וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילו שוברי מתנה לחג אנו קונים - וכמה אנחנו משקיעים?

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 13:06

מדי חג עולה ההתלבטות איזו מתנה ראוי להעניק לאהובים. לאחרונה יותר מתמיד, ישנה נטייה לרכוש "גיפט קארד" שנחשב כאופציה זמינה ונוחה לרוכש, אך מאפשרת גם מימוש בזמן שנוח למקבל השי. מחקר שערך מותג המתנות BUYME, שופך אור על מה קונים הישראלים ולא פחות חשוב, בכמה?

לא משנה אם אתם מאחרים או מתארחים, מקפידים על קלה כחמורה או מסתפקים בקריאת ההגדה רק עד ל"שולחן עורך", רכישת מתנות לחג היא מנהג שמעט מאוד ישראלים אינם שותפים לו. מחקר חדש שערך מותג המתנות והחוויות BUYME לקראת חג הפסח שופך אור על הרגלי הענקת המתנות של הישראלים לקראת החג.

בשנים האחרונות נצפית מגמת עלייה בסכומים שמשקיעים הישראלים במתנות לחג הפסח כאשר בשנת 2019, לפני התפרצות נגיף הקורונה השקיעו הישראלים סכום ממוצע של 335 שקל למתנה ליקיריהם, ובשנת 2022, מזנק הסכום בכ- 7.5%.

מהמחקר של BUYME נמצא כי השנה, עומד הסכום הממוצע שמוציאים הישראלים על מתנת החג, על 358 שקל.

מה בעיקר קונים בסכום הזה? הנה כמה ממצאים מעניינים שעלו מהמחקר:

מתנה. ShutterStock
מה קונים הישראלים כמתנת חג ליקיריהם?/ShutterStock

מפנקים דרך הקיבה

ב-BUYME הוסיפו ובדקו את מגוון המתנות שמעניקים הישראלים לליל הסדר. מהמחקר עולה כי גם בחג הפסח הדרך לשמח את הישראלים, היא דרך הקיבה כאשר כמעט רבע מהישראלים (24%) בוחרים להעניק למארחים, למשפחה ולחברים מתנות קולינריות הכוללות ביקור במגוון מסעדות בפריסה ארצית. בנוסף בקטגוריה זו, נמצא כי עלה הביקוש גם לסדנאות קולינריות חוויתיות.

זוג ארוחה רומנטית מסעדה. ShutterStock
בראש רשימת המתנות: רבע מהישראלים רוכשים חוויה קולינרית כמתנת חג/ShutterStock

אחרי שאוכלים, מתלבשים ומלבישים את הבית

מהנתונים עולה עוד כי אחרי הקולינריה, 21% מהישראלים מעניקים לקרוביהם כמתנה לחג חווית שופינג למגוון רחב של מותגי אופנה מובילים, על מנת שיוכלו להתחדש בבגדים חדשים לקראת החג.

במקום השלישי עם 18% מככבות מתנות מתחום עיצוב הבית. ובמקום הרביעי עם 15%, מככבות מתנות מתחום ה-Wellness.

בפילוח קטגוריית ה-Wellness והאקסטרים נמצא כי המתנה המועדפת עם 33% היא אימונים בחדרי כושר ושיעורים של פילאטיס ויוגה.

במקום השני נמצא כי 24% אוהבים להעניק ליקיריהם חווית אקסטרים בשילוב מים כגון גלישה, וויקבורד, קייאקים וראטפטינג. במקום השלישי, 22% מהישראלים מעניקים פעילות חוויתית באוויר כמו צניחה חופשית וכדור פורח ובמקום הרביעי עם 21% נמצא כי הישראלים אוהבים להעניק ליקיריהם מתנות של מותגי ספורט שונים.

גיפט קארד. ShutterStock
גיפט קארד לשופינג: 21% רוכשים מתנה מתחום האופנה/ShutterStock

ומה קורה בתחום התרבות?

ניראה כי הישראלים לא מוותרים על מתנה תרבותית כיוון שכ-12% מהם בוחרים להעניק גיפטקארד להופעות, הצגות ואירועי תרבות שונים.

ישנם שרואים את חג האביב כהזדמנות לחוות חוויה ייחודית עם משפחה וחברים ולכן כ-10% בוחרים להעניק ליקיריהם סדנאות חווייתיות וביניהן סדנאות נגרות, בישול, קדרות, צילום, צורפות ועוד.

ערוץ הופעות חיות. ShutterStock
לא מוותרים על תרבות ומעניקים כמתנה שובר להופעות והצגות/ShutterStock

יותר גברים משקיעים וקונים מתנות לחג

נתון מעניין שעולה מהמחקר של BUYME הוא שמתוך כלל רוכשי המתנות שיעור המתנות שרוכשות הנשים ירד לעומת השנה שעברה כאשר בשנת 2021, רכשו 63% מהנשים, מתנות ליקיריהם לעומת שנת 2022 שבה 59% מהנשים רכשו מתנות למשפחה ולחברים.

לעומת זאת, יותר גברים מעניקים מתנות לעומת השנה שעברה. ולראייה, השנה העניקו 41% מהגברים מתנות ליקיריהם וזאת לעומת 37% מהגברים שרכשו מתנת חג בשנה שעברה.

זוג מאוהב יום אהבה מתנה. ShutterStock
לא רק לבת הזוג: יותר גברים (41%) רוכשים מתנות חג בהשוואה לשנה שעברה (37%)/ShutterStock

"רצון לגוון, לחדש ולהפתיע"

תומר כהן, מנכ"ל BUYME: "אנו עוקבים באופן שוטף אחר הרגלי הצריכה של לקוחותינו במטרה לחדש ולהעניק מגוון רחב של מתנות וכדי לאפשר לכולם לתת ולקבל את המתנות המתאימות ביותר עבורם".

"הענקת מתנות בחג הפסח כבר הפכה לחלק אינטגרלי ממנהגי החג. אנו רואים כי אחד המרכיבים החשובים בבחירת המתנה הוא רצון לגוון, לחדש ולהפתיע. הישראלים מחפשים מתנות ייחודיות שישאירו למקבל המתנה טעם של עוד ותחושה שהצד השני חשב עליהם באופן אישי כאשר בחר עבורם את המתנה. זו זכות עבורנו לאפשר לישראלים להעניק מתנות חווייתיות לאנשים שהם אוהבים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully