וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפעילו את "גלולת הרעל": המהלך של טוויטר לבלימת אילון מאסק

15.4.2022 / 20:42

אחרי שאיש העסקים הקפריזי הצהיר על כוונתו לרכוש את החברה, הדירקטוריון נקט במהלך מנע. אז מהי ה-Poison pill ומדוע המהלך יגרום למיליארדר לסגת מכוונותיו?

לאחרונה רכש אילון מאסק 9 אחוזים ממניות טוויטר, ואיים להפוך לבעל השליטה ברשת החברתית. על מנת לעשות זאת, מאסק צריך לרכוש 15 אחוז מהחברה, אולם הוא לא הסתפק בכך ורצה לקנות 100 אחוז ממנה - ב-43 מיליארד דולר במזומן.

המהלך הזה עורר פלצות בקרב רבים. מאסק ידוע בקפריזיות הרבה שלו, ולפני מספר ימים אף העלה סקר השואל האם להפוך את מפקדת טוויטר למעון למחוסרי בית, מאחר שרבות מהקומות בה נטושות גם כך. דירקטוריון טוויטר החליט לשים קץ לשיגעון באמצעות מהלך שנקרא "גלולת הרעל".

אילון מאסק. רויטרס
תבלע את הגלולה. מאסק/רויטרס

דירקטוריון החברה הצביע פה אחד בעד הגנת ה-Poison Pill. המשמעות היא שברגע שאדם אחד רוכש 15 אחוז מהחברה, השוק יוצף במניות נוספות שיורידו את ערך החברה ובעצם יקטינו את שליטתו של הגורם הרוכש. כך או אחרת, דרכו של מאסק לרכישה לא תהיה סוגה בשושנים. אפילו אם ירכוש אחוזים רבים, הוא יצטרך תחילה להצביע בעד החלפת הדירקטוריון הנוכחי, משימה שלא תהיה קלה כלל ועיקר.

אגב, תחילה טוויטר הציעה למאסק לאמץ תקרה של 14.9 אחוזים בחברה (מה שלא יקנה לו שליטה בה), אולם בימים האחרונים, לאור מסע ההצהרות שלו, חזר בו הדירקטוריון. "גלולת הרעל" היא טקטיקה שאינה מתקבלת בעין יפה בוול סטריט, אך נחשבת מאוד אפקטיבית כדי לגרום לגורם עוין לסגת מכוונותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully