וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרחרח הזדמנויות: הראפר סנופ דוג הפך למנהיג קריפטו

13.4.2022 / 9:10

מקולקציות NFT ייחודיות ועד לקליפ שנעשה כולו במטאוורס, סנופ דוג שולט גם בעולם ה-Web 3.0. וכן, יש גם נדל"ן וירטואלי. הכירו את ה"סנופ וורס"

בעוד העולם עדיין מתאקלם לרעיון של בעלות של יצירות אומנות למיניהן על גבי הבלוקצ'יין, ישנם כמה חלוצים שהתאימו את עצמם היטב לקונספט של NFT, ואפילו עשו מכך רווחים גדולים. אחד מאותם חלוצים הוא לא אחר מאשר הראפר הוותיק, סנופ דוג.

את סנופ יצא לי לפגוש בכנס ה-NFT הגדול באריזונה לפני חודש, כשהגיע להופיע שם ואפשר היה להרגיש בדיבור, בגישה ובהוויה שלו (אפילו בסטייל שלבש) שהוא כל כולו בעולם ה-web3. סנופ ביצע בעברו לא מעט השקעות חוץ-בורסאיות מוצלחות בקנה מידה גדול, בין היתר באתר הפורומים הפופולרי Reddit, באפליקציית המניות רובין הוד, באפליקציית התשלומים השוודית Klarna, השיק מותג קנאביס בשם Leafs By Snoop ועוד. נדמה שבשנתיים האחרונות הוא המשיך את רצף ההשקעות המוצלחות שלו גם בתחום הקריפטו. למשל, לאחרונה נחשף כי סנופ הוא אספן NFT בקנה מידה אדיר, לאחר שרכש יצירות NFT בשווי 17 מיליון דולר תחת השם הבדוי "קוזימו דה מדיצ'י" (שהיה ראש שושלת בית מדיצ'י בפירנצה במאה ה-15). עם זאת, בימים אלו אנו רואים שסנופ הוא לא סתם אספן, אלא מהפכן של ממש בתחום ה-Web 3.0.

סנופ דוג. Rodin Eckenroth, GettyImages
גאון שיווקי. סנופ דוג/GettyImages, Rodin Eckenroth

לאחרונה השיק סנופ דוג קולקציית NFT בפלטפורמת המסחר הפופולרית Opensea. מה שמיוחד בקולקציה הזאת, הוא שהיא לא מעניקה בעלות ביצירה חזותית, אלא דווקא ביצירה מוזיקלית: הקולקציה שלו, "The stash Box", כוללת 25,000 "קופסאות", כאשר כל קופסה כוללת שיר מתוך האלבום החדש שלו, B.O.D.R. מי שירכוש אחת מהקופסאות בקולקציה יהיה זכאי לכל מיני הטבות, כגון גישה בלעדית לתכנים כאלו ואחרים, ואף גישה לרכישת כרטיסים להופעות בעולם האמיתי. תאמינו או לא, הקופסאות הללו נמכרו ביותר מ-44 מיליון דולרים בתוך פחות משבוע. האלבום המוזיקלי עצמו אגב, פורסם תחת הלייבל המיתולוגי "Death Row Records", אותו רכש סנופ לאחרונה. מדובר בלייבל שבו פרסם סנופ את שני האלבומים הראשונים שלו (לפני יותר מ-26 שנים) ובו היו בזמנו גם ד"ר דרה וטופאק שאקור ז"ל. לפי סנופ, דת' רואו יהפוך ללייבל שיעסוק כולו ב-NFT, והעובדה שהאלבום החדש שלו פורסם בלייבל וכן נמכר גם כ-NFT תומכת בטענה הזאת.

אך נראה שהדבר המסקרן ביותר שעושה סנופ דוג בתחום ה-Web 3.0 הוא "הסנופ-וורס". הסנופ-וורס הוא למעשה שטח בבעלות או בחסות של סנופ דוג במטאוורס בשם Sandbox. כרגע ניתן לקנות נדל"ן בשטח הווירטואלי של סנופ, כאשר אחד הקונים שילם כמעט חצי מיליון דולר כדי "לגור" ליד סנופ בשכונה הווירטואלית שלו. מי שרוצה סתם "להיכנס" לפני כולם לשכונה של סנופ, ישלם למעלה מ-1,500 דולר לכניסה מוקדמת (3,500 כרטיסים לכניסה מוקדמת כבר נמכרו). בנוסף לשטחים, סנופ מוכר אווטרים מפוקסלים בדמותו לשימוש ב-Sandbox, כאשר כמובן שגם כאן יש אווטרים נפוצים יותר ואווטרים הנחשבים לנדירים.

אולם סנופ לא בכדי הפך לאחד הראפרים הגדולים בהיסטוריה; מדובר בגאון שיווקי. כיאה לגאון, כדי לשווק את מיזם ה-NFT שלו וכל המיזמים שלו עם Sandbox, סנופ "צילם" קליפ מוזיקלי מלא ואמיתי לגמרי בתוך המטאוורס, לשיר "House I Built" (מתוך אלבומו האחרון). הקליפ נראה כמו כל קליפ ראפ אחר שאתם מכירים, עם בחורות, סמים, בתים מפוארים ומכוניות מגניבות, רק שהכל מפוקסל ובתוך המטאוורס. כאשר סנופ דוג משיק קליפ שמתרחש כולו במטאוורס, אין ספק שהגבולות בין המציאות והדמיון הולכים ומטשטשים להם.

  • עוד באותו נושא:
  • סנופ דוג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully