וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר האוצר פותח רציפים חדשים בנמלים הפרטיים. פיתרון או גימיק?

עודכן לאחרונה: 13.4.2022 / 14:37

ליברמן הודיע כי אישר הפעלה של רציפים שלא היו בשימוש בנמלים הפרטיים, כדי לשפר את מצב הפקק בנמלי הים ולהפחית את התלות בנכונות ועדי העובדים לתגבר את העבודה. האם מדובר בצעד אפקטיבי? תלוי את מי שואלים

שר האוצר, אביגדור ליברמן, הודיע היום אישר את הפעלת הרציפים שלא בשימוש בשני הנמלים הפרטיים החדשים, בחיפה ובדרום, על מנת להתגבר על פריקת 80 האניות שממתינות בים לפריקה. הסתדרות, מצידה, מבהירה שמדובר בהפרת הסכם וכפי שזה נראה עכשיו, העימות צפוי להימשך.

שרת התחבורה ושר האוצר החליטו לפעול כדי לשחרר את הפקקים בנמלים, שתורמים לעלייה ביוקר המחיה, שמחמירה את עליית מחירי הסחורות והשינוע העולמיים. בתחילה היה נדמה כי מיכאלי גוררת רגלים, בשל חוזקם של ועדי העובדים בנמלי חיפה ואשדוד, אבל בשבוע שעבר החליטה כנראה לשנות כיוון ועתה מהלכיה מתואמים עם ליברמן.

מכיוון שהנמלים הממשלתיים לא מצליחים להשתלט על הפריקה, הוחלט לפתוח את הרציפים הריקים, שהיו אמורים להיפתח רק בעוד 12 שנים, ונבנו כהכנה לגידול הצפוי בצריכה ובכמות המטענים השנתית, למשך שנתיים בלבד.

מיכאלי על פרישת סילמן: משבר לא פשוט, נעשה הכל כדי להשאיר את הממשלה 
6.4.22. פול
שרת התחבורה מרב מיכאלי בנמל הכרמל. התעוררה באיחור למשבר בנמלים, אבל עתה משתפת פעולה עם שר האוצר/פול

השמשת הרציפים תצריך קניית ציוד וגיוס עובדים, דבר היכול לקחת כמה חודשים, אבל החברות הזרות שמפעילות הנמלים החדשים, SIPG ו - HCT, יכולות לקצר את תקופת ההצטיידות לכמה שבועות בלבד, אם תקבלנה סיוע מהמדינה.

גורמים בנמלים הסבירו, שאם הרציפים יעבדו במשך שלוש משמרות מלאות, תוכל פתיחת הרציפים החדשים לקצר משמעותית את זמן ההמתנה של האניות מחוץ לנמלים ולשחקק את הפקקים.

נושא זה מצריך אולי הסבר. נכון להיום, בנמלים הממשלתיים, רק משמרת הבוקר מלאה, במשמרת הצהריים כוח האדם מופחת ב-30% ובמשמרת הערב נמצאים רק 50% מהעובדים,

נמל חיפה. ShutterStock
נמל חיפה. אל תתנו לים השוקט להטעות אתכם, על הרציפים מתחולל מאבק/ShutterStock

ההסתדרות: מהלך יח"צני

בהסתדרות טוענים שההתכנות לכניסת הרציפים החדשים לעבודה בזמן הקרוב היא אפסית, ולכן המהלך הוא יחצ"ני בלבד, ובכל מקרה מדובר בהפרת הסכם חתום. ולכן, אחרי שההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בעניין הנמלים, גם שביתה יכולה לבוא בחשבון, מה שרק ירע את המצב הקשה גם ככה.

"אנו תקווה שדברים יגיעו להבנות והסדר באמצעות מו"מ", נמסר בתגובה. "ההסתדרות שומרת לעצמה את האפשרות לפעול בכל האמצעים העומדים לרשותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully