וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הכלכלה: רמי לוי באינטרנט עם הסל הכי זול לפסח

עודכן לאחרונה: 12.4.2022 / 14:20

סקירת סל המוצרים של משרד הכלכלה מראה ירידה קלה במחיר הסל בחודש מרץ 2022. על פי הנתונים שמפרסם המשרד, סל מוצרים זהה יעלה בהזמנה מקוונת אצל רמי לוי כ-800 שקל וברשת המרכולים העירונית סופר יודה - כ- 1,000 שקל. 94% מהמוצרים התייקרו מאז מרץ אשתקד

ירידה של 11 שקל במחיר סל המוצרים לחודש מרץ, כך עולה ממוצע סל המוצרים שמפרסמם היום (שלישי) משרד הכלכלה והתעשייה, לפי המשרד, ממוצע סל המוצרים, עמד בחודש מרץ 2022 על 950 שקל והפער בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש מרץ הינו 37% שהם 304 שקל.

ממוצע סל המוצרים הבסיסי שגובש על ידי משרד הכלכלה והתעשייה והלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ומתבסס על נתוני המועצה לצרכנות מתוך אתר פרייסז, עמד בחודש מרץ 2022 על 950 שקל. מדובר בירידה של 11 שקל ביחס לחודש פברואר.

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר היקר ביותר בחודש מרץ היא "סופר יודה" - עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 1,135 שקל . עם זאת יש לציין כי מדובר ברשת מרכולים עירונית שרוב סניפיה ממוקמים במרכז תל אביב ואין לה חנויות דיסקאונט גדולות באזורי תעשייה כמו לרוב הרשתות האחרות.

כאשר משווים "תפוחים לתפוחים", כלומר רשתות שיש ביניהן תחרות, כמו רשתות הדיסקאונט, מתגלה פער מחירים בין הרשת היקרה לזולה ביותר, שעומד על 5% שהם 42 שקל בלבד.

סופרמרקט, וואלה לא פראיירים. דורון שיינר, ShutterStock
עושים הזמנה באתר האינטרנט? שווה לכם לבדוק - הפערים בין הרשתות השונות גדולים מאוד/ShutterStock, דורון שיינר

בין חנויות הדיסקאונט אין כמעט פערים

מתוך רשימת הרשתות שנבדקו, הרשת שמכרה את סל המוצרים הבסיסי במחיר הזול ביותר בחודש מרץ הינה "רמי לוי באינטרנט" - עלות הסל הנבדק בחודש זה עומדת על 831 שקל. פער המחירים בין הרשת היקרה לרשת הזולה ביותר בחודש מרץ עומד על 37% שהם 304 שקל .

לעומת הפערים הכמעט זניחים בין רשתות הדיסקאונט, הרי שבאונליין המצב מורכב יותר: מתוך רשימת חנויות האונליין שנבדקו, פער המחירים בין הרשת היקרה לזולה עומד על כ- 17% שהם 145 שקל, סכום משמעותי כאשר עסקינן בסל שמחירו הממוצע הוא כאלף שקלים.

למרות הירידה במחיר בין החודשים פברואר למרץ 2022, הרי שביחס למרץ אשתקד, חלה עליה במחיר סל המוצרים הבסיסי כאשר כ-94% מהרשתות הציגו עלייה במחיר הסל (בעבור רשתות זהות אשר נכללו בסל במרץ השנה ובמרץ אשתקד).

הסל הנבדק כולל 68 מוצרים מהקטגוריות חלב ומוצריו, לחם, מוצרי בשר ודגים, מזון יבש, פירות וירקות, ומוצרי טואלטיקה וניקיון. סל המוצרים כולל את המוצרים הבסיסיים שהם הנמכרים ביותר ומהווים נתח משמעותי מהוצאות משקי הבית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully