וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גיל אגינסקי מונה למנהל חטיבת המימן החדשה בחברת טורבוג'ן

13.4.2022 / 10:40

גיל יקים חטיבה אשר תסב את טורבינת הגז הטבעי לעבודה עם מימן נקי

תת אלוף במיל' גיל אגינסקי מונה למנהל חטיבת המימן החדשה שתוקם בטורבוג'ן. גיל, ששימש בעברו כמפקד שייטת הצוללות של חיל הים ומפקד בסיס חיפה, יקים וינהל את החטיבה להסבת המיקרו טורבינה הקיימת והפועלת על גז טבעי ודלקים אחרים כמו ביוגז וסינגז, לשימוש במימן.

לחיל הים צוללות דולפין AIP המצוידות במערכת הנעה של תאי דלק (Fuel Cells) אשר פועלת על מימן וחמצן. לתת־אלוף במיל' אגינסקי, אשר היה בעברו מפקד שייטת הצוללות ומפקד בסיס חיפה של חיל הים, נסיון רב עם מערכות אלו.

גיל אגינסקי. אילן בשור,
גיל אגינסקי/אילן בשור

ירון גלבוע מנכל טורבוג'ן: "תא דלק המבוסס על מימן מייצר את החשמל הדרוש לפעולתו בתהליך של ריאקציה כימית בין המימן לחמצן, תהליך היוצר אנרגיה חשמלית. חברת טורבוג'ן מפתחת ומייצרת טורבינות גז טבעי אשר מספקות חשמל וחימום לבניינים. גיל מונה להקים את החטיבה שתתאים את המערכת לשימוש במימן נקי כמקור אנרגיה. היכרותו של גיל עם הצד העסקי והטכני של שוק המימן בישראל תסייע לו להתאים את המערכת לדרישות שוק המימן בישראל".

אגינסקי התגייס לצה"ל ב-1988 ועשה את מרבית שירותו בחיל הים בשייטת הצוללות, כחייל וכקצין בצוללות מסדרת גל ומסדרת דולפין. הוא פיקד על הצוללת אח"י תקומה. בשנים 2011 עד מאי 2015 פיקד על שייטת הצוללות. בתקופת כהונתו הוכנסה לשירות הצוללת הראשונה מסדרת דולפין AIP "אח"י תנין". בתפקידו הבא שירת כנספח חיל הים בארצות הברית. באוגוסט 2017 קודם לדרגת תת-אלוף ומונה למפקד בסיס חיפה וב- 2020 סיים אגינסקי את תפקידו בצבא

  • עוד באותו נושא:
  • מינויים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully