וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני פסח: דרמת ענק בשופרסל, היו"ר ודמני הודח

11.4.2022 / 23:08

דרמה לילית אצל קמעונאית המזון הגדולה בישראל, רגע לפני חג הפסח: הוועדה המיוחדת שהקים דירקטוריון שופרסל החליטה שלא להמליץ על חידוש כהונתו של היו"ר ודמני - והוא בתגובה נאלץ להתפטר. רן גוטפריד נבחר ליו"ר זמני

הימים שלפני חג הפסח הם ימים עמוסים ברשתות המזון: מבצעים, הנחות, ניסיון לגבור על המתחרים, הסלקת החמץ ועבודה מסביב לשעון כמעט עד לכניסת החג. אך כאילו לא די בכל אלה, סיפקה אמש הרשת הקמעונאית הגדולה בישראל, שופרסל, דרמה ניהולית שבסיומה נפרדה מיו"ר הדירקטוריון שלה, יקי ודמני.

ועדת הרכב הדירקטוריון, שמונתה על ידידירקטוריון שופרסל, אשר כוללת את כל ארבעת הדח"צים של שופרסל: מיכל קמיר, איריס שפירא ילון, אלדד אברהם וגדעון שור, החליטה להמליץ לדירקטוריון החברה להביא בפני האסיפה הכללית את חידוש מינויים כדירקטורים של ד"ר איילת בן עזר, יואב שלוש ורן גוטפריד. הועדה החליטה פה אחד שלא להמליץ על יו"ר החברה, יקי ודמני, להמשך כהונת דירקטור בשופרסל.

דירקטוריון שופרסל אישר ברוב קולות (שני דירקטורים ובתוכם יו"ר דירקטוריון החברה נמנעו והשאר הצביעו בעד) את החלטת הועדה.

יקי ודמני, יו"ר שופרסל. מאיה קופל,
חודש לאחר התפטרות המנכ"ל הקודם, איציק אברכהן, גם הוא עשה צ'ק אאוט. יקי ודמני,היו"ר הפורש של שופרסל/מאיה קופל

שמע על ההחלטה והחליט להתפטר

ודמני הודיע לחברי הדירקטוריון כי בעקבות החלטת הדירקטוריון לאמץ את החלטת הועדה, החליט בלב כבד לסיים את כהונתו כיו"ר החברה. במקומו הוחלט למנות את רן גוטפריד ליו"ר דירקטוריון זמני של החברה.

עוד הודיע הדירקטוריון כי עדכן את המנכ"ל הנכנס, עופר בלוך, על החלטתו זו והביע בו אמון מלא ובטחון כי יצליח בתפקידו להביא את החברה לצמיחה ולהישגים נוספים.

רן גוטפריד. יח"צ,
רן גוטפריד, היו"ר הזמני של שופרסל/יח"צ

תקופה של שינויים וטלטלות

יש לציין כי מדובר בטלטלה ניהולית גדולה ברשת הקמעונאית, לאחר שבתחילת 2022 הודיע המנכ"ל, איציק אברכהן, על רצונו להתפטר מתפקידו, זאת דווקא לאחר שנים מוצלחות מאוד לרשת הקמעונאית שהיא גם חברה ציבורית.

בתוך כך פרשו מעבודתם ברשת גם מספר בעלי תפקידים ניהוליים. גורמים בענף הקמעונאות הצביעו על קשר אפשרי בין המהלך לחקירת רשות התחרות בנוגע לתיאום מחירים, אך להנחה זו לא נמצא אישוש, מה גם שאיש אינו יודע האם אותה חקירה, הבשילה לכדי ממש.

במקומו של אברכהן, ששימש בתפקיד עד לפני מספר שבועות, בחרה ועדת האיתור בעופר בלוך, לשעבר מנכ"ל חברת החשמל - וזה נכנס לתפקידו ערב ההיערכות לפסח - ובדיעבד גם ערב עוד מהפכה ניהולית בצמרת החברה.

שופרסל, שמניותיה נסחרות בבורסה בתל אביב דיווחה לאחרונה על מספר גורמים שמתעניינים בהשקעות בחברה.

עופר בלוך מנכ"ל שופרסל. יוסי וייס,
עופר בלוך, מנכ"ל שופרסל. צריך לייצב את נושאת המטוסים של הקמעונאות בישראל/יוסי וייס

מכתב פרידה

ודמני נפרד מעובדי שופרסל במכתב רשמי, אך גם כזה שניכרו בו סימנים של תסכול, "יש רגעים בהם אדם חייב להיות נאמן לערכיו, לדרכו ולהשקפת עולמו, גם אם מדובר במחיר אישי" כתב היו"ר המתפטר-מודח. כן כתב ודמני לעובדים כי הוא מצר על כך שהיכרותו עמם ארכה שנה וחצי בלבד.

מכתב יקי ודמני לעובדי שופרסל. יח"צ,
"לא להשתנות גם אם מדובר במחיר אישי", מכתב ודמני לעובדי שופרסל/יח"צ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully