וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עושה היסטוריה: שני בן דוד תשמש רב-חובלת בצי הסוחר הישראלי

11.4.2022 / 17:05

בן דוד תהיה האישה הראשונה שמכהנת בתפקיד: "בחרתי בקריירה ימית מתוך האהבה לים ומתוך תשוקה להתמודד עם האתגר המקצועי הענק, בתחום מקצועי שאינו מוכר לציבור הרחב"

שני בן דוד, 39, מונתה היום לתפקיד רב-חובלת בצים. בטקס המסורתי שנערך במטה החברה בחיפה, העניק לה מנכ"ל החברה אלי גליקמן את המינוי לתפקיד. בן-דוד היא האישה הראשונה שמגיעה לפסגת ההיררכיה הימית בצי הסוחר הישראלי.

שני בן-דוד, תושבת שלומי, היא בוגרת בי"ס לקציני ים עכו במגמת שייט ושירתה בחיל הים כרכזת כח-אדם בשייטת צוללות. בן-דוד היא בוגרת המכון להכשרה הימית בעכו ובעלת תואר ראשון מאוניברסיטת חיפה.

בן-דוד הצטרפה לצים כצוערת בשנת 2009, קיבלה מינוי לקצינה שלישית ב-2012 והמשיכה לטפס בסולם הדרגות. מ-2019 הפליגה בתפקיד חובלת ראשונה, וסיימה את המבחנים לדרגת רב-חובלת ב-2021. בתום תקופת ההכשרה הנדרשת, ועדה בראשות סמנכ"ל תפעול גלובלי בצים, מר דוד ארבל, אישרה והמליצה על מינויה לתפקיד רב-חובלת בפועל.

אלי גליקמן ורב חובלת שני בן דוד. יחצ,
אלי גליקמן ורב חובלת שני בן דוד/יחצ

שני בן-דוד תקבל את הפיקוד על האונייה "צים שקו" (ZIM SHEKOU) בתחילת חודש מאי השנה. בתפקידה כרב-חובלת היא תפקד על צוות מקצועי של קצינים וימאים ותהיה בעלת הסמכות והאחריות העליונה על אוניית ענק, המובילה אלפי מכולות ובהן סחורה בשווי מיליוני דולרים על פני האוקיינוסים. לצד הכשרה אינטנסיבית ומקצוענות ללא פשרות, דורש התפקיד ניסיון ויכולת הנהגה כמו גם יכולת להתמודד עם אתגרים מקצועיים מורכבים, לרבות התמודדות עם איתני הטבע, כמיטב המסורת הימית מזה אלפי שנים.

בצי הסוחר הישראלי שירתו בעבר, ומשרתות כיום, קצינות נוספות, אולם עד היום רק נשים ספורות הגיעו לתפקידי קצונה בכירים. משום כך, מינויה של שני בן-דוד מהווה ציון דרך משמעותי, מציב אותה כפורצת דרך וכמודל מעורר השראה לנשים נוספות, בתחום הספנות כמו גם בתחומים אחרים. בציי סוחר בעולם משרתות מספר נשים כקברניטות, אולם באופן כללי נשים מהוות רק כ-2% מאנשי הים בעולם, רובן בתעשיית אוניות התיירות או במעבורות. כתוצאה מכך, ומתוך רצון לשפר את המאזן בין נשים לגברים בעולם הספנות, ארגון הספנות הבינלאומי (IMO) הכריז על היום הבינלאומי לנשים בעולם הספנות והים, שיחול מדי שנה ב- 18 במאי.

אלי גליקמן, נשיא ומנכ"ל צים: "המינוי ההיסטורי של שני בן-דוד, כאישה ראשונה בתפקיד
רב-חובלת, התפקיד הבכיר ביותר בצי, מרגש ומעורר השראה. שני שברה את תקרת הזכוכית והוכיחה שוב שנשים יכולות להגיע לכל פסגה שירצו בה. היא לא רק הגשימה חלום אישי, אלא תהווה דוגמה חיה לעוד נשים שילכו בעקבותיה. אנחנו בצים חרתנו על דיגלנו קידום נשים, גיוון תעסוקתי והכלה בכל תחומי הפעילות של החברה, ואנו מוכיחים היום שאנו מיישמים את החזון הזה בפועל. נמשיך לתמוך ולקדם נשים שיבחרו בקריירה הייחודית של קצונה בצי הסוחר. אנו מפקידים בידיה של שני אחריות גדולה מתוך בטחון ביכולות ובכישורים שלה. אני מאחל לשני הפלגות מוצלחות!".

דוד ארבל, סמנכ"ל תפעול גלובלי, והממונה על מערך כוח האדם הימי בצים: "שני בן-דוד מונתה לתפקיד בזכות היותה קצינה מצטיינת, מקצועית ובעלת איכויות אישיות מרשימות, שהציבו אותה כמועמדת ראויה לתפקיד הבכיר ביותר בצי הסוחר. כמובן שאנו שמחים שבעתיים לאור העובדה שמינויה מהווה ציון דרך היסטורי - האישה הראשונה בתפקיד החשוב והמאתגר של רב-חובלת. אני מאחל לה הפלגות שקטות ומוצלחות והרבה סיפוק מקצועי."

רב-חובלת שני בן-דוד: "זאת גאווה גדולה והתרגשות גדולה לקבל את הפיקוד על אונייה. בחרתי בקריירה ימית מתוך האהבה לים ומתוך תשוקה להתמודד עם האתגר המקצועי הענק, בתחום מקצועי שאינו מוכר לציבור הרחב. השירות על הים הוא מרתק, מאתגר ומתגמל, ואני מצפה בקוצר רוח לצאת לים להפלגה ראשונה כרב-חובלת."

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully