וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התביעה הייצוגית נגד חברות האשראי: התובע מבקש שביהמ"ש יורה לחברות ולבנקים להימנע מהשמדת מסמכים

אלי דניאל

16.2.2003 / 13:51

התובע טוען שיש מקום לצו שימנע השמדה של מסמכים עד אשר ביהמ"ש העליון יכריע בבקשת רשות הערעור של הנתבעים; לפני כ-3 שבועות אושרה התביעה ע"ס כמיליארד שקל כתובענה ייצוגית



הרוקח הוארד רייס, מי שהגיש באוגוסט 1998 לבית המשפט המחוזי בתל אביב את התביעה הייצוגית כנגד חברות כרטיסי האשראי - כ.א.ל, דיינרס, ישראכרט ואמריקן אקספרס, בנק לאומי ובנק דיסקונט , פנה הבוקר לבית המשפט באמצעות עורכי דינו - רן וטל רוטמן, בבקשה שזה ייתן צו המורה לנתבעים להימנע מלהשמיד את כל המסמכים ורשומות המחשב הרלוונטיים לבירור התובענה



לפני כשלושה שבועות אישר שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, ד"ר גבריאל קלינג, את בקשתו של רייס לאישור התביעה שהגיש כנגד חברות האשראי בעניין גביית עמלות מופרזות ומפלות, כתובענה ייצוגית. לבד מאישור התובענה כנגד חברות האשראי - האחראיות הישירות - כתביעה ייצוגית, אישר השופט קלינג כתביעה ייצוגית גם את התביעה שהוגשה כנגד בנק לאומי ובנק דיסקונט בגין הנזקים שהם גרמו לבתי העסק ע"י הפעלת הסדר כובל כנגדם. עם זאת, קלינג דחה תביעה דומה שהגיש רייס כנגד בנק הפועלים.



ארבע חברות כרטיסי האשראי, בנק לאומי ובנק דיסקונט הודיעו על כוונתם לפנות לבית המשפט העליון בבקשת רשות ערעור, בעוד שבאי כוחו של רייס הודיעו על כוונתם לערער לעליון על ההחלטה בעניין בנק הפועלים.



בינתיים, מבקשים באי כוחו של רייס למנוע השמדה אפשרית של מסמכים אשר תסכל את בירור התביעה. לטענתם, "השמדת המידע תקשה עד מאוד על חברי הקבוצה ועל בית המשפט בניהול ההליך המשפטי, ותביא לסרבול ניכר של הדיון ושל הליך הוכחת הנזק". באי כוחו של רייס מבקשים כי הצו יינתן גם כנגד בנק הפועלים, וזאת בכדי למנוע נזק במידה ורייס יזכה בערעור (ת.א. 2588/98, בש"א 106462/98).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully