכליים נוספים צפויים מאוחר יותר ברבעון ה-2 של השנה.

שורה תחתונה: מספר הנדבקים בקורונה ממשיך להיות גורם סיכון לצמיחה בטווח הקצר, אינפלציה נמוכה משאירה מקום לתמריצים כלכליים נוספים בהמשך השנה.

כריסטיאן נולטינג הוא הכלכלן הראשי של דויטשה בנק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully