וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהלי בתי החולים לא רוצים שינהלו להם את התקציבים"

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 13:02

יו"ר אירגון המתמחים ד"ר ריי ביטון, נשמעת לוחמנית מתמיד. על כוונת המדינה לדחות את החלת המתווה עליו סוכם עם שר הבריאות, היא אומרת: "מחדל ושערורייה", בריאיון חסר מעצורים היא לא חוסכת מילים חריפות ממי שלטענתה מונעים את יישום המתווה

יו"ר אירגון המתמחים מרשם ד"ר ריי ביטון שוחחה עם ליאת רון (רדיו צפון, 104.5, עריכה: ירון זאבי) בעקבות כוונת המדינה לדחות את תחילת יישום המתווה של המתמחים בחודש נוסף: "אנחנו לקראת הדיון בבג"ץ, כדי למנוע את הדחייה. אולם למרות העמדה הזו המדינה הגישה תשובה שבה היא קובעת שהם דוחים את היישום בחודש על מנת לנסות להגיע להסכמות".

"שר הבריאות ושרת הכלכלה הוציאו מכתב חסר תקדים שבו הבהירו כי עמדתם הרשמית היא שיש להחיל את המתווה כלשונו ובהקדם. ראינו, בצורה של מחדל ושערוריה, שעל אף זאת המדינה השיבה בשם המשרדים, שהם מקבלים את העמדה כי יש לדחות את המתווה בחודש, על מנת לנסות להגיע להסכמות".

פגישה בין שר הבריאות, ניצן הורביץ לבין יו"ר ארגון הרופאים המתמחים ד"ר ריי ביטון 20 באוקטבור 2021. ללא, מערכת וואלה!
ראשי מאבק המתמחים (ד"ר ריי ביטון במרכז) עם שר האוצר לאחר ההסכמות על "מתווה המתמחים": האם המתווה לא יוצא לדרך בגלל שתלטנות מנהלי בתי החולים או כי אינו ישים?/מערכת וואלה!, ללא

לא דחייה של חודש, אלא דחייה. נקודה

ביטון הוסיפה: "נעמוד בבג"ץ ונבהיר בפעם המיליון, כי אחרי 10 שנות מאבק הייתה חצי שנה להתכונן לרגע הזה ולעשות כל מה שצריך כדי להחיל את המהלך".

"שייקבלו את החלטת הממשלה. יש פה חוק", הבהירה ביטון. "מצד שני יש את אותם כוחות שעושים הכל כדי לסכל את המהלך. קופת חולים כללית יחד עם ההסתדרות הרפואית".

היא המשיכה והתבטאה בחריפות: "בראש הנחש הזה נמצאים אנשי ההסתדרות הרפואית שמסכלים את המתווה במשך עשור, וכעת מנסים לעשות זאת שוב. יש פה רפיון של ממשלת ישראל שאמרה וקבעה דבר אחד, והנה אנחנו לאחר שלושה שבועות מפרים את החוק. יש פה הזדמנות לתקן עוול אמיתי"

על האמירה כי לא ניתן ליישם את המתווה, הרחיבה ביטון: "מנהלי בתי החולים לא רוצים שינהלו להם את התקציבים והתקנים ולא רוצים בהכרח לתת את התקנים דווקא למתמחים, אלא לעשות דברים אחרים עם הכסף. ברור שההתנגדות שלהם מובנית בתוך האינטרסים. קופת חולים כללית לא מבקשת דחייה של חודש, אלא דחייה נקודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully