וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בני חורין עם חורים בכיס: כך תעברו את החג ללא הוצאות מיותרות

עודכן לאחרונה: 14.4.2022 / 13:34

תקופת החג שופעת הוצאות כספיות, כאשר חלקן מוגזמות וחלקן אף מיותרות. הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך" עושה לנו סדר (פסח) פיננסי ומציגה דרכים לעבור את החג עם פחות חורים בכיסים: מאיך קונים ובוחרים מתנות לחג ועד פעילות מושכלת ומתונה עם הילדים

אל תתפזרו: בכדי לעבור את החג בשלום, ללא הוצאות כספיות מיותרות וסיומו באפיסת כוחות, כדאי לתכנן מראש את ההתנהלות בתקופה זו, כולל תכנון פיננסי, מחשבה מקדימה על מתנות החג שנרצה להעניק ויצירת לו"ז לפעילות ממוסגרת עם הילדים.

"הכלל הראשון הוא להיערך לחג ולהקדיש לו תקציב מיוחד. כל משפחה מכירה את ההוצאות שלה בחג ולכן כדאי לחשב כמה יעלו לכם כל ימי החג אוכל, תרבות ומופעים, חופשות ועוד", כך פותחת את דבריה הילה קניסטר בר דוד מנכ"לית מועדון צרכנות "שלך".

הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך". שי קדם,
הילה קניסטר בר דוד, מנכ"לית מועדון הצרכנות "שלך"/שי קדם

תכנון מקדים והתארגנות ממוסגרת לפעילות עם ילדים

"מהרגע שקיבלתם החלטה לקחת את הילדים למופע בפסח כדאי לעצור מבעוד מועד, לפני שמתפתים וקונים כרטיסים לכל ההצגות העולות, להכין רשימה של המופעים הרלוונטיים ולבחון מה מתאים לתקציב שלכם.

רצוי ומומלץ לחפש את המחיר הטוב ביותר שתוכלו להשיג, אם דרך מועדוני צרכנות, הנחות דרך מישהו שמכיר מישהו שיש לו כרטיסים מוזלים וכו.

כדאי גם להתחשב במיקום גיאוגרפי של ההופעה, נסיעה ארוכה בפקקים עלולה להתיש אתכם ואת הילדים וגם "תשרוף" מעבר לזמן, גם דלק יקר לחינם.

לאחר מכן שבו עם הילדים לתיאום ציפיות, הציגו להם את מגוון המופעים המתאימים לגילאים שלהם. ספרו להם בקצרה על העלילה ושתפו אותם ככל שניתן בבחירת המופע אליו תרכשו כרטיסים.

משפחה ילדים נוסעת ברכב כלב. ShutterStock
התחשבו במיקום הגיאוגרפי: נסיעה ארוכה עשויה להיות מתישה ואף יקרה/ShutterStock

20% עלייה בהיצע התרבותי לחג

חופשת הפסח 2022 תהייה בסימן של חירות תרבותית ומשפחתית. ישנה עלייה בביקושים עבור מופעי תרבות, הצגות ואטרקציות עם ילדים. בפסח 2021 ו-2020 חגגנו בשונה מהשנים שקדמו לתקופת הקורונה אך השנה המצב שונה, האווירה חופשית יותר והאנשים למדו לבלות לצד הקורונה שהפכה לשגרת חיינו.

"הביקושים השנה עולים על אלה משנה שעברה עד לכדי תחושה של מפץ, אנשים רוצים לבלות וליהנות עם בני המשפחה. בחלק מהסגמנטים אנחנו רואים עליה מעבר לתקופת טרום קורונה. בנוסף אם ממוצע המופעים לילד עמד על 1.3 לחג הפסח אנחנו רואים השנה עלייה בקירוב ל-2 מופעים לילד לימי החג", אומרת קניסטר.

"אנחנו מזהים עליה של 20 אחוזים במבחר המופעים המוצע לקהל הישראלי ופונה למשפחות עם ילדים בעיקר, החל מקרקס בראבא, קרקס קולומביה, דוד חיים בקרקס, יציאת מצרים, הגדה של כוכבים, מיומנה, ג'ונגל בפארק, פסטיבל חיפה ועוד", היא מוסיפה.

עליית מחירים (מתונה) על מופעי החג

המחירים השנה נעים על ספקטרום רחב כאשר המופע הזול ביותר יעמוד על עשרות שקלים והיקר ביותר יגיע עד ל-150 שקל (מחירים מלאים ללא הנחות ומועדוני צרכנות).

קניסטר מספרת על עליית מחירים מתונה ומזכירה כי צרכנות נבונה עשויה להוסיל את ההוצאות לחג, הן ברמה של הוצאה מופחתת והן ברמה של ליהנות מיותר מופעים בעבור אותו סכום כספי שהתכוונתם להוציא: "באופו עקרוני, אנחנו רואים עליה של בין 5-10 אחוזים בעלות כרטיס כאשר פה נכנסים מועדוני הצרכנות אשר ממזערים את עלות ההוצאה ומאפשרים ליהנות ממספר רב של אטרקציות במהלך ימי החג במחירים שווים לכל המשפחה ככה שלא ישאר חור בכיס".

ילדים צופים בהצגת ילדים. ShutterStock
בחירה משוכלת והשוואת מחירים למופעים בחופשה/ShutterStock

מה עוד ניתן לעשות עם ילדים ללא תשלום

ניתן לבלות על הילדים וליהנות גם בלי להוציא שקל. קניסטר מציעה לתכנן פעילות מגוונת לכל יום כמו לדוגמא "יום מטבח".

"יש כל כך הרבה אפשרויות כדי להעסיק אותם במטבח כמו: אפיית עוגיות, משחק עם מרציפן, שוקולד או בכלל הכנת פיצה החל משלביה הראשונים", היא מפרטת ומוסיפה: "בזכות החג ישנם מאכלים טעימים אותם ניתן לעשות יחד כל המשפחה כמו לביבות וסופגניות עם תוספת של שוקולד, ריבת חלב, חמאת בוטנים וכל הטעמים שהילדים אוהבים. בסיום היום שתפו אותם גם בניקיונות".

גם רכיבה על אופניים, הרכבת פאזל יחדיו, טיולים בטבע, פיקניק על חוף הים, קריאת ספר מעניין, אירוח חברים ועוד פעילויות רבות אחרות יכולות להעביר את החג בצורה חלקה אשר תעשיר את הילדים ותשאיר אתכם שפויים.

משפחה מבשלת יחד. ShutterStock
מבשלים יחד במטבח: פעילות חינמית עם ילדים בחופשה/ShutterStock

10 כללים לצרכנות מושכלת בחג:

  • היערכו מראש והשוו מחירים
  • בידקו את החשבון בקופה. במקרים רבים אפשר לגלות פערים
  • בדקו באילו מעודוני צרכנות אתם חברים, ונצלו את ההטבות באופן חכם - תגלו חיסכון של עשרות אחוזים בכל רכישה.
  • הכינו רשימת קניות. זהו המפתח לקנייה חסכונית באמת, שימנע התפתות למוצרים שלא התכוונתם לרכוש
  • אל תישארו "נאמנים" לסופר רק כי הוא קרוב לביתכם או מוכר לכם
  • אם תביטו במדפים התחתונים או העליונים, סביר שתגלו בהם מוצרים דומים במחירים משתלמים יותר
  • מותגים פרטיים. אל תחששו ממותגים פרטיים של רשתות השיווק. לרוב האיכות דומה והם זולים יותר
  • אריזות "חיסכון" גדולות הן לא בהכרח חסכוניות יותר. חפשו את המחיר לפי יחידת משקל
  • היזהרו מהמוצרים המוצעים "ברגע האחרון" ליד הקופה. קנו רק אם באמת צריך
  • העדיפו לקנות במקומות שבהם מכבדים את התו במלוא ערכו
גיפט קארד. ShutterStock
תווי קניה: העדיפו מקומות בהם מקבלים את התו במלוא ערכו/ShutterStock

כך רוכשים נכון מתנה לחג

  • במידה וקניתם או קבלתם שובר מתנה תבדקו באילו מקומות ניתן למצות את מלוא הסכום שנמצא על גבי השובר במאה אחוז.
  • אם רכשתם מתנה במחיר מבצע, תשאלו את כל ההגבלות החלות במקרה שכזה. לגבי החלפה או זיכויים. ישנם עסקים שאינם מאפשרים החלפות למוצרים שנרכשו במבצע או בסוף עונה.
  • זה בדיוק הזמן לנצל זיכויים וגיפטקארדים ששוכבים אצלנו במגירה
  • היזהרו מרכישת תווים בסכומים גבוהים מידי עם תוקף קצר מועד יחסית שעלול לפוג עד לשימוש בפועל
  • במידה ואתם רוכשים מתנה או שובר תדאגו שזה ממקום מבוסס ואמין כך שבמידה ונתקלים בבעיה ישנו שירות לקוחות במידת הצורך וגם מענה קולי לבירור פרטים.
  • השוואת מחירים, בדרך כלל הצרכנים מבצעים רכישה מוגברת לקראת החגים, וזה מאפשר לעשות צעדים חסכוניים. למשל, להשוות מחירים לפני הקנייה ולהעדיף מקומות זולים יותר.ישנם אתרים שעושים זאת בצורה מעולה.
  • חשוב לשים לב למבצעים ולהנחות: החוק מחייב לפרסם את מחיר המוצר לפני ההנחה, כדי שנדע אם באמת מה גובה ההנחה שניתנת.
  • חשוב מהכל - תשאלו! נסו לזכור או להבין באלגנטיות מה באמת אתם רוצים לקנות לבן אדם שאתם מתארחים שהוא באמת צריך ורוצה. לפעמים אם תנסו להזכר בשיחות בינכם תוכלו לזכור כי שוחחתם על צורך אמיתי, אוזניות לטלפון, או מסג מפנק או בכלל סט סירים מעוצב. מתנה שלא תוחלף בחנות יום למחרת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully