וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדרישה לגילוי המדיניות בעניין הנחות מספקים - לא רק מרשתות השיווק

אלי דניאל

16.2.2003 / 11:10

ברשות ניירות ערך מדגישים שהדרישה חלה על כל החברות אצלן מצוי מנגנון שכזה

שבוע לאחר שרשות ניירות ערך הודיעה על כוונתה לחייב את רשתות השיווק לגלות בדו"חות השנתיים של 2002 את מדיניותן החשבונאית בנוגע להנחות מספקים, מבהירים היום ברשות כי דרישה זו תופשת גם לגבי חברות ציבוריות אשר אינן רשתות שיווק. כך, חברות ציבוריות אשר אצלן קיים מנגנון של הנחות מספקים, יהיו חייבות לגלות, מעתה ואילך, את מדיניותן לגבי הנחות אלה.

רשות ני"ע הודיעה כי כל חברה שלה מנגנון הנחה מספקים התלוי במהותו בפרמטרים שיתבררו בעתיד, לרבות בהתבסס על רף מינימלי של רכישות, נדרשת לתת את הגילוי המלא למדיניותה החשבונאית בעניין.

על פי דרישת רשות ני"ע, הגילוי - אשר יכלול את מהות המנגנון ואת ההסכם עם הספקים, יתייחס גם לדרך ההכרה בהנחות אלו - האם ההכרה מתבצעת לפני הגעה לסכום או לכמות המינימליים המזכים בהנחה או רק לאחר ההגעה אליו.

כמו כן, על הגילוי הנדרש להתייחס לדרך בה מבססת כל חברה המכירה בהנחה טרם היווצרות הזכאות המוחלטת, את ודאות ההגעה לזכאות. ברשות מדגישים כי אין בהוראה החדשה כדי להפחית מן החובה לגלות נתונים רלוונטיים, היכן שנדרש לעשות כן.

ברשות מזכירים לחברות המכירות בהנחה עוד טרם קיומו של הפרמטר המתלה, כי על פי כללי החשבונאות המקובלים, התנאים ההכרחיים להכרה שכזו הם שניים: שסכום ההנחה ניתן לקביעה בסבירות גבוהה (probable) ושסכום זה ניתן להערכה באופן סביר (reasonably estimable).

הגילוי בנושא זה יאפשר למשקיע בניירות הערך של החברה לדעת שהיא ניצבת בפני מצב של אי ודאות, מצב אשר בהסתברות מסוימת, גם אם קטנה, עלול לגרום לקיטון ברווחיה. ברשות מוסיפים כי המשקיע יוכל גם לקבל תמונה על הדרך בה ביססה חברה המכירה בהכנסה עם ההגעה לרף קבלת ההנחה, את מדיניותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully